Sunday 29. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Božič pojasnjuje

23. avgust 2007 ob 20:18 | Nejc Jemec |

Rajko Satler ni več direktor Javne agencije za železniški promet. Tako je na današnji seji odločila vlada na predlog ministra za promet Janeza Božiča. Razlog, kot je povedal Božič, je v tem, da projekt ureditve železniškega prehoda v Cirkovcah, kjer se je pred kratkim zgodila tragična neserča, ni bil dokončan do 4. avgusta, kar naj bi Satler zatrjeval občini Kidričevo in Jelki Šinkovec Funduk, generalni direktorici Direktorata za železnice in žičnice na ministrstvu za promet. Odstavljeni Satler je medtem, kot poroča STA, za Radio Slovenija povedal, da so tako on kot sodelavci naredili vse, da bi se ta prehod zavaroval čim prej.

Ministra Janeza Božiča smo vprašali, ali je za nastalo situacijo odgovoren še kdo drug, kot Rajko Satler. Glede na zahteve opozicije in predvsem Milana Petka, poslanca LDS, ki je včeraj rekel, da interpelacija zoper ministra ni izključena, nas je zanimalo, ali ima minister še podporo med strankami v koaliciji, prosili pa smo tudi za podatke o tem, koliko železniških prehodov bi bilo treba v tem trenutku v Sloveniji nujno zavarovati. Božič je odgovarjal tudi na vprašanja ostalih novinarjev.

Janez Božič: “Ni bilo nikakršnega očitka v tej problematiki na moje delo s strani nikogaršnjega člana vlade.”

Podatke, za katere smo ob koncu zaprosili ministra za promet smo dobili v naslednji obliki.

Nejc Jemec

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 4 x komentirano
  1. lacko pravi:

    Zato, ker je ta Zadeva brez Zveze (glej dokument zgoraj), je pa prišlo do NEZVEZE med ministrom in Satlerjem, pa še kom…
    Govoričenje in iskanje krivcev, je sedaj, v tem trenutku, ko so žal ponovno ugasnila življenja (samo v tem letu 5!!!), BREZ VEZE.
    Treba je stremeti za tem, da situacijo v najkrajšem možnem času razrešijo(mo), da se ne ponovi najhujše!

    Zato apel ministru in Vladi RS:

    Priskrbite/namenite sredstva za najpomembnejše v tej naši mali Sloveniji, to je varnost ljudi, prednostno obravnavajte pomembne zadeve (varnost v prometu!), ker nas je “premalo”, in šele nato zvišujte (2,5x?! višje) nagrade članov nadzornih odborov enrgetskega sektorja - ti pa res ne rabijo toliko, kot ste jim namenili za eno sejo (nad 800 EUR)

  2. jozasportoroza pravi:

    PREDPISI, ki botrujejo sedanjim nesrečam na nezavarovanih železniških prehodih SO še iz ČASOV, ko so glavnino cestnega prometa predstavljale KONJSKE VPREGE.

    KRITERIJ, ali postaviti zapornice ali ne, NE SME BITI ŠTEVILO MRTVIH na posameznem prehodu.

    Kako to spremeniti? Če te zanima, se vzemi čas in preberi sledeče.

    * * * * * * * * * * * * * * * *

    Rešitev problema nezavarovanih železniških prehodov je enostavna, poceni in izvedljiva v zelo kratkem času in to na področju cele države naenkrat. Zahteva samo nekaj birokratskega dela. Potrebno je dodati novi člen v Pravilnik o nivojskih prehodih ceste preko železniške proge, glej link
    http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200279&stevilka=3883
    in ustrezno spremeniti 44. in 45. člen tega pravilnika. Novi člen mora zajemati sledeče bistvo:

    “NA NEZAVAROVANIH ŽELEZNIŠKIH PREHODIH S CESTO, NA KATERI JE POVPREČNI DNEVNI PROMET VEČJI OD 250 VOZIL, JE LAHKO NAJVEČJA HITROST ŽELEZNIŠKEGA VOZILA NA POTI PRIBLIŽEVANJA PREHODU DVAJSET KILOMETROV NA URO.

    NA NEZAVAROVANIH ŽELEZNIŠKIH PREHODIH S CESTO, NA KATERI JE POVPREČNI DNEVNI PROMET VEČJI OD 25 VOZIL IN MANJŠI OD 250 VOZIL, JE LAHKO NAJVEČJA HITROST ŽELEZNIŠKEGA VOZILA NA POTI PRIBLIŽEVANJA PREHODU TRIDESET KILOMETROV NA URO”.

    Ali ni to enostaven toda učinkoviti predlog. Prepričan sem, da je za sposobno vlado izvedljiv v mesecu dni - še preden bodo postavljene zapornice v Cirkovcah. Zadevo je samo potrebno ustrezno lobirati, kar bi lahko naredil kdo od obiskovalcev teh strani.

    * * * * * * * * * * * * * * * *
    DODATNA POJASNILA:

    Vlak vozi z omejeno hitrostjo samo na poti približevanja prehodu, z začetkom prečkanja prične s pospeševanjem na običajno hitrost.

