politika
Filmski scenarij II.
14. september 2007 ob 11:38 | Denis Sarkić |Zgodbe in peripetije filmskega sklada ministrstva za kulturo, ki naj bi uničil slovenski film, so dobro znane.
Na Vesti smo zato naredili serijo intervjujev s slovenskimi filmskimi ustvarjalci, ki opisujejo romanja njihovih scenarijev.
Druga zgodba - Damjan Kozole:
Denis Sarkić
14. september, 2007 ob 12:40
Ne pozabiti, da se v vojnah najprej napade intelektualce. Zato so Grimsove pravljice kot opij za ljudstvo.
14. september, 2007 ob 13:29
A ni ravno Direktor direktorata za medije RS, Igor Prodnik, včasih snemal porniče? Ko so ga na Mladini to vprašali je rekel da ne odgovarja na vprašanja zasebne narave al nekaj takega…
Mogoče pa zato noče, da bi kdo drug snemal, ima morda namen posneti še kakšnega, morda visokobudžetnega..?
Glede na to, da se baje pripravlja, da bo poleg vseh funkcij, ki jih zdaj opravlja, še direktor Filmskega sklada, lahko morda res pričakujemo, da se bo v Sloveniji začela množična proizvodnja pornjakov..?
14. september, 2007 ob 17:31
Gospodje, ki so prisesani na državni proračun niso izvedli še niti ene akcije zbiranja zasebnega denarja za svoj film. Oz. na kratko - za slovenski film niso storili nič konkretnega.
14. september, 2007 ob 18:21
Tomaž Štih, zakaj govoriš neresnico? Pojdi na link
http://www.rtvslo.si/kultura/modload.php&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=40054
in boš videl, da to, kar trdiš, ni res. Človek je naredil točno to, kar ti trdiš - da ni.
14. september, 2007 ob 18:25
Sori, link še enkrat:
http://www.rtvslo.si/kultura/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=40054
Če ne dela, pojdi na rtvslo.si, kultura.
14. september, 2007 ob 19:10
Pa še en link za “Anajudwannabe” ekonomista Tomaža Štiha, ki tako rad otresa govorilni organ v prazno…
http://razgledi.net/blog/2007/07/27/jan-cvitkovic-snema-remek-delo/
14. september, 2007 ob 19:22
Tomaš Štih, četudi za kakšnega filmarja drži tvoj uvod, ni nujno, da drži zaključek - da za slovenski film ni storil ničesar.
14. september, 2007 ob 19:39
Haha, ravno ta zgornji link je dokaz, da je očitno popolnoma vseeno, a filmarji dobijo milijon evrov ali nič… Torej lahko sklepamo, da gre tisti milijon naravnost v žepe.
14. september, 2007 ob 19:51
ja, dobronamerni Pero, saj veš, da se vsi s Ferrariji vozijo…
14. september, 2007 ob 20:09
Tukaj je kratka biografija Damjana Kozoleta. Ogledal sem si Stereotip, Porno film, Rezervni deli in Delo osvobaja. Ni mi bilo žal. Na koncu bo zmagal slovenski film. Srečno!
14. september, 2007 ob 20:30
TAKO JE!
14. september, 2007 ob 20:58
A je tu kak dedec? Treba je Tomaža Štiha zaštihat.
Denis bi pa Filmski sklad kar na porniče preusmeril, buto, auva!
14. september, 2007 ob 21:43
Ze v sovjetski rusiji so pogruntali, da je film najboljsa propaganda. Tam jih je oblast snemala. Pri nas je ablast film uničila. Očitno se boji antipropagande. Fiasko Simoniti je tu očitno opravil svojo nalogo.
15. september, 2007 ob 8:10
@Peter, @Damjan: Se opravičujem za napako, Damjan dejansko je zbiral denar v zasebni sferi in to je vsekakor izjemen dosežek - škoda, ker potem tega projekta ni širil in nadaljeval, ampak jamra, da “je država uničila film”. Lepo prosim, kaj sploh ima država s filmom?
