Peš na volitve
11. december 2007 ob 11:11 | Jani Sever |Ljubljana je prepovedala vožnjo v centru mesta. Peš cone naj bi bile za pešce. Poteza, ki na Trubarjevi - polni avtomobilov - še ne deluje. Ampak stvar je resna. Prebivalci strogega centra, tam kjer bo mestna oblast spoštovala svoje zakone, so jezni. Kako naj pridejo domov s kovčki? Kako naj gredo v kakšen supermarket? Bo padla vrednost njihovih stanovanj? A tako pač je. Parkiranih avtomobilov na Prešernovem trgu in njegovi okolici ne bo več in razen peščice prebivalcev so vsi zadovoljni. Peš cone so za pešce in ne za avtomobile. Tako je povsod. Bo to oživilo center glavnega mesta? To bo tako ali tako težko merljivo. Center je namreč vsak dan bolj poln. Vendar predvsem turistov.
Župan dela. To mu je treba priznati. Prej so Ljubljančani živeli v mestu, ki se skorajda ni spreminjalo. Razen v BTCju. Zdaj se je v enem letu Jankovićevega županovanja spremenilo marsikaj. Spremembe, ki se napovedujejo, pa bodo še precej večje. Tudi novo Tromostovje je videti super. Volfova je zdaj precej bolj ljubka in tudi Čopova in začetek Miklošičeve sta brez avtomobilov videti precej bolj prijazno. Čez čas bo na vrsto prišla še Trubarjeva in ko bo zgrajena garaža pod tržnico tudi tam menda ne bo več avtomobilov. Zanimivo bo videti samo, ali bodo garaže kdaj polne. Tista v Kapitju - nasproti tržnice - zdaj vedno bolj ali manj sameva.
Ampak Janković dela. Zdi se, da ne glede na posledice. In počasi si je začel nabirati sovražnike. Najprej so bili vrtičkarji. Zdaj so na vrsti prebivalci strogega centra. Sliši se, kot da Janković dobro ve s kom se splača bosti. Gre namreč za manjšine. Za vrtičkarje se tisti, ki jih nimajo, ne zmenijo. Malo jim gredo celo na živce. Prav lepi vrtički niso bili in bilo jih je veliko. Pa vendarle premalo, da bi njihovo ukinjanje spremenilo visoke odstotke podpore, ki jih beleži ljubljanski župan. Prebivalci starega mestnega jedra imajo za kaj takšnega še manj možnosti. Še manj jih je in na splošno so še manj simpatični. Kdo pa sploh so? Večinoma starejši, menda celo premožnejši, ljudje.
No, Janković se tu ne bo ustavil. Napovedal je, da bo januarja začel projekt urejanja parkirišč v ljubljanskih soseskah. Med bloki. Tam, kjer živi večina prebivalstva. Tam, kjer se parkira na zelenicah, pločnikih, vse povprek in kjer parkirišč - podobno kot v centru, niti približno ni dovolj. Župan tudi tam obljublja gradnjo garaž. Vendar ureditev razmer tudi tam vseh še zdaleč ne bo razveselila. Težava je enaka. Ne le, da lahko na pločniku ali ob Tromostovju prebivalci parkirajo bliže domu kot v garažah - še mnogo bolj pomembno je to, da garažiranje stane. Pločniki in Tromostovje so ali so bili zastonj. Kljub temu je razlika pomembna - prebivalci blokovskih naseljih niso manjšina.
Urejanje nekaj stane. Koliko bo stalo Zorana Jankovića, bomo šele videli. Za zdaj mu dobro kaže. Tudi zato, ker alternative pravzaprav ni videti. Opozicija mu ni dorasla. Je šibka - Janković lahko v mestnem svetu počne tako rekoč vse, kar hoče. Hkrati pa tudi nima kakšnih velikih idej. Zastopanje interesov sorazmerno majhnih interesnih skupin je lahko hvalevredno, vendar pomembnejših političnih točk ne prinaša. Ali lahko opozicija postane glasnik blokovskih naselij? V soseskah imajo Jankovića očitno za svojega. Kar je svojevrsten paradoks. Kljub temu, da velja za tajkuna, je hkrati še vedno ljudski človek. In kljub temu, da je župan reda in discipline, še vedno velja tudi za predstavnika politične levice.
