Wednesday 20. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Trojanski tuneli

15. januar 2008 ob 1:31 | Nejc Jemec |

Dr. Johann Litzka z dunajske tehnične univerze je predstavil 10.500 evrov vredno analizo torne sposobnosti in hrapavosti vozišč v trojanskih predorih, ki jo je naročilo Ministrstvo za promet. Kakovost betona na voziščih v predorih je ustrezna, je pokazala raziskava, večina voznih površin v predorih pa je zelo slabo odpornih proti drsenju - 57,1 odstotka. Pri merjenju hrapavosti so ugotovili, da je 24,3 odstotka voznih površin v predorih zelo slabih, 57,8 odstotka pa slabih. Najslabše so razmere v predoru Jasovnik, kjer je zelo slabih skoraj 90 odstotkov vozišča.

Dunajska tehnična univerza v svoji analizi ugotavlja, da betonska vozna površina v predorih izpolnjuje zahteve navedene v Zeleni knjigi iz leta 1989 in v kasneje sprejetih dopolnilih. Torna sposobnost in hrapavost voznih površin v predorih pa ne izpolnjuje današnjih specifikacij in zahtev slovenske zakonodaje. Za povečano drsnost torej niso krivi ne Dars, ne Družba za državne ceste, niti izvajalec. Betonska podlaga naj bi bila namreč ustrezna in izpolnjuje vse predpisane kriterije, ki so veljali v času gradnje.

Analiza navaja tudi različne vrste izboljšav površin - postopke abrazije (fino žlebičenje, brušenje, itn.) ali preplastitev. Postopki preplastitve so sicer bistveno dražji od postopkov abrazije. Stroški sanacije trojanskih predorov po metodi mehanskega hrapavljanja naj bi znašali približno nekaj manj kot milijon evrov, preplastitev, bo besedah Johanna Litzke, 10-krat več.

Minister za promet Radovan Žerjav je poudaril, da je odgovornost deljena in da morajo svoj del prevzeti tudi projektanti, inženirji in nadzorniki. Minister je rekel, da se ne želi skrivati za predpisi in da je treba prevzeti odgovornost. Zato želi pritisniti na celotno gradbeniško verigo, s čimer naj bi bili v prihodnosti vsi vpletenih bolj pozorni in odgovorni.

Johann Litzka, Radovan Žerjav in glavni direktor DDC-ja Metod Di Batista.

Radovan Žerjav: “Sanacije vozišča ne bo in ne sme plačati Dars.”

Nejc Jemec

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 10 x komentirano
  1. 1tastar pravi:

    Pa so nam ugledni avstrijski dohtarji za drage denarce povedali, da je vse skupaj za en kurac, na čigave stroške pa še vednonič ne vemo.

    Oziroma vemo. Ni kriv DARS, ampak DDC, ki dela pa prav tako na naš skupni proračun.

    Sve će to narod pozlatiti i platiti, SCT pa zaraditi!

  2. podplat pravi:

    In msn Rode nas spominja da družba Grasetto še vedno čaka na 50 milijončkov EUR, zaradi povišanih stroškov gradnje.

  3. Dr.Drnovšek pravi:

    Nekdo je fino pokasiral. Kje je sedaj spoštovani gospod boljševik Kos in njegova protikorupcijska komisija. Aja ni omembe vredno. barabe

  4. Mirko pravi:

    Italijanom sploh ne zaupam, ko gre za poslovno sodelovanje a moram priznati, da so se njihovi odseki avtoceste izkazali za solidne. veliko bolj kot SCT-jevi.

    Ironija je, da SCT v svoji kratici, skriva to, cesar sploh ne zna delati, nikoli ni. ceste namrec. mogoce je res najbolje da gredo delat nazaj v irak ali kam tja.

    tipicen primer je preplastitev juzne obvoznice v ljubljani. po 2 mesecih ze trese, ko peljes tam cez. da o nekaterih napacnih nagibih cestisc in crnih tockah sploh ne govorimo.

    Sam Zidarju se nobem ne upa nic rec, ker je ze vse barve podpiral na volitvah. in tako bo sla karavana naprej.

    http://www.sct.si/frames.php3?width=1&is_mac=0&isflash=1&is_english=0

  5. Mirko pravi:

    popravljam: po 2 mesecih je ze treslo.

  6. Animl pravi:

    Ne vem ali je minister kdaj prebral ZGO?

    Meša pojme.. Naloga nadzora je da spremlja gradnjo in da pazi da je vse zgrajeno po terminskih rokih in projektih..

  7. 1tastar pravi:

    Zidar ima vse odpuščeno tudi v nebesih, ne damo pi DARS. Je še na socialistične stroške obnovil toliko cerkva, da ima vsak dan prost vstop pri papežu.

  8. 1tastar pravi:

    Predlagam, naj SCT preplasti našo ulico, da po njej ne bodo mogli voziti dirkači z 90 km/h :(

  9. Politkomisar pravi:

    Najhitrejša in najelegantnejša rešitev je Rode: če molitev kaj pomaga, bo Grasseto cesto brezplačno preplastil, če ne, Rodeta Slovenci tako malo brigamo, da se mu še molit za naše ceste ne ljubi, ali pa je molitev le žrebranje v veter. Denar je drugje.

  10. Mirko pravi:

    1tastar: vsec mi je tvoj smisel za humor. ampak sam v opozorilo. Zidar nic ne dela zastonj. zakaj pa mislis, da zraven vsakega novega projekta dodajo se mal aneksov. Cerkve v ljubljani pa tud del se neplacane obvoznice bo sel iz projekta sentviski predor. tista razlika v ceni.

Komentiraj