V Sloveniji potrebujemo avtonomni sklad za film, ki bi deloval na pol-komercialnem principu:
1. Del sredstev sklada bi se lahko pridobil iz naslova privatizacije, npr. prodaje RTVSLO, ta sredstva bi se upravljala, kapitalske dobičke pa bi se vlagalo v slovenski film, z dovolj velikim začetnim vložkom bi lahko iz tega naslova pridobili dovolj denarja za 2-3 filme letno,
2. Del sredstev pa bi moral v vsak projekt vložiti režiser oziroma zasebna sfera, tako bi sredstva iz (1) zadostovala za 5-6 filmov, hkrati pa bi se filmarji naučili zadovoljevati tudi potrebe vlagateljev (in s tem posredno gledalstva),
3. Del sredstev pa bi moral priti iz naslova zasebnega mecenstva, za kar bi potrebovali spremembo davčne zakonodaje.
Težava je, da so sedanji filmarji (Damijan je lepo pojasnil - mogoče se pa vseeno vsi ne spoznajo na vse) ujeti v nek vzorec mišljenja, v neko interpersonalno matrico, ki meni, da je politično izsiljevanje in sestanje proračuna nekakšna “pravica” slovenskega filma. Tega načina razmišljanja se morajo rešiti in bodo uspešnejši.
15. september, 2007 ob 8:43
všeč mi je ideja rubrike, pogrešam pa to, kar vsi mediji spregledajo ko poročajo o situaciji na filmskem skladu. seveda je produkcija primarna naloga sklada in je pomembna. vseeno pa se mi zdi, da nebi smeli pozabiti na filmske festivale, ki so bili v preteklosti sofinancirani s strani sklada in v tem obdobju, tako kot producenti in režiserji lahko le čakajo. ko so pred kratkim na skladu le objavili javni poziv in so festivali lahko kandidirali za sredstva je novi v.d. Prodnik komisijo ki se je sestala, da bi ta sredstva razdelila poslal domov, češ pa poziv ni bil zakonit.
zanimivo bi bilo povprašati tudi kakšnega predsednika festivala kakšne so njihove izkušnje s filmskim skladom.
15. september, 2007 ob 8:48
Lahko pogledamo na vse skupaj tudi drugače: filmarji želijo pravzaprav zgolj to, da bi odgovorni na Ministrstvu za kulturo in Filmskem skladu, spoštovali in izvajali zakone, ki veljajo v Republiki Sloveniji. Za to so t.i. “rešitelji filma” navsezadnje celo plačani.
Ker ti gospodje zakonov ne spoštujejo in izvajajo - kot se je izkazalo celo delujejo proti njim (!) - pa jasno prihaja do nerešljivih zapletov.
Ampak se nimajo česa bati: podpira jih Vlada RS.
Z drugimi besedami; Vlada RS uradno podpira nezakonite postopke.
Še bolj eksplicitno: Vlada Republike Slovenije deluje proti zakonom Republike Slovenije.
(najprej film, potem še ostalo press)
15. september, 2007 ob 10:03
Inserti iz novega Kozoletovega filma Za vedno so tlele:
http://www.youtube.com/results?search_query=damjan+kozole&search=Search
Film bo menda v kratkem končan.
18. september, 2007 ob 16:47
še par detajlov:
Denis Miklavčič (s strani Prodnika&co odstavljeni v.d. direktorja FS) pove o strokovno-programski komisiji Filmskega sklada:
…opravil sem sestanek s Strokovno programsko komisijo za scenaristiko, ki mi je potrdila pomanjkljivo ocenjevanje, saj so npr. ocenjevali projekt, ki ni imel niti scenarija niti predračuna (rečeno jim je bilo, da bo dostavljen kasneje…..???
Kasneje? A sem prav prebral?
Rečeno jim je bilo?
Kdo jim je rekel?
Zakaj so ga ubogali?
Mimogrede, ta projekt je bil uvrščen v program, kar očitno pomeni, da je moral biti ocenjen pozitivno, čeprav ni imel niti scenarija niti predračuna (!!!) , projekti, ki so dobili nagrade po celem planetu, imeli tako scenarije kot predračune in o njih lahko berete na teh straneh, pa ne.
Toliko o poštenosti (in občudovanja vredni lojalnosti do oblasti) “strokovno”-programske komisije Filmskega sklada RS, v sestavi Gorazd Trušnovec, Neva Mužič in Bojan Kavčič…
Pa tudi o tem, kako sta Prodnik in Malčič ves čas drajsala, da mora projekt poleg vrhunskega scenarija imeti zgledno finančno konstrukcijo. Kot kaže s tem nista mislila ravno vseh…
Cel članek:
http://www.rtvslo.si/kultura/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=40100