Prav to je tisto, kar dela Jankovića, ob njegovem menedžerskem statusu, opaznega politika tudi na državni ravni. Pa še nekaj je, kar je morda najbolj pomembno. Janković predstavlja neko drugačno politiko. Ne “pahorjanske” - saj nikoli ne nastavi drugega lica, ampak političnim nasprotnikom jasno in ostro odgovarja z argumenti. In ne “janševske” - saj se pritiskom ne uklanja in reforme, tako kot je napovedal, brezkompromisno izvaja. Koliko sovražnikov si bo s tem nakopal, koliko simpatizerjev bo uspel obdržati in koliko neopredeljenih bo na ta način pridobil, bo seveda odvisno od rezultatov teh reform. Glede tega se mu mudi. Tri leta do volitev bodo minila hitro.
Ob mnogih pomislekih, na koncu vendarle velja, da si bolj urejenega mesta želijo tako rekoč vsi. In center? Tudi to območje bo brez avtomobilov gotovo prijaznejše. Za večino.
Jani Sever
11. december, 2007 ob 11:37
KOt je rekel Matjaž Gantar v enem izmed intervjujev za Mladino: “Janković bo najprej pošlihtal Ljubljano, potem pa bo mogoče pošlihtal še državo.”
11. december, 2007 ob 12:02
Očitno se Jani nisi sprehodil po začetku Miklošičeve, ker je vedno polna avtomobilov. Enako je s Ciril-Metodovo. Avtomobili so parkirani celo pri Robbovem vodnjaku. Vse skupaj je en velik dim, avtomobilov v centru pa je več, kot jih je bilo prej. Redarska služba deluje enako kot pod Simšičevo, kolesarska steza na Miklošičevi je vedno zaparkirana itn itn. Treba pa je priznati, da Janković ima odličen PR.
11. december, 2007 ob 12:22
Če gledaš stvari od daleč, tako kot jaz, se zdijo take spremembe potrebne in dobre. Slej ko prej pa nas itak čaka bolj asketsko življenje na vseh področjih, če se želimo ponovno spoprijateljiti z našim modrim planetom.
11. december, 2007 ob 12:27
Jankovićevo politiko v glavnem podpiram, smer je prava, čeprav dela tudi veliko napak. Ne strinjam se z zaprtjem in preurejanjem centralne tržnice in posledičnim povečanjem prometa okoli nje. Naj za tiste z avtomobili naredijo parkirišče pod koseško tržnico. Prav tako Ljubljana ne potrebuje luksuznega hotela nad Robovim vodnjakom. Slej ali prej bo treba zapreti in preurediti celotno Miklošičevo. Če bi Janković bolj prisluhnil Ljubljančanom, in ne samo svojemu arhitektu, bi dosegel še več. Sicer pa mu izrekam pohvalo za to, da sanira grdobije, ki so jih zagrešili Rupel, Potočnikova in Simšičeva.
11. december, 2007 ob 14:00
Točno tako! Sicer je naredil nekaj napak, vendar noben ni popoln. Se pa v Ljubljani končno nekaj premika. Lepo vas prosim, vsi evropski mestni centri so že zdavnaj zaprti. Gradijo se garažne hiše za kolesa in tako naprej. Naši preljubi razvajeni Ljubljančani pa bi še vedno radi parkirali, po možnosti dva terenca, tik pred hišo v strogem centru. Ja seveda! Zapreti je potrebno čim več ulic. Strogi center povečati. Ter omogočati mestnemu prevozu čim več prostih poti, da se bodo ljudje odločali za tak način vožnje izključno iz tega razloga, da bodo prišli na želeno lokacijo hitreje.
11. december, 2007 ob 14:46
wau,taki borci za manjšine,ko gre pa za avtohtone slovence ki morajo zarad agresivca jebat ježa pa jim ni mar.rad bi vas vidu,modele ko vlačte fasngo kak kilometr,al pa furate dojenčka v dežju do avta….pizdite zarad ionflacije,ko je pa agresivc zvišu za 60&%(!!!!!!!) parkirnine pa en sam zlati molk…pa ja,sej je ja naš!in pr tem našenm pol ni nč pomemben kok ljudi je spravu na cesto da je pod blagoslovom mileta prgrabu kar ima….bravo,kvazi levica!
