Monday 30. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Domoljubje v šole

15. junij 2007 ob 2:10 | Maja Čakarić |

Če se pripravi posvet o državljanski in domovinski vzgoji v slovenskih šolah, lahko upravično sklepamo, da tam (torej v šolah) nekaj ne štima. Še najbolj je verjetno, da državljanske in domovinske vzgoje ni, ali pa sta zelo pomanjkljivo posredovani.

Skrb nad tem so izrazili v Zvezi društev generala Maistra in k temu dejavneje pristopili tudi z današnjim posvetom.

Za namene tega zapisa naj zadostuje pregled stanja in predlagani ukrepi, ki jih je predstavil Dragan Potočnik z mariborske filozofske fakultete, medtem ko bo video posnetek razkril in predstavil še mnenja in zaskrbljenost “občinstva”.

Ker je po prepričanju Potočnika in drugih šola usmerjena izkljčno v kopičenje znanja in ne (več) v vzgojo, je treba poskrbeti, da se učenci in dijaki nekako vendarle zavedo svojega izvora. Potočnik predlaga, da se pouk zgodovine, sociologije in geografije zapolni s predavanji o izvoru demokracije, nacionalnem prebujenju, patriotizmu, ženskah v družbi, o narodnoosvobodilnem boju, o generalu Maistru, o pomenu Kraljevine SHS “konec koncev”. Da ne pozabimo dogodkov po drugi svetovni vojni. In seveda Slovenije ter Evropske unije. O simbolih naše države učenci pri pouku ne slišijo, ne prepoznajo niti slike Tita, slovenski jezik jim je tuj, bolj domači so jim tuji jeziki … Hja.

“Treba je (…) patriotizem ustrezo razvijati,” je bila uvodno misel moderatorja Janeza Kranjca, profesorja na pravni fakulteti. Tej misli je, če sodimo po predstavitvah prisotnih, treba slediti. Še posebej v tem času in še posebej so tega potrebni šolarji in vojaki.

No, za te in druge namene se bo iz evropskih skladov preko ministrstva za šolstvo, kot je povedala njegova predstavnica Andreja Barle, do leta 2013 zlilo 2 milijona evrov. In seveda bo ministrstvo pristopilo k prenovi učnega načrta, ki bo zajel tudi preimenovanje predmeta v državljansko-domovinsko vzgojno etiko.

Uvodne misli za razpravljalno mizo:

Dragan Potočnik z mariborske filozofske fakultete: “A imamo mi kje simbole v učnih načrtih? (…) Zakaj je še vedno večini ljudi težko obesiti zastavo?”

Potem na drugi strani …

Dušica Kunaver, upokojena učiteljica: “V domu za ostarele, k pridejo z vozički, je naboja, narodnega, več, kot med osemnajstletnimi mladimi mladeniči.”

Video: Maja Čakarić

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 22 x komentirano
  1. Carlos Contreras pravi:

    Čudovito! In ponovno z zamikom stotih let… Kaj hočemo, prekletstvo ruralnosti…

  2. jl pravi:

    Mogoce se nam zdijo smesni, a na koncu imajo tile starcki kar prav.

  3. Patriot pravi:

    Vse za vero, dom in cesarja! :)

  4. Pionirka pravi:

    Tukaj se ti predstavniki društva premalo zavedajo, da se narodna identiteta gradi predvsem na nezavedni ravni.

    Ce bodo hoteli osnovnošolce naučiti, da je treba ob prazniku obesiti zastave, bodo s tem dosegli le malo uspeha.

    Ce pa jih bodo peljali npr. na izlet na Triglav, bodo s tem dosegli mnogo več: spoznali bodo lepote slovenske narave, pomen simbola Triglava na zastavi, zgodovinski vidik Aljaževega stolpa… Ce bodo po možnosti prespali se na kakšni planinski koci, pa bodo imeli možnost spoznati, da BTC pa le ni edina stvar ki obstaja…

    Tudi finančno se tukaj zadeva pokrije: stroški prevoza in bivanja enega razreda osnovnošolcev, so razmeroma enaki plačilu za predavanje ne vem kakega doktorja prava, sociologije, filozofije ali “domobranstva”.

