Zgodba o nekem prehodu
24. avgust 2007 ob 11:00 | Jani Sever |Nedavna tragična nesreča v Cirkovcah je postala skorajda novica meseca. Na udarnih mestih slovenskih medijev je vztrajala in še vztraja. Kako to? Na železniškem prehodu, ki je nezavarovan, je voznik avtomobila spregledal vlak. Pokojne so pokopali včeraj. Tragično. In vendar - kako to, da je imela novica takšno moč? Odgovor je enostaven. Ker je vlada obljubila zapornice in ker svoje obljube ni izpolnila.
Domačini za zapornice na tem zloglasnem prehodu čakajo že dolgo in že dolgo tudi protestirajo. A zgodilo se ni nič. Prehod je menda zelo nevaren, čeprav se nahaja na popolnoma ravnem delu proge. Nek možakar je na TVS govoril o tem, da je morda krivo sonce, kot možnega krivca pa je omenjal celo nekakšne elektro magnetne pojave. Kdo bi vedel. Cirkovški twighlight zone. Na ravnem se od nikoder pojavi vlak in potem je prepozno.
Vozniki tam enostavno pogosto ne vidijo prihajajoče nevarnosti. In ker ni zapornic so nesreče pogoste. So krivi vozniki, ki ne vidijo? Če gre tako rekoč za nadnaravne pojave, gotovo ne. Tu lahko pomagajo samo zapornice. Te pa lahko postavijo samo Slovenske železnice - oziroma vlada - oziroma agencija za železniški promet. Kdo že? Vsekakor mora denar priti iz proračuna in dati ga mora pristojni minister. To je to. Kaj je bilo torej narobe?
Zdi se, da pravzaprav nič, in da je vse potekalo natančno tako kot je v navadi. Z zamudo in ob obljubah, ki se ne izpolnijo. To ne velja samo za železniške prehode. A tudi, ko gre za njih je jasno, da tisti v Cirkovcah ni edini nezavarovani železniški prehod v Sloveniji, ki čaka na ureditev. Veliko jih je. In podobnih nesreč je vsako leto na žalost vsaj nekaj. Vsekakor preveč. Cirkovški je najbrž samo najbolj znan, posebej v zadnjem času.
Nezavarovani železniški prehod v Cirkovcah je tako zelo znan, da je celo minister za promet javno obljubljal, da bodo tam do 4. avgusta stale zapornice. Zaradi tega mu je danes gotovo žal. Si predstavljate, da bi minister za zdravje Andrej Bručan natančno napovedal, kdaj bo odprta Pediatrična klinika. Ministrova največja napaka je bila, da je obljubljal rešitev z natančnim datumom in njegova največja smola, da je samo dva tedna kasneje tam prišlo do hude nesreče.
Za podobo ministra in celotne vlade, je bila situacija zoprna že samo zato, ker je bila prelomljena beseda. Kaj šele, ker so zaradi tega ljudje izgubili življenje. Ampak minister je kljub temu dolgo vztrajal pri stališču, da ni ničesar kriv. No, na koncu so bili pritiski vendarle prehudi. Rešitev, ki jo je izbral je stara in enostavna. Našel je krivca. Človeka, ki ga je menda zavajal, ko naj bi mu pripovedoval, da bo vse urejeno v določenem roku.
Rajko Satler ni več direktor Javne agencije za železniški promet. Tako se je, na predlog ministra za promet Janeza Božiča, odločila vlada. Satler je lahko za Radio Slovenija povedal samo, da so tako on kot sodelavci naredili vse, da bi se prehod zavaroval čim prej. In tako je zgodba, kot je videti, končana. Oblast je našla grešnega kozla in v Cirkovcah naj bi se pospešeno začela dela na zavarovanju železniškega prehoda.
Mrtvi bodo seveda kljub temu ostali mrtvi. Hkrati pa zgodba priča še o nekaj drugih neprijetnih resnicah. V Sloveniji se roki praviloma ne spoštujejo. Posebej ne tisti, ki jih določi oblast. Zdravstvo in gradnja bolnišnic ter njihovo opremljanje so najbolj boleč primer. Na koncu se morajo običajno zgoditi tragedije ali vsaj afere, da se kaj premakne. In potem je naenkrat čudežno mogoče vse.
Cirkovce bodo kmalu dobile zavarovan železniški prehod.
Jani Sever
24. avgust, 2007 ob 12:28
Motite se Jani,
Cirkovce (ne Cirkovci op.p.) še ne bodo tako kmalu dobile zavarovanega žel. prehoda, čeprav se bo zadeva obravnavala prednostno.
Če povzamem včerajšnje besede, po moje zelo transparentnega in verodostojnega vodje projekta modernizacije proge Pragersko-Hodoš, ki jih je izrekel na izredni seji občinskega sveta Občine Kidričevo, bo dokončna ureditev zapornic oz. končna varianta (avtomatske zapornice) realizirana v dveh letih (to je v času od podpisa pogodbe z izvajalcem - v aprilu 2007), torej do aprila 2009.