11. december, 2007 ob 15:04
a na wolfovi so že končali? moram it pogledat :P
11. december, 2007 ob 15:24
Wolfova je že nekaj časa odprta in je res lepša kot prej. Edino tiste rešetke okoli dreves (da pride kaj vode do korenin) so en jajc ker so že polomljene. Pohvaliti moram tudi luči v tleh prešerca, ki ponoči dajo poseben čar (celo v dveh barvah so).
Stebriček na koncu zahodnega dela Trubarjeve se je začel graditi že za časa Simšičke. Najprej sem se ga razveselil, sedaj pa sem skoraj vesel da še danes ne deluje. Če stanovalci ne bomo imeli 24/7 dostopa prek tega stebrička niti za 30min je to eno velko sranje (en timer se pa že da vgradit notr mende). Seveda je treba stebriček postaviti tudi na začetek Male ulice, sicer je stanje podobno kot če imaš odprto okno in protivlomna vrata. Spominjam pa se še dogodka o rešilcu in stebričku pred magistratom. Dostop preko teh bi morali imeti tudi policija, gasilci, taxisti in dostavljalci pic (resno!). Tukaj ne gre za parkiranje dveh terencev pred hišo ampak dostava za vsakodnevne poterbe. Parkiranje je treba preprečiti drugače, morda z redarji (trenutno jih je SEDEMNAJST v Ljubljani), pa tudi lastnikom dvorišč omogočiti dostop. Na lastni zemlji bo pa ja lahko parkiral mar ne?
11. december, 2007 ob 15:32
Grega:kje pa so/bodo garaže za kolesa? Če so res je to super. Če pa je kapiteljska garažna prazna, res ni treba še dveh v centru. Sploh ne pod občutljivimi zgodovinskimi zgradbami. In parkirnine je treba naviti za 600, ne samo 60 procentov (NYC). In ko se bo pločevina stalila, se bo videlo kolesarske steze in pločnike.
11. december, 2007 ob 15:41
čudno, najprej nam prodajo avto, potem pa nam rečejo, da ga ne smemo uporabljati
11. december, 2007 ob 16:05
Gledam, opazujem in čakam. Čakam, kdaj se bo narodu posvetilo. Ko bo s komercialo zabetoniral železniško postajo in tire nad zemljo? Si bo kdaj ustvaril večinsko nasprotovanje? Čakajmo.
Da se kaj v Ljubljani premakne, je bil pa že čas. Glede tega kapo dol!
11. december, 2007 ob 16:37
Tega tipa je treba čimprej onemogočiti, sicer bo Ljubljano zabetoniral in dvignil ter poglobil za ene sto metrov, pokasiral in kupil kak otok v Sredozemlju, kjer spet dal
kaj zgraditi, kakšen pomo, terminal, vodovod itd., pokasiral in tako naprej do bridke smrti. Ves čas se bo seveda smejal, ve se komu! Zaenkrat so še najboljši župani tisti, ki ne naredijo ničesar, zaružijo par milijard (SIT), kar je pa malenkost v primerjavi s tem megalomanom!! Njegove spremembe so nepopravljuve. Koželja bi bilo potrebno namakati na Šuštarsekm mostu, očitno gre za nekoga z veličastnimi betonskimi idejami! Fetišizem betona in odstotkov od investicij je sploh rak rana te ekipe! Nihče jih ne bo ustavil, še tiste debilne Simšičke nismo, pa je šlo le za žičnico!
Ta tip bo napravil še terasaste nadstandardne apartmaje vse do obronkov vrha gradu, okoli in okoli! Ima ideje!!! Dela!!! 38 ali še več ur na dan, kar je najbolj grozno in nevarno!
11. december, 2007 ob 17:11
Kolikor vem ima vsak torek popoldan govorilne ure in če utegnete ustrezno formulirati predloge ali pa vsaj vprašanja sem prepričan, da bo ustrezno reagiral.
