Sunday 29. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Filmski scenarij I.

13. september 2007 ob 10:36 | Denis Sarkić |

Zgodbe in peripetije filmskega sklada ministrstva za kulturo, ki naj bi uničil slovenski film, so dobro znane.

Na Vesti smo zato naredili serijo intervjujev s slovenskimi filmskimi ustvarjalci, ki opisujejo romanja njihovih scenarijev.

Prva zgodba - Janez Burger:

Denis Sarkić

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 22 x komentirano
  1. siruche™ pravi:

    Tukaj je sinopsis filma. Prebral sem in meni ne diši slabo. Vojna in cirkus - gre za zanimivo povezavo. Mogoče jih je motilo, da ne bo uporabljena nobena beseda v filmu. Če sem dobro razumel, zvok bo, samo igralci ne bojo izgovarjali teksta. Upam, da se ne bo pretiravalo pri snemanju “iz roke” kot v hollywoodskih filmih. Komaj čakam sanjski prizor v cirkusu, ker sem si že ustvaril določeno sliko.
    PS Ruševine so bile odlične!
    Srečno!

  2. Miro C. pravi:

    Ruševine z Rundekom, Matjašečevo in Tribušonom je najboljši slovenski film. Vreden vseh nagrad, ki jih je dobil. Cirkus Fantasticus po prebranem sinopsisu pa ravno tako precej obeta. Ampak… Filmski sklad… Komu na čast?

    “Delo” Ministrstva za kulturo z nonšalantnim Simonitijem mi je enostavno nepredstavljivo. Ne razumem niti ga želim razumeti. Za dobro kulture in identitete naroda je res najbolje, da se odstavi. Bedno mi je razmišljat v to smer.

    Upam, da bom lahko kmalu kupil vstopnico za nov Burgerjev film. Čim prej.

  3. barbar pravi:

    slovenski film bo znova zaživel šele ko bo nekdo za vekomaj preprečil multifunkcionarju Prodniku barbarsko uničevanje vsega česar se dotakne.
    in ko bomo na naslednjih volitvah končno dobili vsaj povprečno sposobnega ministra za kulturo. ta je povsem in dokončno OUT.

  4. Joško pravi:

    Bojim se da se bodo po naslednjih volitvah stvari dogajale tako:

    Pahor bo najverjetneje postal mandatar, postavil bo nove ministre, vendar bo njegova doktrina ta, da ne bo delil na “vaše” in “naše” ter ne bo po dolgem in počez menjal ljudi, ergo bo pustil tam tudi kakšnega “njihovega”, ki se bo moral izkazati kot sposoben. OK, Prodnik naj ne bi bil med njimi, saj je več kot evidentno, da hoče režirati vse slovenske filme hkrati, vendar še vedno ne vem kakšen bo kriterij, pa tudi veliko se jih bo pravočasno “prefarbalo” stvari pa bodo potekale še naprej, več ali manj kot zdaj.

  5. Jernej pravi:

    Joj, travma!!
    Burger, legenda, Ruševine so zares presežen slovenski film, odličen film, lahko bi ga postavil v vrh kvalitete!!! In njega takole nategujejo, mislim kriza…ko bi se morali filmi snemati pogosteje kot včasih, in ne redkeje, če imamo dobrega avtorja, zakaj ga ne moremo podpreti…tako odličnega usvtarjalca, kot je Burger….He he, sem prepričan, da bi ga v Franciji ali Nemčiji sprejeli z odprtimi rokami.Sranje res.

  6. ramboamadeus pravi:

    komisija, ki je zavrnila vse scenarije, tudi tiste, ki so dobili najprestižnejše svetovne nagrade (Cannes, Sundance…) je: Gorazd Trušnovec, Neva Mužič in Bojan Kavčič. Nihče med njimi nima strokovne usposobljenosti za to delo niti nikakršnih merodajnih referenc.
    Trušnovec se je pred tem celo vztrajno preizkušal kot scenarist, a neuspešno. Za nagrado ja postal član komisije, ki drugim, bolj talentiranim od njega, zavrača scenarije. PODN OD PODNA.

  7. Pero pravi:

    Se strinjam z zgoraj zapisanim. Sramota! Sramota je, da se ne da takoj dnarja avtorju, ki posname tako genialen film, da ga gre gledat 1.800 gledalcev. Res.

  8. ramboamadeus pravi:

    …hkrati isti Trušnovec pod psedvonimon “Travis” po internetnih forumih pljuva scenarije, ki so mu bili po uradni dolžnosti zaupani v branje. Za kozlat.

  9. ramboamadeus pravi:

    Ja Pero, genialnost se res meri po številu gledalcev. Bravo! Genialen si.

  10. Moebius pravi:

    Čisto tako, for the record: Ruševine so tuga od filma. Na festivalih ni dosegel kakšnih večjih uspehov, gledalcev pri nas pa tudi ni bilo (neka beda okoli 3000, kar je 8x (!) manj, kot je imel film Tu pa tam, posnet na družinsko kamero).

    Da se režiser takšnega dragega fiaska (vsaj naslov - Ruševine - je nadvse primeren) sedaj pritožuje, da ne dobi državnega denarja (denarja nas davkoplačevalcev), je sick.

