Slavoj Žižek in Nasilje
17. november 2007 ob 12:26 | Katja Lenart |Tukaj je - posnetek celotnega predavanja Slavoja Žižka, ki ste ga tako težko pričakovali. Predaval je v knjižnici Otona Župančiča v Ljubljani, ob izidu knjige Nasilje. In beseda nikakor ni tekla zgolj o nasilju.
“Stalin je dejansko skušal to nardit, kar je poudarjal!”
Katja Lenart
17. november, 2007 ob 12:36
Pa ti si super!
17. november, 2007 ob 13:25
:-*
17. november, 2007 ob 14:21
[…] Žižek je predaval v knjižnici Otona Župančiča v Ljubljani. Priporočam vam ogled predavanja, na […]
17. november, 2007 ob 14:22
Glede na to kakšne neumnosti govori, me sploh ne bi čudilo, če bi bil Žižek kakšen tajni član Opus Dei.
In ta človek naj bi bil ponos Slovenije v svetu? Mene je pa sram.
17. november, 2007 ob 15:23
@vulgaren materialist
za sram imaš dejansko veliko razlogov…LOL
17. november, 2007 ob 17:24
Čist nobenega obrata ni pri pojmovanju končnosti v okviru krščanstva - to saom pomeni, da ni nikoli poštekal krščanstva. Itak pa zna samo super in pompozno zapakirat tisto, kar je bilo povedano že zdavnaj.
17. november, 2007 ob 17:33
hm, Monika… zakaj Kolumbovih jajc ne prodajaš še sama, če je tako enostavno?
17. november, 2007 ob 17:36
Ker so Kolumbova jajca.
17. november, 2007 ob 21:23
Drago2- :-)))
18. november, 2007 ob 8:54
file danke gute menše
18. november, 2007 ob 9:45
Eee … pa lahko uredite tako, da bi bilo predavanje mogoče downloadad? Ali vas pri tem zamejujejo avtorske pravice etc.?
Drugače pa - hvala za objavo :D
18. november, 2007 ob 10:46
Želel bi si več takih prispevkov na Vesti. Lep pozdrav!
18. november, 2007 ob 12:15
@monika
Si prepričana? Žižek je le filozof in ga zanimajo filozofski čevlji religije. Ne pa vera sama. To je podobno kot, če bi jaz (matematik) študiral omenjanje številk v Svetem pismu.
Mene je pa nekaj drugega zbodlo v tem (sicer zelo zanimiven - hvala vest!) filmčku. Čeprav se nekje proti koncu Žižek ne uspe spomniti, kako se po slovensko reče nafti, in zine kar dobesedni prevod iz angleščine (olje), tako da pomisliš, da se je nalejzel tudi protestantske etike, pa sem ga ujel, da je navaden katolik. V štirideseti minuti (39:xx) namreč besedo “ženska” naglasi z “dolenjskim naglasom”, tako čisto po domače - rahlo prezirljivo. Kar pomeni, da se na nikogar ne moreš opreti. (niti na sebe, niti na svetovno avtoriteto v filozofiji) :(
18. november, 2007 ob 14:57
Dr. Žižka imamo lahko radi, lahko ga imamo za bedaka, ne moremo pa mimo dejstva, da je dr. Slavoj Žižek edini živeči slovenski genij.
18. november, 2007 ob 16:08
Bog naj daj čim več Žižkov , kajti zelo jih primanjkuje naši svetovni kulturi.
18. november, 2007 ob 16:43
http://www.youtube.com/watch?v=QGvDSuycarg
18. november, 2007 ob 20:22
Predvsem me zanima, koliko vsevednih komentatorjev je sploh preposlušalo celotno predavanje. Nisem prebral nekih posebnih kritik njegovega predavanja.
18. november, 2007 ob 20:22
Hvala, Vest!
