Kakšna bo sodba?
17. oktober 2007 ob 18:20 | Vesna Lovrec |Na Okrajnem sodišču v Ljubljani bo jutri ponovno potekala glavna obravnava v zvezi s civilno tožbo proti obdolženemu Aleksandru Todoroviću. Slednjega, kot smo že poročali, tožijo nekdanji minister za notranje zadeve Andrej Šter, nekdanji državni sekretar za upravnopravne zadeve Mag. Slavko Debelak in njegova nekdanja podsekretarka Alenka Mesojedec Pervinšek, in sicer zaradi razžalitve dobrega imena, ker jih je po snemanju TV oddaje Trenja, dne 6.3.20003, zmerjal z besedami »fašisti«, kar naj bi bilo kaznivo dejanje po 169/KZ.
Tožniki so v preteklosti Todoroviću ponudili, da odstopijo od tožbe, v kolikor se jim za izrečeno opraviči. Ker tega ni pripravljen nikoli storiti - je namreč mnenja, da jih je s fašisti ozmerjal upravičeno - od jutrišnje obravnave pričakuje, da mu bo izrečena denarna kazen. Todorović obžaluje, da sodišče ne upošteva njegovih dokazov, s katerimi je želel dokazati, da so tožniki v nekaj primerih delovali fašistoidno. Kot enega od dokazov navaja Depešo s podpisom takratnega sekretarja za upravno pravne zadeve, Slavka Debelaka, s katero je ukazal izbris, kar je bilo nezakonito dejanje.
Na jutrišnje sojenje bo Todorović pripeljal tudi hči izbrisanega P.D., ki je bil leta 1992 deportiran na vojno območje, kjer je bil ustreljen. Na sojenju bo, v kolikor mu bo dovoljeno, za primer posledice izbrisa skušal orisati tragično zgodbo civilne žrtve ter prikazati izsledke 15 let pričakovane identifikacije DNK pokojnega D.P., ki je bil zakopan kot NN oseba v množičnem grobišču ob Jajcu.
Pred kratkim sta nevladni organizaciji Mirovni inštitut in Pravno-informacijksi center nevladnih organizacij – PIC na Evropsko sodišče za človekov pravice v okviru projekta Izbrisani prebivalci Sloveniji – izziv za mlado nacionalno državo vložili intervencijo tretje stranke v primeru »Makuc in drugi proti Sloveniji«. Kot so sporočili iz Mirovnega inštituta, gre za tožbo enajstih izbrisanih prebivalcev, ki je bila na Evropkso sodišča za človekove pravice vložena 4. julija 2006. Poleg MI in PIC sta intervenciji vložila tudi OSI New York in Equal Rights Trust iz Londona.
Besedilo intervencije je objavljeno na www.mirovni-institut.si in www.pic.si.
Vesna Lovrec
17. oktober, 2007 ob 20:43
hm,tele deportacije..tole bi znal bit zabavno…če se kdo spomni,že leta 91 je bila na hrvaškem vojna,sprožena s strani todorovićevih sonarodnjakov…vojna v bosni pa se je začela aprila 92 ..ej,majmuni,eni imamo spomin!in vsak kolikor vem ni bilo nobenih posebnih letov adrie airways da so prevažali izgnane iz slovenije,dejansko so šli sami v borbo…
18. oktober, 2007 ob 7:56
Nobena resnica se ne more zoperstaviti našem prepričanju. Torej vrjamemo v tisto kar hočemo in ne v tisto kaj je res.
G. Jani pridite danes na Tavčarjevo, da Vam pokažem dokumente kako sta dva policista mimo sodbe sodnika za prekrške odpelala 32 letnega Celjana P.D. na mejni prehod in ga “napotila” na vlak ob 19.10 uri proti Hrvaški.Kako pa mimo sodišča? Če pridete , vama bom pokazal tudi izvirna navodila takratnega ministra Igorja Bavčarja in državnega sekretarja za upravno pravne zadeve Slavka Debelaka.
Da, zadeva se bo verjetno vlekala še dolgo, do Strazbura, pa če nam je, ali nam ni všeč.
Aleksandar
18. oktober, 2007 ob 15:30
Izbrisani so izsilili neke privilegije napram ostalim 180.000 normalnih ljudi, ki so si po zakoniti poti uredili svoj status. Enostavno bi morali prinesti 2 ali 3 dokumente pa tega niso hoteli, sedaj pa jih je ustavno sodišče dvignilo nad ostale državljane.
18. oktober, 2007 ob 15:53
@Piki
Ne vem, v kateri državi si ti živel v devetdesetih. V času, ko si lahko stalno prebivališče vnovčil za pridobitev državljanstva, je v vseh medijih potekala močna kampanja, da bo zelo veliko nezaželjenih odvečnih delavcev dobilo slovensko državljanstvo.