  5. kozmonavt pravi:

    Tista tetka na začetku drugega klipa govori kot Mussolini z balkona ;). S takšnim pristopom bodo učinki prej negativni.

  6. h4xk0 pravi:

    Še moje mnenje.
    Obešanje zastav, poznavanje zgodovine SLO naroda in vse kar je bilo našteto v teh prispevkih ne bo pripomoglo k dviganju narodne zavesti.

    Zakaj? Zato, ker je v SLO že skoraj več tujcev kot Slovencev. Boh ne daj, da v kakšnem blokovskem naselju izjaviš, da si Slovenec. Si takoj izločen iz družbe kot nekaj manjvrednega. Naj mi nekdo razloži, kako bodo tujce učili in jim “vsilili” neko kvazi domoljublje.

    Kako naj človek “ljubi” to državo, če ga le ta tolče po glavi na vsakem koraku? Kako naj starši (predvsem mladih družin) učijo svoje otroke, da morajo spoštovati in ljubiti tako državo, ki jim ne omogoči niti strehe nad glavo, delovnih mest, zastonj vrtce, …
    Sam sem oče in vam povem, da je to zelo težko. Na vsakem koraku poslušajo naši otroci problematiko SLO politike in stan. politike, kako gredo podjetja v stečaj, kako si nekateri veselo bašejo € na račun njihovih staršev? Verjetno se jim ustvarja slika v glavi, ki jim pravi:” Če to delajo našim staršem, kaj bodo počeli šele nam?”. Zakaj država ne poskrbi, da slovenska pamet ostane v Sloveniji ne pa da beži v tujino, kjer bodo imeli bolj urejene življenske pogoje?

    Prva učiteljica je imela delno prav in delno narobe. Pravi “V šole je potrebno ponovno uvesti vzgojo otrok”. Kaj ni šola Vzgojno izobraževalni zavod? Kako to misli .. ponovno uvesti vzgojo v šolo?.

    Žena je profesorica na eni izmed ljubljanskih srednjih šol. Pravi, da je današnja mladina ZELO dobro seznanjena s svojimi pravicami. Ne zavedajo se pa svoje odgovornosti. Tu se poraja vprašanje zakaj.
    Moje mišljenje.. V prvi meri je za to odgovorna sama družina. Starši svojim otrokom krijejo hrbet na vsakem koraku. Podpirajo njihovo lenobo, pljuvajo po profesorjih, jim grozijo s tožbami ipd. Kljub temu, da imajo vse teste napovedane vnaprej, da si lahko dijaki sami določajo termine teh testov, da lahko pišejo vsak test 3-4x, kljub vsemu temu je še vedno veliko negativnih rezultatov. Zakaj? Ker se starši ne ukvarjajo s svojimi otroki. Ker se vračajo iz službe ob poznih urah in želijo imeti mir in ker vso odgovornost prelagajo na otroke.

    Najprej bi bilo potrebno našo populacijo naučiti kaj pomeni odgovornost. Kaj pomeni,če si nekaj zasral in moraš to pogoltniti. Odgovarjati za posledice svojih dejanj in ne valiti krivico le na druge. Zdaj se pa vprašam od kje se starši učijo tega prelaganja odgovornosti? Kje neki .. od politike dragi moji. Iz medijev, ki vedno poroča le tem: “le kdo je odgovoren za to, kdo bo odgovarjal za to in to “. In nato se poroča, da se ITAK ni ugotovilo kdo je krivec in se vse skupaj pomete pod tepih..

    Skratka.. Sem popolnoma za to, da se v šolstvo uvede neke vrsta “domovinska vzgoja”, vendar v sodelovanju s starši. Domače naloge, ki jih morajo otroki izdelati skupaj s svojimi otroki. Uvedel bi pa še en predmet, ki bi otroke učil odgovornosti. In samo šolstvo bi naredil precej manj fleksibilno in tem podivjanim dijakom pristrigel krila.

    Noja.. to je le moje mišljenje na to temo.