18. november, 2007 ob 22:27
se pridružujem Tihcu…thx
18. november, 2007 ob 23:02
Zanimivo predavanje, občudujem ljudi, ki so sposobni take svobodomiselnosti, kritičnosti, take refleksije mišljenja, ki s tako energičnostjo podajajo širino in globino, za katero se mora biti res ogromen bazen predelanega znanja in vedenja, ob vsem tem pa zmorejo ostat konsistentni in nenazadnje skromni (na primer: jaz to vidim tako ali, si tako razlagam…
“proti dogmam, diskreditaciji in grdem omejevanju stvarstva (beri tudi kot razvoju možganov (mišljenja, vpraševanja…)”
za iskanje resnice bivanja in soočanje z bogom v vsakem trenutku
ali kot bi rekel Parmenid al kdo že: nikoli ne moreš stopiti dvakrat v isto reko
ali kot bi rekel buda: iskrena ljubezen in sočutje izvirata iz modrosti, ki se poraja ob razumevanju minevanja
hvala Katja za cel prispevek
18. november, 2007 ob 23:59
bilo mi je pravzaprav v veselje. tudi to nekaj pove, da so njegova predavanja vedno zasedena do zadnjega udobnega kotička in da je sedenje na tleh v tem primeru v bistvu udobje. ker poslušaš Žižka. ;)
19. november, 2007 ob 0:16
Žiži je zmeden, zdaj je stalinist, potem leninist, eto, zdaj kot varianto upora ponuja – individualno dejanje upora telesa, ki naj se kaže kot estetska dimenzija v ’skazitvi’ in ‘transgresiji’. Žižek je končal v estetiki. Strategija upora zoper globalni kapitalizem, ki ga definira kot sublimni objekt ideologije, temelji v utopično sublimni praksi. Protikapitalistični upornik je sublimnih subjek utopije. Če je utopija mišljena kot realna možnost nemogočega.
Če pozorno prebiraš njegova del, lahko opaziš, kako se človek zaplete. Npr. v ‘Jezik, ideologija, Slovenci’ piše o sado-mazo scenariju, kjer rabelj kaznuje žrtvin Nadjaz, zaradi česar žrtvin Jaz v maltretiranju uživa. Ker pa lahko rabelj uživa le, če žrtev trpi, Žiži sklene, da je sado-mazo scenarij nemogoč. V knjigi ‘Kuga fantazem’ pa pride ravno do nasprotnega zaključka: tam opisuje, kako je rabljev Jaz v sado-mazo senasi instrumentaliziran (objekt žrtve), medtem ko je užitek prenesen na njegov Nadjaz.. Mazo jaz žrtve uživa, ker je sadistov užitek prnešen v njegov nadjaz, ki ga ne moti uživancija žrtvinega jaza, je senasa možna, še več, je edino možna. Itd. Takšnih izpadov pri Žižki ni malo, človek je nakladač.
19. november, 2007 ob 9:51
no, jst žižkovih del ne poznam, zato ne mislm kr tko orgazma dožvet, prebral pa sem, da je bil človek v 90tih član LDS, kar mu (vsaj v mojih očeh) vzame dobršen del kredibilnosti - eno je filozofirati o politiki, drugo pa je, da javno izkažeš simpatije do določene opcije…
19. november, 2007 ob 21:37
Bravo Vest!
20. november, 2007 ob 11:16
@Piflarka: Greš na Google video poiščeš Žižkovo predavanje, klikneš predavanje, kopiraš povezavo in prilepiš v http://keepvid.com/. Meni je uspelo dobiti v formatu flv.
Priporočam, da si pogledate Žižkova predavanja v angleščini ameriškim študentom. Slavoj je mojster svoje obrti. V zadnjem tednu smo v Sloveniji videli veliko “zmečkanih piščancev”.
Srečno!
22. november, 2007 ob 22:06
z Žižkom se ni treba strinjati. Še razumeti ga je težko. Je pa po mojem mnenju vsakemu človeku lahko jasno, da za njim stoji ogromna količina znanja in izjemna razgledanost. Hkrati pa mu lahko, žal v nasprotju z večino ostale populacije, priznamo tudi to, da je pripravljen razmišljati. Če ne drugega, si že zaradi teh lastnosti zasluži spoštovanje. Je Filozof, kakršnih na tem svetu manjka.
Hvala, Katja.
23. november, 2007 ob 22:22
mislim da je tako zanimiv ker je precej usekan a ste opazili kako se mu novinarji posmehujejo
24. november, 2007 ob 13:49
@siruche™: Hvala :)
24. november, 2007 ob 19:13
Slavoj Žižek je bil od začetka 80-ih let naprej eden najbolj vidnih slovenskih mislecev in družbenih aktivistov. Kandidiral je tudi za predsedstvo Slovenije in nas spodbujal k drugačnosti socialnega prostora. Ko je bilo že nemogoče misliti s svojo glavo, je Žižek odprl novo temo in nam tako dal misliti. To je človek, ki je ustvarjalec v žlahtnem pomenu besede, saj je poleg svoje filozofke šole, ki jo je ustanovil v Ljubljani, postal eden največjih mislecev sodobnega časa. Preberite si več kot 50 njegovih knjig v tujih jezikih in več deset domačih, pa ga boste lahko ocenjevali. Drugače ga je bolje poslušati in se ob njem učiti misliti s svojo glavo.