Tisti najbolj ponosni in občutljivi pač niso zaprosili. “Če ne date, ne rabim.” Računali so na status “Gastarbeiterja” s stalnim bivališčem. Pa jim je država vzela stalno bivališče, ker niso zaprosili za njeno državljanstvo. Ker so bili preveč ponosni, da bi prosili od nekoga, ki glasno razlaga, kako težko mu je to reč dati.
Glede samega birokratskega postopka pa imaš prav. Na občini je vse bilo zelo enostavno in odgovor si dobil pol leta pozneje, kot je bil v zakonu obljubljen.
18. oktober, 2007 ob 15:55
P.S. “Gastarbeiter” je oseba, ki ni vojaški obveznik, a nima pravice voliti ali biti izvoljen. Tudi pri socialnih pravicah je prikrajšan. Lahko pa ima stalno prebivališče in tudi službo.
18. oktober, 2007 ob 17:26
Trenja, dne 6.3.20003… To se bo zgodilo cez cirka 18.000 let… Mansi tiskarski skrat…
18. oktober, 2007 ob 18:49
Nisam verovala da su Slovenci zaista takvi kao sto se prica. Mislila sam i to da su bolje obavesteni o razlici izmedju stalne dozvole boravka i drzavljanstva. Ima na milione stranaca u inostranstvu koji nikada nisu uzeli drzavljanstvo tih zemalja, nego jednostavno imaju stalni boravak. Izmedju ostalih tu sam bila i ja, a i moje sestre koje su rodjene i zive 30-40 godina u Nemackoj, nisu nikada uzele nemacko drzavljanstvo. I nikome u svetu ne pada na pamet da bilo koga natera na to.
Ako ste vi u pravu i ako to tako treba, onda hajde da svi zajedno podnesemo zahtev EU i u svetu da bude obavezno uzimanje drzavljanstva, prema primeru Slovenije, a ko ne zeli - da ih se izbrise i da im se oduzme sve.
Pa ljudi ce sigurno svi potrcati i to uraditi, nece biti tako “ponosni” kao izbrisani, i dozvolice da se tako gaze sva moguca ljudska prava. Ali - zaboravih: mora biti sve identicno kao u Sloveniji: nece niko od tih ljudi dobiti obavestenje da je izbrisan, neka saznaju nakon 2-3 godine na ulici da su postali duhovi, neka ih odvodi policija u neke domove za strance, neka ih brutalno premlate jer nemaju dokumente i nisu niko, a ko je niko, taj na moze nikom i nigde ni da se zali. Tako treba? Nisam znala. Zaista covek uci dok je ziv. I to od onih koji misle da druge moraju uciti kulturi.
Znam. Ja sam samo obicna juznjakinja ciji ni jezik ne razumete. Juznjakinja. Balkanka. I - presretna sto ne patim od takvih kompleksa manje vrednosti kao vi. Cast izuzecima, vidim da ima i po koja pametna ovde.
A balkanski novac vam nije primitivan? Znam iz iskustva da kad meni nesto treba, niko ne razume srpski, ali kad hocu nesto u Sloveniji da kupim - svi perfektno govore. Budite dosledni, narode, kada mrzite, mrzite do kraja i nemojte se petljati onda ni u biznise na nasim prostorima, sa kojima toliko ne zelite da imate veze.
Sve u svemu - steta… To nije ona Slovenija koju ja pamtim iz detinjstva… Kako?
Pa - Slovenka sam i tu sam provela veliki deo svoje mladosti… Da, ne znam jezik jer me je zivot nosio na razne strane, ali - da, Slovenka sam. Koja je do juce htela i da zivi u toj zemlji. Nisam vise sigurna…
18. oktober, 2007 ob 19:45
Senka, ist es dir klar, dass Slowenien in 1991 als “neues” Land bekannt war?
Ist es dir klar, das in Deutschald kein Krieg damals war und also die Leute brauchten keine solche Prozedur um ein Staatangehoerigleit zu erklaeren? Ist es dir klar, was sagt das Internationales Recht darueber? Ist es dir klar, dass in der Slowenien Slowenisch die formale Sprache ist?
18. oktober, 2007 ob 19:56
Du scheinst ziemlich jung zu sein, also nehme ich dir deine Naivitaet auch nicht uebel.
Mach’s gut und - lerne noch tuechtig, denn - dir ist scheinbar Vieles nicht klar. Ist ja auch hoellisch kompliziert.
