Legendarni Žižek
13. november 2007 ob 1:25 | Katja Lenart |V dvorani Knjižnice Otona Župančiča smo prisluhnili predavanju Slavoja Žižka, tokrat z naslovom »Materializem in nesmrtnost«. Na mizi je poleg Žižka ležala njegova nova knjiga Nasilje, ki jo je po slabih dveh urah vestno podpisal nekaterim slušateljem in lastnikom knjige.
Ker je bila naša kamera tam edina, ki ji je bilo snemanje dovoljeno, vam tokrat v pokušino ponujamo 3 dele predavanja.
Poslastica, celoten posnetek predavanja, vas čaka konec tedna.
Takole je Žižek pričel:
“Prvo vprašanje je: če to mislijo, zakaj tega ne rečejo, ne, kako bi reku”.
In tudi o bogu (ali Bogu), video igrah in kvantni fiziki je tekla beseda:
“Vsi vemo, v čem je dilema”.
Na koncu predavanja je bilo zgolj eno vprašanje iz publike (dvorana je bila kot ponavadi nabito polna). Odgovor pa izčrpen:
“Vljudnost je lahko spoštovanje, vljudnost je lahko (3x) izjemna grobost.”
Katja Lenart
13. november, 2007 ob 4:21
prosim seeee. tole bi se splacal videt v celoti. ce tiskovko kaksnih abotnih politikov ne vidis v celoti ni hudega, zizkova je pa prakticno vsaka sekunda vsaj zabavna, ce ze ne stimulativna (intelektualno kajpak).
13. november, 2007 ob 6:22
lacen, si pozabil, da govori bivši ideolog pokopane LDS? brez politike pri nas pač ne gre, vprašaj g. Vezjaka
13. november, 2007 ob 10:55
Se strinjam z lačnim. Še največ takega materiala na netu je v angleščini, ki pa jo je pri taki tematiki težje razumeti (sploh če bolj laično spremljaš filozofijo). V slovenščini mi je pa vsaj nekaj več jasnega, tako da, pohvalno ter še več tega!
13. november, 2007 ob 11:16
Tretji video is no longer available…??
13. november, 2007 ob 11:50
Eni vedno vidite in iščete v vsem in vseh zaroto. Po moje je to, da je imel Žižek predavanje en dan po volitvah, ziher kuhinja Golobiča?! Bog vam pomagaj…
13. november, 2007 ob 12:08
vest.si, dajte objavit kakšen komplet Žižekov guč ! bog nam pomagaj, saj ne vemo kaj delamo.
13. november, 2007 ob 12:22
Ja, res, je možno videti celotno predavanje?
Če nam to omogočite, potem trikrat hura za Vest!
13. november, 2007 ob 12:54
Kot je zapisano zgoraj, približno 1 uro in 45 min dolgo predavanje Slavoja Žižka si boste lahko ogledali zelo kmalu, to bo vikend poslastica. Prštimajte računalnike, rezervirajte si čas, bo v enem kosu:)
13. november, 2007 ob 12:55
Super prispevek.
13. november, 2007 ob 12:57
Kako nam manjka takšnih vsebin v medijih! Go Vest go!
13. november, 2007 ob 13:16
Pravi nazadnjak za nazadnjaško državo!
13. november, 2007 ob 13:18
Super, da bo objavljeno celo predavanje. :)
13. november, 2007 ob 14:32
Pa šte bili želo žadovoljni ž njegovo knjigo Našilje in predavanjem o materialižmu in nešmrtnošti?
13. november, 2007 ob 14:33
Ja, res je hudo, če kdo v okviru neke filozofske discipline ne razume kvantne fizike. Ampak prava burka je pa tole: on, Slavoj Žižek, jo seveda razume.
ROTFL
13. november, 2007 ob 15:51
Bravo Vest! To je pa res ekskluzivno. Se veselimo celotnega posnetka.