Filozofija pač ni nekaj, kar bi lahko opravili z enim stavkom, saj ljudje nismo preprosti. Tudi ljudje ene knjige ne morejo soditi velikih mislecev. To lahko delajo le tisti, ki berejo in mislijo filozofsko. Ocene o Žižku tako ni moč dati v nekaj stavkih. Tudi občudovanje ni dovolj. Spustiti se je treba z njim v dialog ali polemiko. To pa je največ, kar mu lahko vrnemo za njegvovo delo za Slovenijo.
27. november, 2007 ob 1:32
@ zenaj:
Ne vem, koliko Žižkovih del si prebral(a), če bi jih vsaj nekaj, njegovih ter še nekaj del Freuda, Kanta, Lacana, Marxa, Hegla, bi opazil(a), da ŽIžek v glavnem reciklira. V svojih delih celo samega sebe, tj. se ponavlja. To, kar je ponavljal na predavanju, o ničti točki ideologije (Saj vem, da ni tako, pa vendar…), to je njegova stara fora, ki jo nonstop ponuja v reciklirani obliki. Že v 1980ih je pisal, da ideologija človeka nikoli ne zagrabi do konca, pač pa vedno ‘Saj vem, da ni tako, pa vendar… verjamem, da je.’ Mislm… In katero ideologijo je našel zdaj? Ekologijo… Se strinjam, a s tem ni povedal nič novega! Ekologija je versko orodje, oz. sredstvo, ki človeku daje občutek, da ima na neko nemogočo, neugodno zadevo, situacijo vpliv. Natanko o tem, npr. v Kugi fantazem opisuje pogrebni obred. Skratka, enkrat stari sistem, potem pogreb, zdaj uporablja isto sranje na ekologiji… Kot rečeno - RECIKLIRANO!!! Seveda, da to veš, pa moraš Žižka brati. Žižek pa se prodaja predvsem tistim, ki ga ne berejo!
3. december, 2007 ob 16:52
ne razumem kako se vam da gledati enourno predavanje, ce se vam dejansko zdi reciklirano, ze slisano, dolgocasno, brezvezno.
se pravi ste vi bedaki.
V zivljenju je toliko zanimivih stvari….zakaj raje ne prestihate vrta…?
sploh pa ce se imate za pametnejse od gospoda Zizka, zakaj potem ne znate napisati 1 pametne?
Mislim ker s to reciklazo nisi povedal nic! -seveda se ponavlja, pa kaj…to ponavljanje je konstruktivno, saj ima vendar predavanje…ali ves kaj je predavanje?
Pre davanje, pre nasanje enega potrjenega, obstoječega znanja-ne pa odkrivanje amerike!
4. december, 2007 ob 19:59
Bravo nena ! Vrt sem preštihal , samo bi raje še enkrat Žižka poslušal.
5. december, 2007 ob 14:57
@ nena:
No, moj text je bil namenjen tistim, ki, vsaj zdi se tako, Žižka dojemajo tako, kot da odkriva Ameriko. Moj namig je bil, da bolje kot Žižka - je brati ‘prave’ pustolovce, tj. ljudi, ki so ‘odkrili Ameriko’. In ki jih reciklira Žižek. Seveda, pa to ne pomeni, da je škoda časa, če poslušajo tudi Žižka. Namreč spoznanje o Žižovem recikažlerstvu vodi ravno skozi branje ‘originalov’, branje in polsušanje Žižka ter primerjav med njim in ‘pravimi pustolovci’ (če filozofijo dojemamo kot pustolovščino).
16. december, 2007 ob 1:25
Ed, ti si kekec.
23. december, 2007 ob 23:38
Vera, ti si teta Pehta.
29. februar, 2008 ob 13:28
anti-semitizem kot NICELNA TOCKA. ta gospod je fasist per se. njegova voga je, da mesa se tisto nekaj pametnih Slovencev in jih odtujuje od vsake uravnotezene zmoznosti zelje do poi samo-spoznavanja. zaradi njega je vsa svetovna anti-globalisticna scena znorela. z eno besedo: demagog, ki mu resnica pomeni isto kot prdec, kaj sele da bi jo predstavil kot spoznanja vreden atribut filozofskega naziranja. ves svet si sposoja kot svojo klepetalnico za grde besede. Zidovskega vprasanja razvidno nikdar ni razumel, ker sam z uzitkom manipulira ze v naslovih.