18. oktober, 2007 ob 20:20
Siehst du, dein Antwort ist tuepisch Slowenisch diesmal: nur schlecht und naive ueber mich zu sprechen und mit keinen kluegen Argumenten an meine Fragen.
18. oktober, 2007 ob 20:59
Senka,
odpišli in napiši nekaj v angleščini ali francoščini, ne samo v nemščini.
Svim komentatorima i čitaocima komentara javljam, da se nadaljevanka nastavlja.
Dosežena je zmaga celo na proceduralni ravni. Namreč Izločeni so nebitni faš- faktori.
Suđenje kreće iznova.
Obroč se zožuje.
da prevedem?
Živeo turbo patriotizam !
A.. Todorović
18. oktober, 2007 ob 21:23
A. Todorovic, ja sam pisala na srpskom pa mi se odjednom obratise na nemackom… Zasto? To bih trebala pitati Alpske krave ili srebrnu lisicu ili kako vec… Nije nista bitno, ne brinite. Neko dete malo htelo da vezba nemacki.
Inace - zasto na engleskom i francuskom da pisem? ;)
18. oktober, 2007 ob 21:34
Senka, Srbija do Tokia!
18. oktober, 2007 ob 21:45
Vidite Senka, pri nas “kremenitih” celo alpske krave govorijo nemško. Ljudje pa ne razumejo niti svojih slovanskih bratov. Toda nemško je nekaj drugo - nekaj vzvišeno. Mi Balkanci smo se namreč pobijali na takšen ali drugačen (npr. z izbrisom) način samo med seboj. Nemci pa so samo Židov pobili nekaj milionov, da o drugih ne govorim. Med Slovenci pa tudi vse moje prednike. Slovenci pa so mi nato izbrisali moža. Tradicija mora biti. A zato ne sovražim ne Hansa, ne Janeza, ne Senke. Samo srh me spreleti ob nekaterih drugih…raznoraznih živalih.
LP Olga
18. oktober, 2007 ob 21:53
Da, Sanka. To je dete. Deca su naša radost, dok ne odrastu. U svakom detetu čuči mala zver, dok ne odraste u čoveka.
Teško nama.
A.
18. oktober, 2007 ob 21:59
Lijo,
iznenadjujes me. Imas li nesto novo osim Srbije do Tokija?
Pa to su vec otrcane i opste poznate stvari o Srbima i za Srbe.
Svi vec znamo i sta su/smo radili, a i sede/imo na optuzenickim klupama.
Ali - vreme je da se saznaju istine i iz nekih drugih zemljica. Sve zrtve zasluzuju pravdu. Trebalo bi barem. I sreca pa ima ljudi koji se upravo za to bore.
A sada lahko noc!
18. oktober, 2007 ob 22:02
Bravo Olga Novak. Gut erklaert Unterschied zwischen den Deutschen und Slowenen. Wer ist dann schlimmer, ha? Kojih zivotinja se bojis?
18. oktober, 2007 ob 22:07
Bonne nuit Senka et bonne rève encore. Plutot que tu pense que t’es une victime, plutot les gens parle avec toi comme ça. J’ai rien contre persone et c’est claire, je voudrais juste savoir tes réponses a mes questions. A bientot alors.
18. oktober, 2007 ob 22:07
Olga,
da… I ja sam tako shvatila. Da je ovaj moj jezik neki ispod svakog ljudskog dostojanstva (cak i kad dolazi iz slovenackih usta), pa mi se obracaju na nemackom. Da, na uzvisenom nemackom. Danke, Deutschland!
Olga, budimo sretne sto pored svega ne mrzimo. To mora da je uzasan osecaj za te osobe i meni ih je zao.
Najlepsi pozdrav i vama!
18. oktober, 2007 ob 22:20
We can speak with you in English, German, French, Serbian or Chinese if you want. And why? Because you understand those languages much better then Slovene. Yes, this is the truth, Slovene you don’t want to understand. And it doesn’t matter in what language we speak, it matters that we understand each other, jel tako? Tako je.
18. oktober, 2007 ob 22:27
Vidis da nesto i znas ;)
Samo ne znam gde sam rekla da sebe smatram zrtvom.
Ja nisam izbrisana, tu si negde nesto pogresno shvatila. Samo ne volim nepravdu.
Nego - ovde se ne radi ni o tebi ni o meni nego o sudjenju gospodinu Todorovicu. Ali - verovatno je najbolje da tvoje misljenje ni ne saznamo.
18. oktober, 2007 ob 22:28
Gospa Lisica,
Kdo je rekel, da se bojim ? Tisti, ki se znamo boriti se ne bojimo. Ne vem kako je s tistimi, ki pohodijo vse, za kar mislijo, da je “manjše” od njih.