  7. h4xk0 pravi:

    Ups .. TYPO :) Domače naloge, ki jih morajo otroki izdelati skupaj s svojimi otroki.

    Mislil sem tako : Domače naloge, ki jih morajo otroki izdelati skupaj s svojimi STARŠI ;)

    SRY

  8. Tomaz pravi:

    Po mojem poleg napisanih mnenj,
    na narodno zavest ljudi zelo vplivajo tudi delovanje politikov - tj. predstavnikov skupnosti.

    Osebno v narodno zavest politikov, zelo dvomim.
    Zelo je namreč vidno, da ne delujejo iz pozicije za narodov blagor, ampak zaradi osebnih apetitov.

    Tako se v očeh ljudi tvori slika, da itak dela vsak gleda samo nase.
    Iz tega ven pa se razvijajo tudi interesne skupnosti.

    Za koga narodna zavest torej??
    - za narod, ki opazuje kako tvorci družbe delajo zase
    - za politiko, ki z ljudmi narodne zavesti lažje manipulira in si nabira točke

    … and we could go on and on.

    Srečno Kekec!

  9. klemen pravi:

    naj se usaj opravičila pišejo v slovenskem jeziku!! dragi moji kruta realnost, da je nekaterim učiteljem ukazano, naj se nekoliko prilagodijo otroku ki ne obvlada slovenščine… KATASTROFA!!!

  10. Mateja pravi:

    Spoštovani h4xkO
    Druga plat je pa malo drugačna od vaše. V vsem dosedanjem šolanju svojih dveh otrok (22+18 letnikov) sem samo enkrat (1x) slišala učiteljico govoriti v dovršnem času: “…………bom NAučila…….”
    Ni dolgo kar mi je prijateljica, ki ima oba otroka še v osnovni šoli rekla:
    “Dopoldan mi zadostuje en fax, popoldan bi jih pa potrebovala pa najmanj pet.”

  11. h4xk0 pravi:

    Spoštovana Mateja,

    Hvala za komentar in drugačen pogled na situacijo.
    Ko sta vaša otroka hodila v osnovno šolo je bilo šolstvo malce drugače urejeno. Predvsem bolj striktna šolska politika in manj popuščanja in tudi vi ste bila verjetno odgovoren starš, ki ste se kdajpakdaj postavili tudi na stran učiteljev.

    Danes je to redkost!

    Z ženo pregledujem teste, ki jih pišejo njeni dijaki in moram reči, da so letos prvi letniki gimnazije na prvem testu pisali v povprečju 20-30%, kar zadostuje v osnovni šoli za oceno 2. V srednjih šolah morajo pa učenci pokazati več znanja 50% za oceno 2.
    Ocenjevalna lestvica za osnovne šole:
    0-19% =1
    20-49% =2
    49-59% =3
    60-79% =4
    80 -100 = 5

    Še enkrat poudarjam, da niso preverjene informacije in bi prosil, če lahko svojo prijateljico vprašate ali imam prav oz. ali se motim. Sicer sem nekaj našel v “Pravilniku o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v devetletni osnovni šoli” 19.člen http://www.sviz.si/?page=si/predpisi/pravilnik-poznuos

    V “naših časih” se telovadba, likovni pouk, tehnična, .. ni ocenjevalo z oceno, ampak s statusom kako uspešno si opravil ta predmet. Niso prinesli bistvene vloge pri oceni.
    V današnjem času pa so ti predmeti ocenjeni z ocenami, ki so enakovredne ocenam Slovenskega jezika, tujega jezika, matematike, fizike, … Ker je predmetov, ki, po mojem mnenju ne bi smeli biti ocenjevani z oceno, že zelo veliko, in imajo ocene enako “težo” kot ocene obveznih predmetov, učencu, ki ima obvezne predmete recimo 2 ni težko biti na koncu leta “Prav Dober”. Ta šolski sistem poneumlja nove generacije otrok.
    Naše dete gre letos v 1. razred, zato nočem pametovati, kako je in kako ni, ker nisem še v situaciji starša, katerega otrok dobiva ocene. Izražam le svoja opažanja in sklepanja iz pogovorov v starši tako osnovno kot srednje šolskih otrok.

