Komentar - Ida
18. junij 2007 ob 14:00 | Vest |Večino javnega vizualnega sporočanja okupirajo reklame. Ob poplavi zastonjskih časopisov, ki so natisnjeni v več 100.000 izvodih se neka umetniška iniciativa s svojo boro naklado 500ih ali v najboljšem primeru 1000ih izvodov lahko počuti izredno nebogleno. Poglejmo si podobo, ki je nedavno bila razmetana po pisemskih nabiralnikih širom države v eni izmed poletnih edicij zastonjske reklame Hura! novice. Med pasjo hrano in kislimi kumaricami najdemo prikupno in nedolžno reklamo za plastično vodno puško.
Torej, kaj je tako nenavadnega na tej podobi. Pravzaprav nič! Je zgolj še ena podoba v seriji reproduciranja tolerance do vojne in nasilja. Več kot očitno nam tudi sporoča, da so punčke mnogo manj vredne kot fantki, seveda manj zahtevne, bolj v ozadju, zadržane, nežne. Fantki pa so prodorni in družbeno bolj pomembni. Fantova vojaška obleka pa ga navaja na enoumje in uniformiranost. Nikakor ni nepomembno, da sta oba akterja blond. Blond je torej lepo. Slednje razmišljanje je zelo nevarno, saj nas na svoj igriv tretje_tisočletni način spominja na Die Hitler-Jugend.
Da, da, bombe in balončki za male otroke. Nikomur ne koristi to, če izbiramo med plastičnimi ali pravimi puškami, ampak da sploh ne izberemo orožja.
Ida Hiršenfelder
18. junij, 2007 ob 14:09
Dat’z sam fakin’ dip šit… Pa ta pahljačica… Super. Pa tale Ida je sicer kar luškana, čeprav prvič slišim za njo (morda malo predstavite te vaše komentatorje s kakšnim bajlajnom). Njo pa še kdaj povabite za prispevek. :)
18. junij, 2007 ob 14:19
Fejst punca, se strinjam. Tudi prispevek všečen.
18. junij, 2007 ob 14:40
Če si še jaz dovolim analizo tiste reklame med kumaricami in pasjo hrano ….
Tale Ida je mal zakompleksana, ker ni blond, je ženska in ji v otroštvu niso nikoli kupili vodne puške, fantki pa je niso maral … ker jim je hotela vzet puško.
Ali pa bi mogoče iz reklame za kumarice izumili zgodbo, da avtor reklame z brebrižnim favoriziranjem ženskih kumaričnih sadov favorizira ženski spol in z njihovo obliko inklinira moški spolni ud, kar je izraz stanja družbe, ki je prav nesproščena.
Vsekakor pa me vse skupaj že močno spominja na poletne medijske kisle kumarice.
18. junij, 2007 ob 17:42
No, to je komentar. Intelektualen, duhovit in s pointom. Pa še aktualen! Sem se prav oddahnil po tistem nonsensu kvazi rdečelase prodajalke tople vode, ki smo ga brali bred časom in žolčno razpravljali. Še takšnih.
18. junij, 2007 ob 19:15
Enkraten komentar. Res prava sociologija spola v malem! Prav osvežujoče po tisti blamaži Langusove zadnjič.
18. junij, 2007 ob 20:26
www.orozje.com
Lp
19. junij, 2007 ob 13:15
Dolgcajt.
1. “Umetniška iniciativa”, ki se natisne IN proda v 500, če že ne 1000 izvodih, si lahko mirne vesti reče jebeni mainstream. Ali pa je danes poanta v tem, koliko se česa natisne in potem vrže v smeti?
2. Seveda lahko mirno sklepamo, da je vseh 100.000 izvodov zastonjskega dreka prebrano od prve do zadnje črke, ali ne? (Isto podvprašanje kot pod točko 1)
3. Živim skoraj v centru prestolnice in mi omenjeni drek (Hura! novice) ni bil zatlačen v nabiralnik. Kako to?! So mar kršene moje potrošniške pravice? Da ne omenjam pravice do obveščenosti.
4. Neenakopravnost med spoloma je res vnebovpijoča. Sploh v oglaševanju so moški nezaslišano preferirani. Na 1 stran oglasov za moško obutev pride samo 5 strani oglasov za žensko obutev. Da o kozmetiki ne govorimo.
Teme, skratka, ki kličejo po mobilizaciji in glasnemu protestu najširših množic. Sploh v teh kritičnih poletnih dneh. Dolgcajt in še 3x dolgcajt.