Samo srh me spreleteva. Mislim, da je ga. Senka bolje razumela smisel mojega srha. Res mora biti grozno.
I, Senka, kad čitam sve ovo tek vidim, koliko smo zaista sretne.
Pozdrav, Olga
18. oktober, 2007 ob 22:37
Olga,
kaze Lija da ne znam slovenacki i da ne zelim da ga govorim.
Mora da nikada nije mrdnula iz Slovenije. Inace bi znala da se slovenacki u skolama u svetu ne uci kao strani jezik pored engleskog i francuskog ;)
18. oktober, 2007 ob 22:40
Tako je, Lijo, nego kako nego tako.
Ostadoh bez reci koliko si me impresionirala raznoraznim znanjima.
Vidis - moras da se dokazujes… To dosta govori o tebi.
Moj savet kao starije: odbaci predrasude i mozda i bude jos nesto od tebe.
18. oktober, 2007 ob 22:44
Laku noc svima i hvala na lepom razgovoru.
Moram da legnem da spavam, lisice i krave mi nabise komplekse pa ne znam hocu li moci da spavam, hihi. A ustajem rano.
Sve najbolje, ma ko bili i ma sta mislili!
18. oktober, 2007 ob 22:44
Senka, ovaj tvoj prijevod je bas genialan. I da te malo smirim, strane jezike je najbolje uciti tamo gde se jezik govori.
18. oktober, 2007 ob 22:48
E - sad si me smirila!
Vidis da si ljudina!
18. oktober, 2007 ob 22:51
Senka, Olga in gospod Todorovic, lahko noc.
19. oktober, 2007 ob 12:44
miki ne siki !
prav zate
19. oktober, 2007 ob 13:28
Izbrisani so odločili v tistih letih , da stavijo na “vrnitev Jugoslavije “in proti samoodločbi narodov.
Če bi jim šlo prav, bi bili “politčni” funkcionarji in imeli marsikarero uslugo za “zvestobo”.
Stavili so na zgrešenega konja (če pa bi zmagali bi pridobili ogromno).
Ampak niti tega ne bodo prizali in bodo iskali še vedno ljudi ali lobby-je, ki jim bodo pomagali proti narodnim državam.
Sramota!
19. oktober, 2007 ob 16:32
Marjeto,
lahko je to prav zame. Ampak kaj pomeni miki ne siki?
19. oktober, 2007 ob 16:49
Konec,
znate kako kazu neki od izbrisanih: “Da sam nekoga ubio, do sada bih vec odsluzio kaznu i bio ponovo na slobodi. A ovako…”
Zar ne mislite da je dosta? Mislim - kad stvarno i iskreno stavite ruku na srce i malo razmislite - cak i da su ti ljudi cak i ucinili nesto najgore i nezamislivo kao sto to predstavljate? 15 godina kazne? Zar to nije malo preostro? I koliko jos godina treba da pate da bi neki bili zadovoljni?
Konec, kada ce biti vreme za konec svemu tome po vama?
24. oktober, 2007 ob 1:04
ko bo todorovič in njegovi tam, kjer morajo biti.doma pri sebi,med svojimi,če jim tu ne paše, naj gredu tja,kjer se bodo bolje počutili.
PS predlagam uredništvu da vse neslovenske komentarje v skladu z zakonom o rabi slovenkega jezika briše!
25. oktober, 2007 ob 17:50
Bojc, haha. Pa se mi zdi, da tvoja slovenscina tudi malo sepa..
25. oktober, 2007 ob 18:20
Lisico, hvala.
A ti, Bojc, vidim da si zagovornik svakakvih brisanja… I ljudi i komentara - a?
Doma, med svojimi… Pa nego gde su svi ti ljudi koji su rodjeni i odrasli i radili u Sloveniji ako ne “pri sebi, med svojimi”?
A Lisica je u pravu kad kaze da i tvoja slovenscina malo sepa. Ja koliko vidim, geslo ovog sajta je “Spostuj vsaku vest in vse ljudi.” Tako da ne verujem da ce ti urednistvo ispuniti zelju i brisati neslovenske komentare.
6. november, 2007 ob 21:54
Zanimljivo, neznam sta bi bilo da smo mi poceli da brisemo na desetina hiljada slovenaca koji zive u Bgd. Verovatno kao po obicaju, radio bi Hag. U Srbiji svaka nacija ima vise prava od srpske. Na kraju, uz pomoc Srbije se je Slovenija i najvise razvila tj. da su i same krave pocele da pricaju nemacki. Kao primer, kad stavis zajedno jednog primorca i stajerca, bice im potreban tumac kako bi se sporazumeli.