Komentar - Ana

27. avgust 2007 ob 14:00 | Vest |

Skupaj s poletjem se izteka tudi obdobje poletnih festivalov. Ti so se v zadnjih letih razrasli in zavzeli vse kotičke ter zapolnili vse pore te naše ljube dežele. Govorim o festivalih na prostem, tistih, ki navadno nimajo drugih ambicij, kot poživiti kraj in prebivalcem ob poletnih večerih ponuditi nekaj brezplačne zabave. Narediti festival dandanes v resnici ni tako težko. Od lokalnih skupnosti se kar nekako pričakuje, da bodo poskrbele zanje, tako organizacijsko, kot tudi finančno. Če doma nimajo nikogar, ki bi vedel, kako, je na trgu nekaj ponudnikov, ki pridejo in za primerno plačilo s seboj prinesejo vse od ekipe in odrov do izvajalcev.
Diktatura logike sam-da-dogaja je premočna, da bi si lahko mesteca in vasi zaradi pomanjkanja lokalnih organizacijskih ekip privoščili poletni mir. Kar je težko, je festival osmisliti, preseči stopnjo, na kateri so gostujoče skupine zgolj plačani izvajalci za publiko, ki jih pride poslušat, če ravno nima boljšega dela. In tu se pojavi težava. Predvsem v manjših krajih takšni festivali prebivalcem zapolnjujejo poletje ne glede na to, kaj ponujajo. V času, ko poteka, je festival osrednja gravitacijska točka kraja; vsaj takrat, če sicer ne, so vsi po malem lokal patrioti in vsi se v svojem kraju počutijo dobro. S tega stališča so poletni festivali bolj kot del turistične ponudbe pomembni kot graditelji notranje identitete kraja in njegovih prebivalcev. Samo, če so organsko prepleteni z okoljem in če znajo v svoje aktivnosti in program vklučiti tudi lokalne heroje vseh sort, imajo takšni festivali sploh smisel. Mišljenje, da je vsako dogajanje dobro zgolj zato, ker je, je zgrešeno, in če festivali ne vejo, zakaj in za koga obstajajo, lahko zložijo svoje odre in grejo donet kam drugam.

Sicer pa – živeli festivali!

Ana Duša

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 16 x komentirano
  1. tina pravi:

    V tem komentarju sem zasledila samo 1 ugotovitev, vsaj tako, ki tudi drži vodo - festivalov je bilo letos v sloveniji veliko.
    Kar se tiče podpore lokalnih skupnosti - nebuloza! Njej se zdi tudi organizacija festivala zelo enostavna stvar. Punca očitno še ni imela nikoli nič opraviti z organizacijo festivala, vsaj ne takega, o kakršnih govori - ki bi imeli smisel. Lokalne skupnosti namreč praviloma podprejo pred vsemi festivali gasilske in planinske veselice. Za kaj pametnejšega denarja zmanjka, pa tudi zainteresirane publike ni ravno veliko. Da o problemih dovoljenj in vsega ostalega, nenazadnje milosti vremena, sploh ne bi govorili.
    Sicer pa ob vsem tem nalaganju in okolišenju okoli “smisla” festivalov sploh nismo izvedeli kaj zanjo to sploh je. Za večino ljudi je namreč glavni smisel festivalov, da se ga grejo tja nacedit. Ta smisel je dosežen z vsakim festivalom.

  2. paps pravi:

    @tina: zadela si žebljico na glavico!

  3. Mare pravi:

    Se strinjam. Prispevek je točno tisto kar prispevkarica očita festivalom.
    Plitko, brez vsebine. Važno je samo fensi obračat besede.

  4. Tamara pravi:

    Vsak od predhodnih pišočih bi lahko vsaj malo pogooglal in ugotovil, da avtorica pravzaprav organizira festival in se tudi sicer suče v festivalskih in kulturnih krogih. Iz napisanega je očitno, da kot programska vodja ne vidi smisla v nacejanju, kot pravi Tina, temveč v kakovostni ponudbi, ki “gradi notranjo identiteto kraja in njegovih prebivalcev”. Komentar se mi zdi popolnoma jasno napisan in ne najdem nikakršnega fanci obračanja besed. Po drugi strani pa imam precejšnjo težavo z razumevanjem tine, papsa in Mareta.

