Obrobno pomembni obisk
13. september 2007 ob 11:02 | Jani Sever |Na obisk, ki ni bil ravno odmeven, je prišla švedska predstavnica Stranke evropskih zelenih Eva Goes. Podpreti je prišla predsedniškega kandidata Darka Kranjca, ki naj bi kmalu zbral dovolj podpisov za svojo kandidaturo. A to se zdi manj pomembno od tega kar je povedla. Njene besede sicer niso sporočale nič pretirano novega, vendar smo zagovornico zelene politike, iz države kjer to nekaj pomeni, lahko vsaj slišali.
Najprej je Eva Goes povedala, da Kranjca podpira ker se ji zdi pomembna vloga mladih v visoki politiki. Na Švedskem so imeli denimo devetnajstletnega poslanca in tri mlada dekleta, ki so poslanke postale, ko so bile stare nekaj več kot dvajset let. Vendar to ni bilo tisto najbolj pomembno sporočilo švedske “zelenke”, čeprav je res, da je zelena barva tesno povezana tudi s starostjo politikov. Konec koncev tudi okoljska vprašanja niso ravno stara. Njihovo dramatično zaostrovanje pa je sploh nekaj zelo novega.
Eva ni govorila samo o globalnem segrevanju in odgovornosti velikih. Ni govorila samo o Kyotu in Združenih državah Amerike, Avstraliji ali o Kitajski. Namesto tega je povedala nekaj, na prvi pogled, skoraj banalnih ukrepov s katerimi se Švedska lahko ponaša kot “zelena” in so dosežek zelene politike. Denimo uporaba bio goriva. Na švedskem za izdelavo tega goriva uporabljajo mestne in druge odpadke. V treh mestih vsi avtobusi in vsa komunalna vozila poganja to gorivo. Takšna uporaba bio goriva se je že razširila na vso južno polovico Švedske. Predelava se vrši tudi v zelo majhnih količinah, tako da je takšen način primeren tako rekoč za vsako mesto. Poleg tega so poskrbeli, da kupci “ekoloških” avtomobilov, ki jih poganja bio gorivo, lahko v mnogih mestih parkirajo brezplačno.
Nič novega. Švedska konec koncev ni edina država, ki se trudi s takšnimi projekti. Ampak pri nas - v deželi kjer “zeleni” tako rekoč ne obstajajo so takšne pobude skorajda nepredstavljive. Zakaj? Morda se zdi paradoksalno, a s pomočjo takšnih konkretnih in praviloma lokalnih pobud bi lahko zeleni v Sloveniji šele vzpostavili svojo politiko kot kredibilno. Ali pa je tudi to nemogoče in je ljubezen do avtomobilov pri nas enostavno prevelika? Tako velika, da po novem vozijo kar po Ljubljanski tržnici. Kot če bi jih speljali po sredi kakšnega nakupovalnega centra. In kar je najbolj zaskrbljujoče - bolj malo ljudi protestira. Ker je vse skupaj itak brez veze? Ko problem kdo omeni županu tako ali tako dobi odgovor, da problema ni.
Eva s Švedske je v Ljubljani povedala da sodeluje z zelenimi po vsem svetu, tudi v vzhodni Evropi in državah v razvoju. Pravi, da zelene stranke povsod rastejo kot gobe po dežju, ker je potreba po njih pač vedno večja. In Slovenija? Eva pravi, da bi morala imeti vsaj eno zeleno stranko v parlamentu. Slišati je skoraj kot utopija, saj prav veliko znakov, da bi se kaj takšnega lahko zgodilo nikakor ni videti. Ampak pustimo se presenetiti.
Vedno več ljudi namreč tudi v Sloveniji verjame, da bo prihodnost zelena ali pa je ne bo.
Jani Sever
13. september, 2007 ob 11:09
Dej no Jani. Prihodnost bo zelena samo če bomo mi prišli na oblast.
13. september, 2007 ob 11:27
Pri nas ne bo uspelo bio gorivo ampak sončna energija, ker smo Na sončni strani Alp. Res je, čudno ko vidiš, kako se peljejo avtomobil po tržnici. Tudi tržnica mora biti zaprta za promet! Hočemo tramvaj! Srečno!
13. september, 2007 ob 13:27
Anton Komat prvi slovenski ekofundamentalist (po SDS logiki) bi bil primer poslanec Naravnih sil.
13. september, 2007 ob 13:46
Promet po Adamič Lundrovem nabrežju ne bo stalnica. Gre za začasno rešitev, saj bo celotno območje (Adamič Lundrovo nabrežje, Stritarjeva, Mačkova, baje pa tudi Krekov trg) zaprto za promet po izgradnji garažne hiše pod tržnico.
13. september, 2007 ob 20:41
Tržnice ne damo! O, to pa ne. Jankovič naj raje še sedemkrat premisli, ker si bo na zelenjavi polomil zobe.
14. september, 2007 ob 3:28
Zelenjavni lobi nam pa že ne bo omejeval svobode!
14. september, 2007 ob 4:16
Zorro Jankovič naj se rajši pazi, da se mu ne bo nič hudega slutečemu ohrovt zataknil v grlu.
Ali da mu ne bo slučajno na bučo priletela 16-tonska karfijola.
14. september, 2007 ob 4:35
Spoštovane bralke in cenjene bralce obveščamo, da gospod župan že 44 dni ne je mesa, zato je vsaka šala na račun njegovega odnosa do zelenjave več kot neprimerna in izjemno žaljiva.
Mestna občina Ljubljana, sektor za stike z javnostmi