Sam sem prepričan, da Ljubljani še vedno močno primanjkuje kolesarskega omrežja. Ob vpadnicah še vedno ni “hitrih kolesarskih stez”, prav tako pa se v centru pojavljajo le t.i. presihajoče kolesarske steze. Manjka tudi ustreznih varoval, ki bi omogočila uporabo koles z lučjo in prestavami (kar je zdaj zaradi pogostih kraj praktično izključeno).
Če župan to uredi, se mu bom ziher šel na govorilne ure zahvaliti.
11. december, 2007 ob 17:13
@sam denis sarkič je res hudo ime za psa : po Evropi mislim! Predvsem Amsterdam: http://travel.webshots.com/photo/2969405000086628414VwEnyZ!
Drugače pa se strinjam s tem, da je potrebno omogočit reševalcem in policistom ter tudi dostavljavcem pic dostop. Vendar še vedno mislim, da ste prebivalci centra razvajeni. Problem vam je it nekaj minut peš, al pa nekaj 100 metrov vlečt kovček za sabo. Jaz imam od stalnega prebivališča do prve trgovine s športno opremo 20 km! Do zobozdravnika 15! V srednjo šolo sem se vsak dan vozil 40km! in tako naprej. Pa ne rečem, da me je motilo, saj sem zaradi tega imel drugje določene prednosti. Prav tako jih imate prebivalci centra, zaradi katerih se morate pa nečemu odreči!
Pa še to, kar se tiče reševalcev. Po najboljšem scenariju bi ob klicanju reševalca, prišel do mene v 20 minutah. Do bolnišnice pa bi nato potreboval še 30. Mislim, da bi do vas hitreje prišli, če bi tekli od “kliničnega” pa nazaj!!
11. december, 2007 ob 17:36
Grega, tako se govori!
11. december, 2007 ob 17:55
Mislim, da se za vso zadevo v središču Ljubljane skriva pomanjkanje mestnega potniškega prometa, kar se pozablja pri vsem skupaj omenjati. Res je sicer, da imajo velika mesta vsa zaprta mestna središča, a pozablja se to, da imajo tam možen dostop prek podzemne železnice, česar pa v Ljubljani ni. Celoten problem je seveda pri javnem prometu nastal že po letu 1991, ko se v to ni prav ničesar usmerjalo, pomemben je bil samo avtomobilski trg in situacija je zdaj taka kot je: vsaka družina ima po dva avta, ki bi ju seveda rada koristila in težko je kar prepričati ljudi, da zdaj pa kar naenkrat morajo iti iz te vaške razvajenosti v normalno metropolsko življenje z rednimi avtobusnimi linijami, pa čeprav zaradi tega greš 10 minut prej.
11. december, 2007 ob 18:01
grega: upam da me nisi narober razumel. močno podpiram zaprtje (še veliko širšega kot zdaj) centra za avtomobile. nizozemci so najbrž res precej napredni glede tega. mi bomo čez 50 let odkrili kolo.
11. december, 2007 ob 18:44
sem iz centra in mi prav nic ni problem iti tudi do 30 min peš, pri tem pa tudi včasih uporabljam avtobus. Ampak dajte mi prosim povedat, kako naj v tem centru kupim žarnico (razen morda tistih 5, ki jih imajo v maxiju), kako naj kupim pomivalni stroj (sicer zakaj bi ga, saj če se mi pokvari, serviser ne bo prišel, saj v staro Lj ne prihajajo)…odpeljat se moram v BTC. Ampak če bom kupila kaj večjega ali več stvari, bom to mogla ali pustiti v avtu do naslednjega dne, ali pa nekajkrat se sprehodila sem in tja, 500 m v eno stran. Dejstvo je, da v centru izumirajo trgovine - že nekaj časa - vse pa je preseljeno v BTC.
Vedno se ponavlja, da se je končno umaknila parkirana pločevina. Ali ste morda, kdaj pogledali, ali ima parkirani avto dovolilnico? Seveda niste. Zelo malo avtomobilov je imelo dovolilnice, ker se redarjem takrat očitno ni dalo sprehoditi po nabrežjih in trgih. Sedaj ko je Janković le poostril nadzor nad nepravilno parkiranimi avtomobili, mislim, da bi bil problem rešen. Tega ne bi bilo več.