    Že dlje časa spremljam komentarje v Vesteh. Pravzaprav od začetka. Sprašujam se, zakaj bi kdorkoli sploh še pripravljal komentarje, če pa ga gledalci brez kakršnekoli slabe vesti, argumentov in osnovnega spoštovanja popljuvajo, namesto da bi se zamislili in razvili vsaj normalen dialog, če se že ne strinjajo z napisanim. Žal mi je, da še vedno nismo imeli priložnosti slišati nobenega komentarja od številnih kritikov, ki se pojavljajo v tej rubriki.

  5. Petja pravi:

    Tina, paps, mare - cekirajte http://www.kamfest.org/kamfest-2007/kontakt.

  6. Mare pravi:

    Se opravičujem, gospodična očitno ima izkušnje.
    Hotel pa sem reči le to, da če ne vidiš smisla v nacejanju je dovolj če napišeš samo to:
    Večina slovenskih festivalov nima vsebine in so namenjeni samo nacejanju.
    In to je to.

  7. Petja pravi:

    Mare, ne razumem: v čem je smisel komentarja, če ga zreduciraš na en stavek? Pojeg tega pa avtorica nikjer ne pravi, da “Večina slovenskih festivalov nima vsebine in so namenjeni samo nacejanju.
    ” Zdi se mi, da spet prehitro sklepaš.

  8. tina pravi:

    Ne vem, kje vidite pljuvanje brez spoštovanja. Ravno toliko ga je v mojem, papsovem ali Maretovem komentarju, kot v komentarju avtorice same. Njej so pač brezzvezni festivali, nam pa njen komentar. Ampak - če je taka kritika naperjena proti tebi, jo pač malce drugače občutiš, a ne?! Ker imam tudi jaz marsikaj opraviti z dogodki in festivali, se je meni točno tak zdel njen komentar - popolnoma nespoštljiv, ki popljuva brez argumentov. Vsaj v njenem komentarju so kakršnikoli argumenti tako zaviti v besedičenje, da jih sploh ni prepoznati. Sem komentar 2x prebrala, ker nisem mogla verjet besedam. Iskala sem poanto, dokaze, argumente… našla jih nisem ravno veliko. Spraševala sem se, če avtorica hoče povedat to, kar nam je vsem, ki imamo opraviti s festivali, jasno. Ampak nisem našla dokazov za to. Če je mislila drugače, kot je izpadlo (očitno nisem edina, ki ni razumela), potem pač vzamem ostalo nazaj in rečem samo še - slab in zelo nejasen komentar pač.

  9. paps pravi:

    Zakaj nisem napisal več? Strinjam se s Tino. Z Ano pa le v delu - festivalov je bilo letos veliko, morda celo ogromno in povsem drži, da se vsako večdnevno “dogajanje” sedaj imenuje festival (morda celotedenska gasilska veselica ali štirinajst žejnih noči, ne bi bila prava termina ;). Nekateri se iščejo, drugi imajo že tradicijo in so že našli svoji rdečo nit, tretji so že poniknili. Svoje bo pokazal trg, ki pa se več ali manj ravna po ekonomskih zakonitostih in ravno to je največja težava tistih festivalov, ki se trudijo ne biti mainstream turbo-pop še posebej v t.i. “manjših krajih”.
    Če dogodek ne privabi mase nastane problem financiranja, brez financ pa ni “kvalitete”, ki pa je zopet subjektivna glede na ocenjevalca. Npr. gostincem, se kvaliteta odraža v množičnosti obiska in s tem z iztržkom v blagajni, ki pa navadno nima nobene skupne točke s kvaliteto samega programa umetnika ali skupine. In kaj hitro pridemo do “sam-da-dogaja”, s tem pa dobi prednost nastopa playback duo, z dodatkom velikega oprsja in s kosmatimi vici med pavzami, pred recimo vokalno-instrumentalno skupino (tudi Ana sodeluje v taki), ki je v svoje delo vložila ogromno let šolanja, vaj in trdega dela,… pač za njih ostanejo le še hrami kulture in čakanje na milostno povabilo kulturnih organizacij. In tudi lokalne skupnosti in ostali “pokrovitelji” (po večini) kvaliteto dogodkov ocenjujejo z maso, s tem so nemasovne prireditve navadno organizirane s strani manjših skupin intuzijastov, ki v organizacijo dogodka vložijo svoj prosti čas, veselje, navadno tudi finance – vse skupaj za “narodov blagor”, … Zaradi nezanimivosti obče skupnosti, na pladen dobijo komentar:”Sej še har’monke ni blo!”, ki jim zbije še tisto malo veselja in zato bodo naslednje poletje raje posedali skupaj z ostalimi vaščani ob flaši piva, venčkih dalmatinskih poletnih poskočnic in kosmatih vicih rdečeličnih izvajalcev, …
    Ok, sedaj že resno dolgovezim! V komentarju me je najbolj zbodla teza, da so lokalne skupnosti naklonjene “festivalom” – pač niso, da je organizacija preprosta – pač ni. Morda bi za začetek morali razčistiti, kaj naj bi “festival” sploh predstavljal, … in tema je dejansko zelo široka in najbrž prav zato nismo vsi dojeli pravega “pointa komentarja”, …

  10. Petja pravi:

    Tina, od kje ti ideja, da so avtorici festivali brezvezni? Tega nikjer ne pravi, komentar celo zaključi s stavkom Živeli festivali! In njen komentar je nespoštljiv - do koga že? In po kom pljuva? Poanta je pa po mojem čist simpl: ne moreš delat festivala, ne da bi zraven upošteval okolje v katerem nastaja.Glede na to, da sodeluje pri “tretjem največjem festivalu v Sloveniji, takoj za Trnfestom in Lentom” (sem pogooglala Kamfest in našla ta podatek v prispevku časnika Večer), bo avtorica verjetno že vedela, o čem govori.
    Iz tvojega komentarja je očitno, da tudi ti delaš na nekem festivalu (kje pa?), ampak očitno imaš drugačne izkušnje. Res me zanima, kaj si mislila s “Spraševala sem se, če avtorica hoče povedat to, kar nam je vsem, ki imamo opraviti s festivali, jasno.” Oprosti, ampak iz tvojega komentarja mi ni čisto jasno, kaj naj bi vam bilo jasno.
    Paps: živim v Kamniku in sem skoraj vsak večer previsela na Kamfestu. Na otvoritvi je govoril župan, ki sem ga potem še nekajkrat srečala na koncertih, ki jih je prišel pač samo poslušat. Meni se zdi to še kar dober dokaz naklonjenosti lokalne skupnosti. Program bi težko ocenila kot “prednost nastopa ima playback duo, z dodatkom velikega oprsja in s kosmatimi vici med pavzami.” Razen če tako razumeš Patetico, Caminoigro, Janija Kovačiča, Guštija in Polono, Kreslina, Orleke, Brino, … Publika je sicer res prihajala masovno, ampak ni bilo videt, da bi se kaj pritoževali nad pomanjkanjem kosmatih vicev in harmonik. Mogoče kvečjemu nad pomanjkanjem piva, ki ga je bilo za masovne pijanke odločno premalo :)
    Nikoli nisem imela občutka, da živim v pravljičnem mestu. Ampak po vaših zagrenjenih komentarjih imam feeling, da živim v edinem Slovenskem raju.