Res, da nameravajo pričeti z deli že jutri, 25.8.2007, ob 9.00 uri, a gre za prvo fazo (popolna zapora), ki bo trajala do 20.9.2007, do 19.00 ure. Med 20. sept. in 20. okt. bo urejanje prometa “fizično” - čuvaj (kar je mimogrede predlagala že februarja občina in CI, pa je bilo rečeno, da je to neizvedljivo, ker je predrago in nimajo kadra, zdaj pa je to, ne le edina alternativa, ampak je vključeno celo v organizacijo dela posameznih faz), nato pa bodo menda že delovale “ta prave” zapornice. Torej prej, kot je vodja projekta pojasnil na začetku in na koncu seje, zmes pa navajal te (zgoraj omenjene) faze
Omenjeni projekt je na seji pojasnjeval tudi predstavnik Direkcije Jurkovič, ki pa ni upal zadeve konkretizirati, temveč je o problematiki žel. prehodov, vključno z omenjenim, govoril na splošno.
Strinjam se z vašimi ostalimi ugotovitvami, najbolj pa z zadnjo. Obstoječa oblast se dobesedno igra z našimi življenji, uzakonja pa neživljenjske zakona, in to ne le tiste, ki škodujejo zdravju, ampak tudi tiste, ki so/bodo za Slovenijo pogubni.
24. avgust, 2007 ob 12:43
Ja, oblast je nasla gresnega kozla, ampak tudi (zal se vedno pretezno levicarski) mediji ste ga. Problem je samo v tem, da to ni ista zival. Medtem ko bi vi radi zaradi te prometne nesrece najraje kar razpustili celo vlado, ok , vsaj ministra, je vlada razresila “zgolj” direktorja agencije za zelezniski promet. Kakorkoli ze, napaka Bozica so njegove nepremisljene obljube, razen tega pa…slovenske ceste(z vsemi prehodi in plocniki itd itd) so totalno v pi*di, samo ce se spomnim, kaksne je izanka, mi gre na kozlanje, pa je takih cest se na tisoce in ljudje umiramo dan za dnem na teh bogih stezah, ki se verjetno tudi pruiblizno ne bi mogle primerjat s kvaliteto cest, ki so jih gradili Rimljani ze pred par tisocletij…pa kaj cmo? A naj menjavamo po tristo minitstov na leto? Prkmurje je ena sama ravnina, ocitno je tudi ta proga cisto na ravnem, kje vidis dalec v obe smeri, se pravi wtf??? V Sloveniji je ogromno dosti bolj nevarnih in nepreglednih nezavarovanih prehodov cez progo, morda bi morali najprej te urediti, preden se spravijo na to ravnino, Cirkovcanom in vsem ostalim udelezencem v prometu pa bi zaupal en zlat zasvet: Preden gres cez progo, poglej levo in desno in ce vidis par sto ton zelezja, ki gre proti tebi, pocakaj!
24. avgust, 2007 ob 13:29
Rok, morda vse skupaj predamo RKC-ju in bodo rešili zadevo s tem, da prepustijo vse skupaj v Božje roke, mar ne?. Ni opravičila za tako hladno odklanjanje krivde ministra. Žal, to, kar se je zgodilo in se dogajalo že prej je odgovoren na 1. mestu minister, a to je verjetno iz druge zgodbe, druge demokratično ozaveščene družbe.
24. avgust, 2007 ob 13:48
Draga ozavescena demokratinja, res bi ti rad pomagal, ampak se bojim, da se bos morala kar sama spopasti s svojimi fobijami glede RKC.
24. avgust, 2007 ob 19:04
Če malo pomislim, kar se tiče cestnega prometa neprestano višamo kazni, število nesreč pa nikakor ne pade…ali morda kdo ve kam gre ta denar?,…a ne gre za izboljšanje varnosti v prometu?….Rok, sem ozaveščena, fobije do RKC pa nimam…odpor je nekaj drugega :)…
24. avgust, 2007 ob 19:33
Se opravičujem. Popravljeno.
25. avgust, 2007 ob 9:57
GLEJ TO
http://www.vest.si/2007/08/23/bozic-pojasnjuje/
.
.
.
Njihov predlog, ki so ga podpisali tudi skoraj vsi občinski svetniki je bil, da naj vlaki vozijo čez prehod do max. 30 km/h, vsaj do izgradnje začasnih zapornic. Posredovan je bil tako Agenciji, kot Direkciji, pa tudi na ministrstvo. In odgovor:
Predloga ne morejo podpreti, ker pi to povzročilo preveliko zamudo vlakov (predvsem so jih skrbeli mednarodni vlaki, ki vozijo na tej relaciji).
.
.
.
Če takšen odgovor resnično obstaja, potem so na Agenciji, Direkciji in Ministrstvu pravi PIZDEKI
.
.
27. avgust, 2007 ob 2:08
Naboljše je skuhal Marko Zorko. Juha o zdravilni bajukovi župi.
2. december, 2023 ob 3:29
Alpha Tonic daily testosterone booster for energy and performance. Convenient powder form ensures easy blending into drinks for optimal absorption.