    Če so med Mariborom in Ptujem trije takšni prehodi, ki bi zahtevali omejitev hitrosti, to pomeni, da bi se namesto 1 uro, kakor se vozi potnik v povprečju zdaj, vozil 1 uro in tri minute. Za primerjavo, 20 minutna zamuda našega najhitrejšega vlaka ICS med Mariborom in Ljubljano ni nič nenavadnega. Glej:
    http://www.slo-zeleznice.si/sl/notranji_promet/zamude/

    Večina nesreč na nezavarovanih prehodih se je zgodila zaradi spleta nesrečnih okoliščin in ne zaradi objestnosti voznika ali nesposobnega ministra. Marsikatero bi se lahko preprečilo, če bi udeleženci imeli več časa za reakcijo ali pa posledice ne bi bile tako hude, če vlaki ne bi dirjali čez nezavarovane prehode.

    Takšne omejitve že leta veljajo v Skandinaviji, verjetno pa tudi v ostalih razvitih državah.

    Problematičnih prehodov, ki bi jih zajela omejitev, je v Sloveniji kakšnih 20. Vsi so na enotirnih manj pomembnih progah.

    PREDPISI, ki botrujejo sedanjim nesrečam SO še iz ČASOV, ko so glavnino cestnega prometa predstavljale KONJSKE VPREGE (čista resnica in res je to neverjetno)

    S sprejetjem takšnega predpisa, kriterij, ali postaviti zapornice ali ne, več ne bi bil število mrtvih na posameznem prehodu (KAKOR JE ZDAJ IN TO JE OGABNO), ampak preprosti izračun, kaj se dolgoročno bolj izplača, trošiti denar zaradi dodatne porabe energije pri zaviranju in pospeševanju vlaka zaradi hitrostnih omejitev na prehodu ali pa se bolj izplača enkratna investicija v zapornice. Saj smo v kapitalizmu, kjer človeško življenje in ekonomska računica nekaj veljata, ali ne?

    Za konec pa še informacija, ki potrjuje pravilnost mojega razmišljanja. Po nesreči v Cirkovcah so vlaki nekatere nezavarovane železniške prehode pričeli prečkati z občutno manjšo hitrostjo. Ali delajo to strojevodje sami od sebe po principu zdrave kmečke pameti ali pa je iz določenih instanc prišla takšna direktiva? (marsikatera živina se boji za svoj stolček in bi ji nova nesreča stvari samo še bolj zapletla).

  3. lacko pravi:

    Strinjam se z vašim razmišljanjem, in to je bilo, kolikor mi je znano, tudi predmet pogajanj CI Cirkovce.
    Njihov predlog, ki so ga podpisali tudi skoraj vsi občinski svetniki je bil, da naj vlaki vozijo čez prehod do max. 30 km/h, vsaj do izgradnje začasnih zapornic. Posredovan je bil tako Agenciji, kot Direkciji, pa tudi na ministrstvo. In odgovor:
    Predloga ne morejo podpreti, ker pi to povzročilo preveliko zamudo vlakov (predvsem so jih skrbeli mednarodni vlaki, ki vozijo na tej relaciji).
    Pa jih ni veliko, verjemite. Sicer ne vem natančno, toda menim, da so maksimalno 4/dan. Ostalih (potniški, tovorni) je kar nekaj, vendar nekaj minut daljša vožnja ne bi smela biti problem.
    Torej, vse mogoče variante so bile obravnavane, a zavrnjene, njihova ponudba (zaprtje prehoda) pa nesprejemljiva, ker bi preusmeritev prometa na bližnji prehod ogrozila varnost otrok in prebivalcev, saj je cesta preozka, pa še takoj preide v ovinek.
    Hvala, da ste se okrog te problematike tako potrudi, a žal, ne verjamem, da se bodo zakoni, ki so res še iz časov… v doglednem času, ali vsaj “pravočasno” za ljudi-potencialne umrle, spremenili. In če se bodo, se bodo zagotovo tako, da bo prav zgolj kapitalu in bodočim lastnikom SŽ-nemcem (DB).

  4. jozasportoroza pravi:

    Včeraj:
    - ob 21:27 so imeli potniški vlaki 89 minut zamude od tega mednarodni 20 minut
    - ob 21:39 so imeli potniški vlaki 113 minut zamude od tega mednarodni 15 minut
    - ob 21:51 so imeli potniški vlaki 88 minut zamude od tega mednarodni 13 minut

    vir: http://www.slo-zeleznice.si/sl/notranji_promet/zamude/

    Na osnovi teh podatkov rečemo skupaj najmanj 2112 minut dnevno (35ur 12min na dan), to je neverjetnih 770.880 minut letno (1 leto, 170 dni, in 8 ur). Če čez Cirkovce vozi 5 mednarodnih vlakov na dan, bi zaradi omejitve hitrosti na 20 km/h, imeli 5 minut na dan dodatnih zamud, ker je povečanje skupne letne zamude SŽ za 0,0000236 odstotne točke (0,0000236%)!!

    Če takšen odgovor resnično obstaja, potem so na Agenciji, Direkciji in Ministrstvu pravi PIZDEKI.
    Ali se lahko odgovor objavi na Vest.si.

    Lacko hvala za prvi uporaben odgovor. Objavljal sem še na spletnem Delu, Večeru in RTV SLO.

    GO Vest.si.

Komentiraj