13. november, 2007 ob 16:16
Pismo!!!!
tale Žižek nam nekaj pripoveduje in mi mu kimamo: “Ja tako je”.
V resnici nas bi lahko pripeljal do nečesa čisto nasprotnega, pa bi se tudi s tistim strinjali
Zdi se, da se ga verbalno sploh ne da ujeti. Treba je brati njegove tekste. Šele tam morebiti lahko najdemo kakšna protislovja.
13. november, 2007 ob 17:40
JAJA, draga moja šizodinost:) Osvežujoče s komentarji vred!
13. november, 2007 ob 18:27
Žižek je klovn, ki poleg tega, da govori več tujih jezikov, zna tudi očarati naivne zahodnjake s svojo nevrotičnostjo, “ruskim” naglasom in stalinističnimi štosi. Z filozofijo in znanostjo pa njegove postmoderne domislice o kinder jajčkih, dvigalih in straniščnih školjkah nimajo veliko opraviti.
Najprej se bo treba vpisati na fakulteto za fiziko, g. Žižek, da boste lahko govorili in pisali o kvantni fiziki. Sokal še kar čaka.
13. november, 2007 ob 20:03
dejan,
ta suhi škafec pušča, če odvzameš samoglasnike (a, u, i, a, e …) dobiš nezveneče nezvočnike, pred njimi pišeš predlog s, ne z. torej, s filozofijo in znanostjo … če že komu groziš s šolo.
13. november, 2007 ob 20:11
vpisat na fakulteto za fiziko? Tip je filozof, ne fizikalec :)))
13. november, 2007 ob 20:37
Hvala za opozorilo, tršica.
13. november, 2007 ob 21:30
Vesti super ste! Več takih objav še v bodoče!!!!
13. november, 2007 ob 22:24
Odlično! To, kar je danes Dawkins za Oxford, bi moral biti Žižek za Uni-lj. No, saj morda pa še ni prepozno.
13. november, 2007 ob 23:22
Bravo Vest!!!!!
13. november, 2007 ob 23:26
za razbrati je, da nekateri med “komentatorji” že dolgo niso namočili svojega malega prijatelja.
13. november, 2007 ob 23:38
Sej je verjetno zelo pameten, samo zgleda pa tudi zelo zelo zelo zelo zelo zelo zelo živčen =(
14. november, 2007 ob 0:40
Žižek je en klovnovski rokohitrc, ki bi z lahkoto zagovarjal tudi povsem nasprotno od tistega, kar trdi. Ampak vsa čast, da s tako lahkoto nateguje zahodnjake.
Mimogrede, sem ga pa že videl tudi v situaciji (na predavanju z Agambenom v CD-ju), ko je bil soočen s čisto konkretnim nasiljem (oziroma grožnjo le-tega) in je reagiral zelo strahopetno, kot prestrašen petletni otrok. Tako da nima njegovo nakladanje o nasilju zame povsem nobene teže, če se še po moško ni sposoben postavit zase. Dokler duhoviči o ideologijah naj mu bo, dokler pa se sam skriva za besedami, pa naj raje molči o nasilju.
14. november, 2007 ob 2:42
Edino za kar gre pri človeku je maximizacija pain/pleasure kvocienta.
Vse ostalo, kar filozofi počnejo je onegavljanje in okraševanje tega kvocienta v vse mogoče smeri (in to ne zastonj), torej sebi maximizirajo pleasure, kolikor ga le lahko.
Sej filozofi vedo, da fiziki o realnosti vedo mnogo več, vendar dokler bodo polne dvorane, je njih početje povsem smiselno :)
14. november, 2007 ob 3:17
a ni reku da se bo izselu ko LDS ne bo več na ablasti in v VLADI? A se LDS bliža v vlado, da je že nazaj njen ideolog?
14. november, 2007 ob 6:31
boljc, hvala, da si se posredno navezal na misel o LDS.