    To da vaša prijateljica v popoldanskem času potrebuje še najmanj 5 faxov mi da sklepati, da naj bi bila osnovna šola BLAZNO težka.
    Zakaj potemtakem dijaki v srednji šoli ne znajo npr. odgovoriti na vprašanje..
    Vlak potuje z neko hitrostjo, 1000 m pred postajo začne zavirati. Dijak mora izračunati zavorno pot. To še nekako gre saj znajo obračati formule.
    Nato pa še “trick question”. Koliko metrov pred postajo se je ustavil? .. Odgovor bi moral vsak izstreliti kot iz topa, vendar tega ne znajo odgovoriti. Še več. Starši se pritožujejo kako je to težka naloga, pravtako inštruktorji, ki so v večini primerov le “€ pijavke” in potuha. Ampak je zadeva precej preprosta .. 1000m - zavorna pot = preostanek poti.

    Vaši prijateljici in vam en lep pozdrav in lep vikend ;). Me veseli, da sodeluje z otroki pri domačih nalogah.

    Kje ste učitelji in profesorji, da podate svoje vidike na to temo?

    Pa prosim ne mi odgriznit glave, ker podajam samo svoje mnenje. Upam, da tega ne bo bral JJ :S.

  12. Pionirka pravi:

    Mateja in gospod takoj zgoraj:
    Malo sta zgresila temo. Komentiramo narodno zavest ne znanje fizike..

  13. Alpske krave pravi:

    http://www.vecer.com/blog/ALPSKE KRAVE

  14. Mateja pravi:

    Draga Pionirka, res sva zgrešila. Zato samo še par stavkov h4xkO -ju.
    Hotela sem povedati, da dopoldan učitelji “učijo”, popoldan pa starši “naučimo” otroke.(OK, ne vsi, ampak ogromno nas je in kmalu boste tudi vi še enkrat hodili v šolo)
    Kolikor poznam prijateljico, ji znanje !!! za 20% nikakor ne zadostuje.

    Kar se pa narodne zavesti tiče, za mene je država ozemlje, na katerem so se ljudje dogovorili, da bodo živeli skupaj. Lahko se imenuje Culubabakija in ima grb postavljen na glavo, ljubila in cenila jo bom, če bom v miru živela in delala, če politika ne bo sama sebi namen in politiki ne bodo vladali, ampak namesto nas in v našem imenu urejali državo.
    Cenila jo bom , če bom živela v čistem okolju, kjer se bodo lahko moji , vaši in sosedovi otroci brezplačno šolali, imeli brezplačne zdravstvene storitve, ker smo zato ŽE plačali davke.
    Če jih kdo trenutno ne more, bomo solidarni z njim, ker bo lahko nekoč on solidarni z nami.
    Cenila in ljubila jo bom , če se bodo moji, vaši in sosedovi otroci po šolanju lahko zaposlili, si najeli ali vsaj s krediti kupili stanovanje.
    In seveda, kjer bomo vsi enakopravni.

  15. Pionirka pravi:

    Kako so se države izoblikovale je popolnoma jasno.
    Kako delujejo politiki pa tudi.
    Politika je velik odsev vsakdanje družbe, sploh v Sloveniji. Majhnost, nesamozavest, nezaupanje in fausija do lastnega soseda…vse to se odseva v slovenski politiki. Seveda, ker so tudi politiki Slovenci. Kakršno ljudstvo - taksen vladar. Zato, dokler se družba ne bo sama spremenila, se tudi politika ne bo.
    Ko bodo Slovencki odprli oči in sami pričeli spreminjati stvari, takrat se bodo tudi politiki malo bolj potrudili za narod.