    Naj gre burger k McDonaldsu burgerje obračat, pa če bo dovolj priden, naj kupi kamero in posname film na svoje stroške. Ali pa naj suckerje išče med bogatimi zobozdravniki, če ti želijo podpirati meglo od hoharta.

    Dajte, prosim nehat, ker to jamranje je že več kot neokusno. Če ste taki genialci, so vrata Hollywooda na stežaj odprta.

  11. Tomaž Štih pravi:

    Ne, “rambo”, ravno nasprotno je. Manj kot je film gledan, bolj je genijalen. Saj je splošno znano, da je edini kvaliteten umetnik nerazumljeni in od družbe zavrženi umetnik na državnih subvencijah in ne plehki, materialistični in neoliberalni psevdo-umetniki, katerih izdelki dejansko vzbudijo zanimajo “plitkih hord slabega okusa”. Najvišja umetnost je tista, ki jo za to razglasi stalni inventar drama bara in metelkove, ki si na prireditvah, plačanih z državnim denarjem drug drugemu podeljuje nagrade. Da bi imelo število gledalcev in uspeh kaj z genijalnostjo? Bodimo no resni. To bi pomenilo, da so bili The Beatles, Pablo Picasso, Ernest Hemingway - ti plehki in izumetničeni bleferji nekakšni “umetniki”. No way, Jose.

  12. ramboamadeus pravi:

    ja, Tomaz Stih in Peter, in na stotine umetnikov, ki za časa svojega življenja niso prodali niti ene slike, objavili niti ene zgodbe, danes pa se o njih učijo v šolah, so bili pravzaprav zgube…

    tvoja zdrsana logika pisarniškega delavca ali nedojebanega ekonomista, ki mu grejo umetniki na kurac, ker pač živijo tako, kot si sam ne upa, diši bolj bolj po lastnih frustracijah kot po čemerkoli drugemu.

    in pa večno čebljanje o “državnih subvencijah”….Kaj kurac drugega je pa plača, ki jo taki pisarniški liki kot ti dobivajo od države (te ali kake druge) drugega kot državna subvencija?

    Tako ali tako namesto da bi delal, očitno 24 ur na dan surfaš po netu in vsepovsod puščaš svoja govna.

    Drkadžija.

  13. Gorazd Trušnovec pravi:

    Sem bil opozorjen, da se me tu omenja - hvala, sem na račun zgornjih postov že prejel kar nekaj čestitk.

    Sicer pa vabljeni na neanonimni forum Megaklub, pa veselo brskanje po arhivih!

    Travis

  14. Milka pravi:

    Ja naj odpre štand na tržnici, bova skup prodajala. Jaz zelenjavo on pa DVD ruševine.

  15. Tomaž Štih pravi:

    Če so državne subvencije nebistvene se jim odpovejte in ne bo čisto nobene kritike več.

  16. Simon Vaskoviti pravi:

    Ja, Gorazd Trušnovec, predpostavljam, da ti je prvi čestital Igor Prodnik…

  17. kinta-kinte pravi:

    Takoj za njim pa nalogodajalec Stane Malčič…

  18. kinta-kinte pravi:

    …mogoče sta te celo na kremšnito peljala. Ker si bil priden.

  19. siruche™ pravi:

    Včeraj sem še enkrat gledal Ruševine. Bravo, genij!

  20. Tina pravi:

    Tudi jaz bi Gorzadu z veseljem plačala kakšno tortico, ker si je upal reči ne tem kvaziumetnikom. Bravo za pogum in pokončno držo!

    Ruševine sem videla in moram reči, da tako pretencioznega s****a že dolgo nisem gledala. Res ne razumem, zakaj bi se moral državni denar trošiti za take reči.

  21. blabla pravi:

    Tina, ti se pališ na seks v mestu?

  22. ding dong pravi:

    še par detajlov:

    Denis Miklavčič (s strani Prodnika&co odstavljeni v.d. direktorja FS) pove o strokovno-programski komisiji Filmskega sklada:
    …opravil sem sestanek s Strokovno programsko komisijo za scenaristiko, ki mi je potrdila pomanjkljivo ocenjevanje, saj so npr. ocenjevali projekt, ki ni imel niti scenarija niti predračuna (rečeno jim je bilo, da bo dostavljen kasneje…..???

    Kasneje? A sem prav prebral?

    Rečeno jim je bilo?

    Kdo jim je rekel?

    Zakaj so ga ubogali?

    Mimogrede, ta projekt je bil uvrščen v program, kar očitno pomeni, da je moral biti ocenjen pozitivno, čeprav ni imel niti scenarija niti predračuna (!!!) , projekti, ki so dobili nagrade po celem planetu, imeli tako scenarije kot predračune in o njih lahko berete na teh straneh, pa ne.

    Toliko o poštenosti (in občudovanja vredni lojalnosti do oblasti) “strokovno”-programske komisije Filmskega sklada RS, v sestavi Gorazd Trušnovec, Neva Mužič in Bojan Kavčič…

    Pa tudi o tem, kako sta Prodnik in Malčič ves čas drajsala, da mora projekt poleg vrhunskega scenarija imeti zgledno finančno konstrukcijo. Kot kaže s tem nista mislila ravno vseh…

    Cel članek:

    http://www.rtvslo.si/kultura/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=40100

Komentiraj