Saturday 28. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Za čistejše okolje

30. november 2007 ob 0:59 | Denis Sarkić |

Odbor Državnega zbora za okolje in prostor se je na današnji nujni seji seznanil z opozorili Evropske komisije glede ukrepov, s katerimi bi Slovenija zagotovila, da koncentracija delcev s premerom do 10 mikronov v zunanjem zraku od leta 2010 ne bi več povzročali čezmejnih obremenitev. Odbor tudi pričakuje, da ga bo resorno ministrstvo o ukrepih sprotno obveščalo. Današnjo sejo je spodbudilo poročanje medijev s konca preteklega tedna, ko so ti navajali izjavo direktorja direktorata za okolje pri ministrstvu za okolje in prostor Radovana Tavzesa, da bi ljudi k odločitvi za javni prevoz prepričali z visokimi taksami za vožnjo z avtom po središču mesta. Omenjal je takso v višini 50 evrov za Ljubljano. Člani odbora so menili, da je bila njegova predstavitev ukrepov neprimerna; Tavzes je namreč dejal, da se bodo morali “ti ljudje spraviti počasi na vlake” in da bo taksa, vezana na preprečevanje zgoščevanja prometa, tako visoka, “da bo normalne ljudi odvrnila in jih bo usmerila v javni prevoz”. Tavzes se je opravičil za “neprimerno izjavo”, ki naj bi jo novinarka v intervjuju z njim izvzela iz konteksta in je nato prišlo do takšnih zapletov in celo do nujne seje odbora DZ.

Državni sekretar Radovan Tavzes se opravičuje in pojasnjuje:

Minister za okolje in prostor Janez Podobnik je ponovno pojasnil, da vlada ni sprejela nobene odločitve glede uvedbe taks, da se bodo naslednji teden sestali s predstavniki nekaterih občin (najbolj kritična naj bi bile Ljubljana, Maribor in Nova Gorica) in da bi se bilo glede ukrepov najprej usmeriti v dvig ravni javnega prometa, če pa bi bile ravni delcev v zraku kljub temu previsoke, pa bi razmišljali o uvedbi taks. Ukrepi bi bili po Podobnikovih besedah predvsem usmerjeni v večanje vloge javnega prometa pri dnevnih migracijah primestnega prebivalstva, uvajanje taksi storitev, kjer ni javnega prometa, spodbujanje parkiranja zunaj mestnih središč in osveščanje prebivalstva.

Tanja Bolte z Agencije za okolje in minister za okolje in prostor Janez Podobnik odgovarjata:

Več članov odbora je opozorilo na nujnost ureditve javnega prevoza. Poleg tega so se pojavljala vprašanja o drugih virih onesnaženja poleg cestnega prometa, koliko k onesnaževanju s prahom prispevajo avtomobili, o ureditvi kolesarskih poti hkrati z gradnjo cest, o neusklajenosti železniškega in avtobusnega prometa v Sloveniji, o izkušnjah drugih mest.

Poslanca Janko Veber (SD) in Milenko Ziherl (SDS) o dotični tematiki in listanje brošure MOP:

Misli poslancev Alenke Jeraj (SDS), Rudofa Petana (SDS), Matjaža Hana (SD) in Cirila Testen (NSi) o problematiki:

Poslanec Pavle Gantar (Zares) s krajšo repliko:

Denis Sarkić, montaža: Staš Milovanović

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 4 x komentirano
  1. sanja pravi:

    Če se v mesto ne splača z avtom, potem ne greš, sicer te pa živi bog ne pripravi do tega, da boš zmrzoval ali pa se potil čakajoč na javni prevoz. Dvig ravni javnega prevoza je že nujen, nikakor pa ne sam po sebi ne bo pripravil 80% voznikov, da se odpovedo vožnji z lastnim lastnim avtomobilom.

  2. joze pravi:

    Opravičilo ni potrebno! Jaz bi takoj uvedel takse, a ne samo 50€ ampak 100€ na mesec.

  3. G7 pravi:

    Lahko se je tebi oglašat iz Spodnje Scavnice.

  4. joze pravi:

    Govorim kot nekdo, ki se vsak dan iz obrobja Ljubljane vozi v center!!! Ne 100, 1000!!!

Komentiraj