Žižek že leta razširja prijeme, ki se jih je naučil še pod marksisti, kar ni mišljeno ideloško, ampak zgodovinsko, saj se strinjam z njegovo ‘tezo’, da ti časi nikakor še niso mimo, ideološkosti, morda bolj tako nasilne kot takrat, je danes ravno toliko in ‘dialektika negativnosti’ še zdaleč ni prešla, ravno narobe, vse bolj prikrito obvladuje vse načine vladanja…
14. november, 2007 ob 7:55
@Kadilec
Problem je v tem, da Žižek prezira Dawkinsa in vse “neo-ateiste”. Mislim, da na youtube obstaja en posnetek, ko na nekem predavanju na EGS univerzi pravi, da bi jih najraje poslal v gulag.
14. november, 2007 ob 9:56
primitivci na pohodu?
Eu vas opazuje.
14. november, 2007 ob 11:48
a vas ŽIŽEK spet mal’ dingulingu ?… :-))
14. november, 2007 ob 12:27
Vse lepo in prav,ampak Žižek mi deluje prav nevrotično,poslušati ga je zanimivo gledati pa čista bolečina.
14. november, 2007 ob 15:41
Ko mu takole zabijate nelimitirano količino nožev v hrbet, bo Slavoj zagotovo abdiciral.
Kot je ugotovil že Slivak, je Žižkov uspeh tako ali tako le fikcija.
Morda bi kakšen heptanonček pomagal k lepši realnosti in amneziji rezultatov nedeljske tekme…
Žo! Kowak
14. november, 2007 ob 16:08
@Zmago
Samo toliko: eno je teorija nasilja; Žižeka prebiram kot čisti laik, toda kolikor ga razumem gre pri tem za rušenje tabujev in predstav, ki jih imamo za “nasilje” oz. “nenasilje”; marsikaj, kar si ti v svojem vsakdanu pripravljen požret, te nezavedno vtika prav med žrtve nasilja - pa se tega ne zavedaš. Nasilje torej potrebuje najprej teoretsko definicijo. To ali se je človek sposoben ali nesposoben braniti pred fizičnim napadom pa ga ne definira kot misleca; meni se zdi bolj žalostno samo dejstvo, da je do “grožnje” (ali česarkoli že) sploh prišlo, kot pa sama Žižkova reakcija …
14. november, 2007 ob 16:10
Po drugi strani pa tako: seveda, Žižek je pajac, ki svet dobesedno spreminja po svoji podobi in teorije prilagaja trenutnemu stanju. Toda - po drugi strani … zakaj pa ne? Življenje in filozofija si še nista bila nikoli bliže (kot npr. zdaj, s Kinder jajčki in video simulacijami ;) )
14. november, 2007 ob 16:17
… eee … še to (verjetno sem bila zgoraj nekoliko nejasna): z izjavo, da “svet spreminja po svoji podobi”, sem mislila predvsem na to, da si določene postopke in (zgodovinske, družbene, politične etc.) poteke preprosto interpretira skozi prizmo lastega prepričanja (kar je po svoje čisti militarizem, ampak - hej! - saj to vsi tako ali drugače počnemo!)
14. november, 2007 ob 18:56
ŽIŽEK govori,da je bil HITLER,ki si je sam sebi pognal kuglo v glavo - strahopetec ?…jao, jao,pa saj ta človek ZARES ne more biti normalen !… :- (
14. november, 2007 ob 22:38
Joj, tale Žižek je zihr na speedu! Klasika: nos si “puca” kot da je ravnokar posnifal eno črtico (in se boji, da se bi vidl), pa neki se “praska” in govori 300 na uro.
15. november, 2007 ob 0:05
JBTPTKŠNKZDRV - - a misliš, da je s tem p/dokazal pogum (da je v zadnjem trenutku zapustil sebi zveste)?
- - a misliš, da bi to storil, če bi imel možnost pobega v j. ameriko?