  11. paps pravi:

    @Petja: uf, tudi sam obiskujem Kamfest (že vrsto let) in program je kul, … zdi se mi nesmiselno, da konkretiziramo v tej debati in tudi tega nisem imel namena, pa ne vem kako ti rata prebrat tisto kar nisem napisal, …
    En sam point: “povsod pač ni tako!”
    V Kamniku imate razgibano kulturno življenje s tradicijo in to za vse generacije, … v nekaterih malce manjših krajih smo še vedno pri debatah ali je električna kitara satanovo prekletstvo ali je rock lahko tudi kultura, je poezija samo nujno zlo za šoloobvezne ali se v besedni umetnost lahko “res” skriva kaj več ali so družbene prireditve lahko turistični produkt ali gre samo za “vaško veselico”, … ja, v takih krajih festivali “ne vejo, zakaj in za koga obstajajo”, morda bodo čez čas, takrat pa navadno generacije, ki ima danes voljo in čas ne bo več ali bo prišla druga? Morda. Spreminjanje miselnosti je dolgotrajen proces in navadno ga sprožijo zanesenjaki, katere pa je dokaj “lahko” zatreti (ta’pamate’n odneha).
    Malo potenciram, ampak, mislim, da se razumemo …
    Zagrenjeni PAPs! ;-)

  12. Mare pravi:

    Komentar, ki ga lahko zreduciraš na en stavek nima smisla.

  13. tina pravi:

    Tudi meni se ne da tu razpredat o festivalih. Ne vem kaj bi s tem dosegla. Hotela sem povedat samo to, da je komentar slab. Meni je pač slab. Zelo. Pika. Kdor se s tem nestrinja - tudi prav, jaz se z njim ne mislim prerekat. Zakaj mi je slab? Recimo zato, ker je paps z svojim drugim “mimogrede” komentarjem povedal več konkretnega kot Ana v svojem prispevku. Kot sem že rekla - ker je zelo nejasen, nekaj okoliši, pri čemer ne reče bobu bob, ne pove nič o konkretnih stvareh, tako da si njeno mnenje vsak lahko razloži po svoje…
    In nenazadnje - kot pravi Mare. Ker se ga da zreducirat na en stavek.
    Pa sej ok, no…sej punca ni komentatorka. Mene je pač zbodlo njeno mnenje, kot sem ga pač razumela. Pa ga očitno nisem prav. Z Ano bi se torej verjetno celo strinjali, če bi si ga izmenjali nekje ob kavici, kjer bi pač lahko sama iz nje izvlekla kaj konkretno misli o stvari. Tu te možnosti nisem imela. Zato mi tudi ni jasno o kakšnem dialogu govori Tamara. Kako naj imam dialog z Ano tu?? Moj komentar je pač moj monolog.

  14. tina pravi:

    Aja, še odgovor Petji. Tisti “živeli festivali” po vsem prej povedanem, res ne zveni resno, ampak prej satirično. Vsaj meni je. Nespoštovanje do koga? Do dela vseh organizatorjev festivalov. Pravi namreč, kako zelo enostavno je to - denar itak sam pride, še organizacijsko menda poskrbi za vse kar lokalna skupnost. Menda celo samo dobiš denar od lokalne skupnosti, plačaš ljudi, ki ti naredijo vse in zleknjen v naslonjač uživaš. In to ni nespoštovanje? Meni so tudi brezzvezne pijanice, ampak ona jasno pove, da naj se kr spokajo nekam… pa sej se v tem strinjam z njo, ampak ne vem od kje pa potem začudenje - sej ona je bila tako prijazna in spoštljiva, komentarji pa tako grozni… Kaj pa je bilo tako groznega v komentarjih?? Noben nobenega nikamor ne pošilja, nobenih grdih besed… Tale spev Tamare o grdih grdih komentatorjih je zato kr neki… Dialog je za internetne razmere v tem primeru več kot normalen.

  15. Kurt Waldheim pravi:

    Deklič je preprosto simpatičen.

  16. Ana Duša pravi:

    Hojla,

    ne bom komentirala komentarjev na komentar, dodajam zgolj svoje mnenje glede organizacije festivalov:
    - če hočeš kaj narediti, ne jambraj, ampak delaj (velja tudi za nevladni in kulturni sektor),
    - če delaš festivale na prostem, se ne boj dežja (tega me je naučil Goro Osojnik, šef Ana Desetnice. On že ve.)

    Tina, da ne boš tako huda: kontaktiraj uredništvo Vesti, naj ti dajo mojo številko; z veseljem te povabim na kavico, da konkretno podialogizirava o rečeh, ki naju očitno obe zanimajo.

Komentiraj