Tako oster režim ni prav nič potreben.
11. december, 2007 ob 18:51
uboga ljubljančanka. a misliš da ljudje ki živijo v blokih (5000 m v eno stran ven iz centra) pa ne hodijo gor pa dol iz garaž/parkirišč? In vsi ostali živimo v BTCju. Groza ker moraš nakupovati v maxiju.
11. december, 2007 ob 19:42
slovenci so in bodo vedno zavistni, če nimam jaz, naj tudi sosed ne ima!
Pa še to…ne mi govorit, da se v nobenemu naselju ne moreš pripraljati do vrat. Prosim, pokažite mi tako naselje v Ljubljani!
Tukaj se ne gre za parkiranje pred vrata, ampak dostop!
11. december, 2007 ob 19:52
zavistni ne, besni pa že.
Dostop = ???
11. december, 2007 ob 20:14
@ljubljancanka: hm … to je nepotreben izgovor. Skoraj prepričan sem v to, da imajo večja slovenska in ostala podjetja v svoji ponudbi vključeno dostavo na dom. In kolikor jaz vem imajo dostavna vozila ob določenih urah dostop do strogega centra po vsej Ljubljani. In kot sem že rekel, so določene prednosti … in žal je pač ena od slabosti to, da bo potrebno plačati dostavo, ki pa je sigurno neprimerljivo manjša, kot da bi naročil pomivalni stroj jaz, ki živim 80 kilometrov izven Ljubljane!
11. december, 2007 ob 20:20
Mariborčani menjamo Kanglerja za Jankoviča.Razliko doplačamo.Ponudbe pod šifro :”Kangler - kmetavz iz Dupleka” !
11. december, 2007 ob 20:34
Jankovič bi moral biti v zaporu, ne pa župan glavnega mesta…
12. december, 2007 ob 0:04
“Sliši se, kot da Janković dobro ve s kom se splača bosti. Gre namreč za manjšine…Prebivalci starega mestnega jedra imajo za kaj takšnega še manj možnosti. Še manj jih je in na splošno so še manj simpatični. Kdo pa sploh so? Večinoma starejši, menda celo premožnejši, ljudje…
“uboga ljubljančanka. a misliš da ljudje ki živijo v blokih (5000 m v eno stran ven iz centra) pa ne hodijo gor pa dol iz garaž/parkirišč? In vsi ostali živimo v BTCju. Groza ker moraš nakupovati v maxiju.”
-
“Vendar še vedno mislim, da ste prebivalci centra razvajeni. Problem vam je it nekaj minut peš, al pa nekaj 100 metrov vlečt kovček za sabo. Jaz imam od stalnega prebivališča do prve trgovine s športno opremo 20 km! Do zobozdravnika 15! V srednjo šolo sem se vsak dan vozil 40km! in tako naprej. Pa ne rečem, da me je motilo, saj sem zaradi tega imel drugje določene prednosti. Prav tako jih imate prebivalci centra, zaradi katerih se morate pa nečemu odreči!”
“…slovenci so in bodo vedno zavistni, če nimam jaz, naj tudi sosed ne ima!”
12. december, 2007 ob 1:08
denis sarkič je res hudo ime za psa,posluš,tvoje zakajanje v amsterdamu pa res ne pomen da poznaš nizozemska mesta…jz sem gor živu in vem da ni tako kot ti praviš,zaprt je kak grote markt,pa še ta ne vsak,sej bi oštirji in trgovci popizdili
me pa mot tole naslajanje raznoraznih kmetičov ki so se vozil 40 km v šolo in zdej s svojo kmečko pametjo solijo pamet meščanom kako nej fasngo nosjo čez pol mesta,sam pa se userje v svojo bajto iz garaže,fak!
uniranje centra poteka že od kmetice iz haloz ki se je šla županjo,cilj je pa jasn….umorit center,in potem ko bojo frendi vse pokupil in najel pa zopet odprt..to se počenja sistematično, in z vsem srcem navijam za prizadete meščane da bojo agresivca polil v smolo in pobvaljal v perje,ostali so pa loh samo tih,če čjo v miru pit nj to počno v svojih lokalnih beznicah,kva majo za rint v center!