15. november, 2007 ob 16:30
Po prebiranju komentarjev: Spet deluje znana slovenska nevoščljivost. Še toliko bolj, če smo dovolj tumpasti, da sploh ne vemo, zakaj je nekdo uspešen.
16. november, 2007 ob 0:45
hudo Katja, nafutri nas čim prej, prosim :)
16. november, 2007 ob 0:56
Anyway…..edina stvar, ki je zanimiva za poslusat poleg glasbe.
16. november, 2007 ob 2:16
kak mesec nazaj sem ga gledu na htv…a kdo ve kdaj ima naslednje predavanje,prav rad bi mu zastavil nekaj vprašanj…
škoda da htv stran nima arhiva,da bi se videlo kak fašist je tale tip…
16. november, 2007 ob 9:10
krtek(talpica!…) - jaz mislim samo tole : da nekomu (KOMURKOLI !),ki si je pripravljen pognati kroglo v glavo in potem to tudi dejansko stori,pač ne moreš reči,da je strahopetec; pa četudi si 100x na koki !!!…se strinjaš?… :-)
16. november, 2007 ob 13:03
bravo žižek, sam dej mal u izi s kokainčkom !
16. november, 2007 ob 19:41
marjeta to je pa tut men precej padlo u oči.
pošmrka vsakih petnajst sekund. če je dve uri predaval,
je verjetno vmes pošmrknil kake petstokrat :D
16. november, 2007 ob 20:18
kaj zaj,petek je tu?ki maš?
16. november, 2007 ob 20:54
astrodisko je v torek :D
17. november, 2007 ob 1:04
Kok časa je pa Žižek že na koki? Odkar je z manekenko? No, potem mu je pa vse odpuščeno ;)
17. november, 2007 ob 11:06
Katja, ne držiš obljube? :) Nestrpni smo…
18. november, 2007 ob 17:12
http://www.youtube.com/watch?v=QGvDSuycarg
19. november, 2007 ob 11:06
Res je,Slivak je rekel,da je Žižkov mednarodni uspeh fikcija,99 odstotkov avtorjev,filozofov in lietratov noč in dan sanja o taki fikciji,da bi pisali o njih vsi svetovni časniki,da bi naprimer kdo odprl RTL pa bi tam predaval npr.Jančar m ali pa keramičar Niko ne Žižek in da bi mu vsako knjigo sproti prevedli v neklaj svetovnih jezikov.
Na žalost teh 99 odstotkov samo sanja,Žižku pa se to dogaja već kot desetletje.Butec in Butec za vse butce!
19. november, 2007 ob 11:06
Res je,Slivak je rekel,da je Žižkov mednarodni uspeh fikcija,99 odstotkov avtorjev,filozofov in lietratov noč in dan sanja o taki fikciji,da bi pisali o njih vsi svetovni časniki,da bi naprimer kdo odprl RTL pa bi tam predaval npr.Jančar m ali pa keramičar Niko ne Žižek in da bi mu vsako knjigo sproti prevedli v neklaj svetovnih jezikov.
Na žalost teh 99 odstotkov samo sanja,Žižku pa se to dogaja već kot desetletje.Butec in Butec za vse butce!
19. november, 2007 ob 11:06
Res je,Slivak je rekel,da je Žižkov mednarodni uspeh fikcija,99 odstotkov avtorjev,filozofov in lietratov noč in dan sanja o taki fikciji,da bi pisali o njih vsi svetovni časniki,da bi naprimer kdo odprl RTL pa bi tam predaval npr.Jančar m ali pa keramičar Niko ne Žižek in da bi mu vsako knjigo sproti prevedli v neklaj svetovnih jezikov.
Na žalost teh 99 odstotkov samo sanja,Žižku pa se to dogaja već kot desetletje.Butec in Butec za vse butce!
29. januar, 2008 ob 2:36
KO KA IN