Saturday 28. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Predorske omejitve

4. december 2007 ob 20:55 | Črt Butul |

Kdor se v zadnjih dneh ob deževnem vremenu vozi skozi predor v Dekanih in na Kastelcu, če omenimo le dva, ki sta na primorski avtocesti, le nekaj kilometrov oddaljena od slovenske obale, se verjetno sprašuje zakaj je omejitev hitrosti v predoru 60 kilometrov na uro, le 10 kilometrov več kot je v naseljih. Odgovor smo poiskali na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS). »S 30. novembrom smo začeli s preventivnim omejevanjem hitrosti v predorih na primorski in štajerski avtocesti v primeru mokrega vozišča. Ukrep, ki je posledica ugotovitev zadnjega testiranja tornih sposobnosti betonskih voznih površin v predorih, bo zaobjel predore Dekani, Kastelec in Tabor na primorski avtocesti ter Pletovarje in Golo Rebro na štajerski avtocesti,« so sporočili iz Darsa, kjer pravijo, da le upoštevanje novih omejitev hitrosti namreč v primeru mokrih betonskih voznih površin omogoča varno odvijanje prometa na avtocestah. In kako nameravajo ugotovitve odpraviti? Za zagotovitev potrebnih tornih lastnosti vozišča za varno odvijanje prometa pri višjih hitrostih tudi v primeru mokrega vozišča bo DARS naročil hrapavljenje vozišč s pomočjo v svetu dobro poznanih metod. z uporabo vodnega topa oz. z uporabo udarnih kladiv, ki jih v zadnjih letih precej uporabljajo tudi v razvitih evropskih državah , kot je Avstrija, Italija, Švica itd.. A vprašanje je ali tudi v teh razvitih državah sanirajo vozišča v predorih avtocest, le dobri dve leti po izgradnji. »Glede na izkušnje iz tujine, lahko tovrstne ukrepe štejemo kot del rednega vzdrževanja predorov z betonskimi vozišči,« so sporočili iz Darsa. Na napovedane omejitve so se že prve dni odzvali predstavniki združenj avtoprevoznikov, kjer so prepričani, da bodo omejitve podražile prevoze po naših avtocestah, obenem pa povzročile več slabe volje med vozniki in posledično tudi več prometnih nesreč zaradi prehitevanja in izsiljevanja. A nas je zanimalo kaj o tem meni prometni minister Žerjav.

Črt Butul

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 3 x komentirano
  1. Politkomisar pravi:

    Prometni znaki so zazdaj edina t. i. preventiva v predorih. Omejitev se nas drži nekaj bedakov, vsaj videti smo tako, večina vozi mimo nas s sto in več kilometri na uro. Policija? Ta verjetno sedi v pisarnah in izpolnjuje statistična vprašanja in popisuje morebitne posledice prometnih nesreč. Čemu torej prometni znaki? Vladi, DARS, policiji in zavarovalnicam kot izgovor, da so povzročitelji morebitnih prometnih nesreč za te krivi sami in naj sami nosijo posledice. Toda, ali ni imel član uprave multinacionalke iz Vatikana Franc Rode dobre zveze s kolegi iz Grasseta? Čeprav slovenskih politikov ne mara, naj kaj stori vsaj za ovce izpod Karavank, če nas je na Brezjah enkrat vse že šenkal Mariji.

  2. Animl pravi:

    A je to strokovno mnenje?

  3. Politkomisar pravi:

    Zgolj ljubiteljsko opaženje.

Komentiraj