  16. Z veterani naprej — Vest pravi:

    […] Objavljamo še nekaj utinkov s prireditve, na kateri domoljubja ni manjkalo. […]

  17. optimist pravi:

    pismo ministra za šolstvo in šport

    Spoštovane ravnateljice in ravnatelji, spoštovani strokovni sodelavci,

    dan slovenske državnost,25.junij,je praznik,ki državljanke in državljane RS spominja na prelomni čas pred šestnajstimi leti.Ponosni smo na dogodke, ki so ustvarjali temeljeslovenske države, njene samostojnosti in suverenosti.Naša država in njeni prebivalci smo v letih,ki so minila od osamosvojitve, dosegli pomemben družbeni in gospodarski napredek, ki nas uvršča med najbolj uspešne mlade evropske države. V času predsedovanja EU v prvi polovici leta 2008 bomo svoje sposobnosti in znanje predstavili vsej Evropi.

    Pri vzgajanju aktivnega in odgovornega slovenskega in hkrati evropskega državljana je poslanstvo slovenskešole nadvse dragoceno.S svojim delom, ki je prepleteno z življenjem v lokalnih skupnostih in širšem življenskem okolju, pomembno sooblikujete vrednote mlade generacije. Vzpodbujate k ustvarjalnosti, skrb za človekove pravice, demokracijo, zdravo okolje in ohranjanje dediščine sodijo med demokratične vrednote, vgrajene v temelje slovenske države in evropskega civilizacijskega prostora.

    Med pomembnejšimi vrednotami je nacionalni in državljanski ponos, zato naj vas ob proslavljanju dneva državnosti pozovem, da naš skupni praznik obeležite s primerno slovestnostjo,nagovorom, kratko kulturno prireditvijo, akademijo ali vsaj okrožnico. Pomembno je, da dogodek skupaj uradno obeležimo in nanj na čim bolj privlačen način opozorimo tudi mlade. Tako bo državljanska vzgoja vedno bolj postajala del vzgoje za vrednote.

    Obenem vas želim spomniti na določbe Zakona o grbu,zastavi in himni RS ter slovenski narodni zastavi,ki določajo obvezno izobešanje zastave ob slovenskem kulturem prazniku, dnevu upora protiokupatorju,prazniku dela,dnevu državnosti ter dnevu samostojnosti in enotnosti. Podrobnosti o načinu pravilnega izobešanja zastav so zapisane v zakonu ter Uredbi o uporabi zastave in himne EU v RS. V skladu s to uredbo priporočam, da zastavo RS na poslopjih vzgojno-izobraževalnih ustanov izobesite tudi na prvi dan pouka v tekočem šolskem letu in ob podelitvi spričeval, pa tudi ob praznikih lokalnih skupnosti. Pole zastave RS lahko na območjih, kjer živita it. oz. mad. narodna skupnost, izobesite zastavo narodne skupnosti. Proslave in druge slovesnosti, s katerimi zaznamujete dogodke, pomembne za RS, pa slavnostno obeležite tudi z izvajanjem državne himne (zlasti ob dnevu državnosti in podelitvi spričeval).

    Nekatere vzgojno-izobraževalne ustanove imate zastave izobešene skozi vse leto. Osebno se mi zdi tovrsten pristop zelo ustrezen in posnemanja vreden.

    Želim vam, da čutite svojo državljansko dolžnost kot prijetno, v pozitivnem odnosu do države pa vedno znova vzgajate tudi naše otroke.

    Čestitam vam od dnevu državnosti in vas lepo pozdravljam,

    Ljubljana, 7.6.2007 dr.Milan Zver
    MINISTER

    ….spet zgodba o zarečenem kruhu, drobtinah pod pragom, centifugi in ožemanju

  18. Kajtimar pravi:

    balkan run again

  19. Kajtimar pravi:

    hčerka kura oče zver

  20. matjaz pravi:

    vpeljava domovinske vzgoje je sprenevedanje. ponosa se ne da zaukazati ali ga generirati s šolskim predmetom! kdorkoli resno misli s čimerkoli takim, naj raje doseže izdatnejše subvencioniranje slovenskih pisateljev, umetnikov itd. njihovi produkti so substanca ponosa, šolski predmet pa je zgolj obskuren prazen obrazec.

  21. master pravi:

    OVCE!!!!

  22. h4xk0 pravi:

    beeee,beeeee

Komentiraj