12. december, 2007 ob 2:19
Da ne bi prišlo spet do mešanja jabolk in hrušk: Garažna hiša v Kapitelju je res sorazmerno prazna, (pa niti ne tako zelo), a ker je privat je stvar LASTNIKA(KID) kako uravnava ceno parkirnine in kako se mu izplača imeti tako visoke cene. Tudi če bi bila ura 10 000 EUR, če to znese lastniku ali ne, je to njegov problem. Garažna hiša pod tržnico pa bi bila v upravljanju PARKIRIŠČ Ljubljana, in ceno parkiranja odredi občina. Obljubljeno je bilo da bo cena parkiranja 1€ na uro. Kar je sicer več kot na ulici, je pa bližje samemu centru. Vsako nadaljno opletanje s privat garažno hišo nima osnove- imamo tržno gospodarstvo, pa če se pijanček Jazbinšek razpolovi.
12. december, 2007 ob 7:48
hvala jani, končno nekdo, ki ima bolj odprte oči.
Problem stanovalcev v stari Lj je le začetek Jankovićevega pohoda nad nepremičninami.
12. december, 2007 ob 8:47
@jani: 1. Za svetovljana se obupno primitvno izražaš, da o (zlo)rabi slovenščine sploh ne govorim.
2. To je forum. Ti ne boš nikomur določal, da naj bo tiho ali ne. Vsakdo lahko pove svoje mnenje.
3. Center mesta je šele zdaj zares zaživel. V soboto popoldan sem se sprehodil po jedru in ljudi se je TRLO. Turistov, domačinov, družin z otroki. Resnično je bilo prijetno vzdušje, mesto je zelo lepo okrašeno in razsvetljeno, ljudje kupijo kakšno malenkost ali pa debatirajo s prijatelji ob kuhancu, skratka uživancija. To, moj dragi, je življenje.
12. december, 2007 ob 8:48
Re to jani
Mene pa moti tvoe mišlenje, v stilu srednjega veka kao če si z mesta si pa že pameten????
12. december, 2007 ob 9:01
@Jani: S svojim obnašanjem si povedal prav vse. Še zmeraj sem raje “kmetič”, kot ti temu praviš, kot pa da bi razmišljal na tak primitiven in malomeščanski način kot ti!
12. december, 2007 ob 15:40
1. jaz svetovljan?nikoli!bi me bilo hudo sram,ker vem kaj vse se danes šteje pod to besedo,za tako družbo pa hvala lepa:)o rabi slovenščine pa raje ne bi…če si zastopil(ne razumel) bo že vse v refu z njo:)
2. se strinjam…sam pol se čudim mojstrom pevcom ki podpirate agresivnežov teror nad prebivalci ljubljane…a oni nimajo nobenih pravic?
3. naj zaprejo fužine,sp. šisko,kajvemkaj,naj jim tam turisti ščijejo po hodnikih,po hišah, in zganjajo džumbus..sicer pa si domišljam da imajo stanovalci kot davkoplačevalci isto pravico do mirnih sobot in nedelj kot npr tisti iz bežigrada…
cmoček,res,sem ljubljančan,ampak s kmečkimi koreninami,ampak v glavi imam določene stvari pošlihtane,npr ne srat na sosedovem vrtu…
grega,vprašanje kaj je primitivno
12. december, 2007 ob 17:16
MarkoNi: da se je trlo ljudi v soboto, ni posledica zaprtja mesta. če bi se vsako soboto (pred zaprtjem) prak tako sprehodil po stari Lj bi prav tako opazil veliko ljudi - še posebej če je sonce. Pa da ne omenjam, da je veseli december. Vsak december je isto. Že nekaj let. Glede tega ni prav nobenih sprememb.
Še vedno nisem slišala, v katerem stanovanjskem naselju ne moreš pripeljati do vhoda (v bližino).
20. december, 2007 ob 14:01
KAKO LEPO MESTO JE MESTO Z TISOČI IN TISOČI KOLICKOV !
MESTNI IN STARI TRG CRKUJE MESTO DUHOV PO 16 URI