29. februar, 2008 ob 13:36
bog pomagaj, niti nima pojma o Islamu! saj, tako se dogaja, ko kmetica postavis izpred pluga za kateder. vse postane ravno! retro-uravnilovka a’la Zizki. rega rega.
29. februar, 2008 ob 15:13
clovek, ki je po naravi len, zato ker se je odpovedal delu, se je odrekel sredstvu spoznanja.
ni mu druge pomoci, kakor v roko dat lopato.
29. februar, 2008 ob 15:32
oooohhhh, moj bog! saj … nihilizem! ni vec dvoma. ampak, se toliko hujse, zahodnjasko razumsko razumevanje nihilizma.
10. april, 2008 ob 22:15
kaki butli so eni…jao
1. oktober, 2008 ob 14:04
Milo za drago
KOŽ je zanikal svojo vlogo radovednega knjižničarstva, podreja pa se očitno neostalinizmu, kolikor despotiji vsakršne zasramljive vulgarnosti, kar naposled pričuje, da ni več važna knjižnost, temveč komaj kaj več kot upravna blokada svobode govora in druenja, kar predstavlja prav omenjeni rdeči žižek v slovenski krščanski moki. Kot vse kaže, je ta pristop k nasilju ne le prostaško nasilen, temveč razporeja sile neostalinizma v Sloveniji - proti intelektualcem, umetnikom, znanstvenikom, vse pa v imenu bebljanja o uporabi konclagerjev ali gulagov za ustrahovanje množic, ki same postanejo tudi po sebi nasilje. Če pomislim, da je takemu tipu ponujala postkomunajzarska politika v lastni slovenski državi celo stolček kultministra, uvidevam, da je sovraštvo do filozofije spet utemeljeno, namreč na ljubljanskem filofaksu, kjer se diči dekan z omenjenim bebljavim in sesljavim tepcem, saj pač ta govorca, kar mu že pade na… “pamet”, kolikor pri tem tipu sploh še lahko govorimo o pameti, ne pa o bebljavi zideologiziranosti poststalinizma ter fašističnega veselja nad uničevanjem slovenskega naroda… - v KOŽ si je nekdo izmislil, da je nekdo menda celo težko “pričakoval” tovrstne bedarije, za katere si je predmestni zakotnež vzel dovolj časa, da je s svojimi potegavščinami izjezljal “nasilje”… Zdaj ko so spet na oblasti postkomunajzarski primitivci, z gigerlom v ospredju ali z ukresnjeno pravniško osebico, ni nič čudnega, da se spet slovenska filozofija utaplja med vrste skrajnega primitivizma, če ne celo “materializma”… Največ nesramnosti se torej spet zbira - v splošni knjižnici puhlo površnih, despotizmu naklonjenih primitivcev, ki posebej cenijo sčefurjenost, prisilo in zajedljive opazke… - pajzl, pajzl, še stokrat pajzlasta zgonjenost, ki pač izobči kakovostno filozofijo, saj sicer itak ne omenjajo več ne Tineta Hribarja ne Iva Urbančiča, kaj šele Mirka Hribarja, Dušana Pirjevca in druge. Skrknjeni “marksisti-leninisti” so se zatekli k formalizacijam državne moči, s katero obvrnejo hrbet filozofiji, širijo pa pijanske ideje zblojene prostaške vrhuške, kakor je bilo še začasa ključavničarsko delomrznega jugofirerja ali kaplarskega jugomaršala… Namesto kritičnega odnosa do zblojenosti, ki je propala s sesutjem berlinskega zidu, se ne moremo ogniti proslulosti novega, neostalinsko uspešnega zla in ustrahovanj prav v slovenskih odnosih do filozofije ali zavržnosti razmišljanj: s tem se izgublja celo slovenska narodna identiteta kot istovetnost v politiki, kulturi in humanizmu. Saj je vseeno, kdo je po rodu tokratni bebo v KOŽ, čeprav je zezljal še vedno nekako slovensko, medtem ko bi otročad pač zdrsnila v potujčevalno zmes jodlarstva in kazačoka…
Vladimir Gajšek