Saturday 23. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Dve odprti pismi

13. junij 2007 ob 15:40 | Katja Lenart |

Situacija slovenske kulture je očitno skrb vzbujajoča. Objavljamo (kar) dve pismi, ki sta namenjeni ministrstvu za kulturo:

Najprej vam v branje ponujamo odprto pismo Jana Cvitkoviča ministru za kulturo dr. Vasku Simonitiju, z naslovom Ministrov utelešeni problem :

“Spoštovani gospod minister,

V zadnjih dneh smo bili priča popolnemu polomu, v kar se je, pod taktirko direktorja Direktorata za medije na Ministrstvu za kulturo RS, Igorja Prodnika in (zdaj že bivšega) v.d. direktorja Filmskega sklada, Staneta Malčiča, spremenila nacionalna kulturna politika na področju filma.
Filmska produkcija je paralizirana, Filmski sklad je razpadel na prafaktorje, sredstva, ki so po zakonu namenjena realizaciji filmov, stojijo nedotaknjena.
Vaša krivda pri vsem skupaj je bila ta (kar ste do danes verjetno že spoznali), da ste slepo zaupali omenjenima dvema gospodoma in njuno zgrešeno filmsko (anti)strategijo podpirali, ne da bi preverili dejansko stanje in se konstruktivno pogovorili s filmskimi ustvarjalci.
Popravljam se - s filmskimi ustvarjalci ste se sicer pogovorili o (ne)delovanju Filmskega sklada in ostalih težavah in nepravilnostih, bilo je decembra 2006, prišli smo tudi do sklepov, za katere ste obljubili, da jih boste uresničili, a ste po našem odhodu vse skupaj pometli pod preprogo in na sklepe gladko pozabili.
Pometanje pod preprogo se je potem nadaljevalo še mesece, dokler kup ni postal prevelik in so ga zagledali mediji. Takrat je bilo prepozno.
Vseeno ste vztrajno ponavljali izkrivljena dejstva, čudne teorije in celo laži, ki vam jih je perfidno serviral vaš prišepetovalec in z vami ves čas uspešno manipuliral. Od njega ste se najbrž nalezli tudi arogance in na koncu celo odkrite averzije do tistih, katerim služite in zaradi katerih prejemate plačo – do nas, ustvarjalcev na področju filma in na koncu celo do medijev.

Rezultat vašega dela je porazen. Uničeni so večletni filmski projekti. In za vsakim stojijo ljudje. Ljudje, ki so, ne samo izgubili delo, ampak jih je nesposobnost in malomarnost vaših uradnikov pripeljala do tega, da se preusmerjajo v druge poklice, zato da lahko preživijo.

Vse to se dogaja v času, ko je slovenski film samozavestno vstopil na evropska in svetovna vrata in požel uspehe, ki si jih še pred nekaj leti ne bi nihče niti v sanjah upal zamisliti. Naš film pobira nagrade na najprestižnejših festivalih sveta, vrti se v kinodvoranah po Evropi, gleda se na TV postajah po svetu.
Z drugimi besedami - naš film je postal cenjen po celem planetu..
Tega nismo dosegli čez noč, bilo je potrebnih več kot 15 let.
Kot kaže vam bo to čez noč uspelo uničiti.

Gospod minister, izkazalo se je, da niste sposobni nadzirati svojega uradnika, Direktorja direktorata za medije, g. Igorja Prodnika, človeka, ki ima največ zaslug za današnje katastrofalno stanje na področju filma.

Čas je, da se nehamo prenarejati – omenjeni človek ni več samo vaš interni problem – postal je problem širše kulturne in medijske scene.

In če ga niste zmožni obrzdati, potem je tudi čas, da si nehate delati sramoto in odstopite s položaja ministra za kulturo Republike Slovenije.
Škoda, ki zaradi tega nastaja, je namreč že prevelika.

Jan Cvitkovič”

Vasko Simoniti

Kulturni minister Vasko Simoniti na svoji novinarski konferenci Foto: DENIS SARKIĆ/VEST

In še pismo Jelke Stergel (še pomnite, nedavno tega so jo - kot piše v pismu spodaj- “odstrelili” z Filmskega sklada), z naslovom Skladni kankan po Cannesu:

“Po uspešno speljanem projektu v Cannesu, ko je Filmski sklad RS slovensko kinematografijo končno uspel popeljati na predstavitev v eno izmed uradnih sekcij festivala najprestižnejšega festival na svetu, je bilo za pričakovati najmanj tiho zadovoljstvo producentov ter avtorjev ter navdušenje v.d.vodstva FS, ki si zaradi preobilice dela festivala in sejma sicer ni uspelo udeležiti.
Seveda smo se na Skladu vsi zavedali, da je naša zakonska dolžnost promovirati slovenski film, toda nijanse dobrega plasmaja vendarle so. Ni vseeno, na kakšni ravni, s koliko vloženega strokovnega znanja, s koliko lobiranja konec koncev spelješ projekt festivalske predstavitve. Rezultati naše promocije so konkretni in izmerljivi:

uspeli smo privabiti v Ljubljano selektorja uradnega programa Canneskega festivala Joela Chaprona in selektorja uradne sekcije Vse kinematografije sveta, Sergea Sobczynskega. Slednjemu smo organizirali oglede celotne produkcije celovečernih filmov med letoma 2002 in 2006, ter številnih kratkih filmov nastalih od leta 2000
organizirali smo najem, postavitev in opremo z vsem, za to priložnost posebej izdelanim promocijskim materialom, kjer so naši producenti in avtorji lahko prirejali svoje poslovne sestanke, vrteli smo odlomke filmov in poskrbeli za distribucijo novega kataloga filmov,
za projekcije najnovejših filmov na sejmu (Marche), organizirali smo jih kar šest, je bilo veliko zanimanja s strani profesionalnega občinstva; prišli so selektorji pomembnih festivalov, tudi nekaj kupcev je bilo med njimi in dobivamo tudi že povabila za udeležbe
še bolje so bile obiskane projekcije v sekciji Vse kinematografije sveta; filme v petih terminih si je ogledalo 553 obiskovalcev in to na izteku festivala, ko ostane v Cannesu večinoma samo še francoska publika in novinarji.
tako imenovani slovenski dan v Cannesu smo slovesno zaključili s sprejemom s slovensko glasbeno skupino, ki nas je zabavala v živo; sprejem bil je dobro obiskan in izmenjali smo veliko prijetnih mnenj.

Skratka: imeli smo kaj pokazati in organizacijsko smo se dobro odrezali! Slovensko bero sekcije Vse kinematografije sveta smo z dvojnimi, francosko- angleškimi podnapisi predvajali v Kinodvoru še enkrat in potem je POČILO:

Zaradi nepotrditve programa za leto 2007 je v petek odstopil s funkcije v.d.-ja direktorja ter predsednika NS Stanko Malčič. Toda ostal je član Nadzornega sveta. Izrecno. Tako si je pustil odprta vrata, da se na naslednji seji še enkrat kot edini primerni Vodja zavihti v sedlo direktorja sklada. In kaj je z odstopom dosegel? To, kar se je trudil doseči že od nastopa svojega mandata v.d-ja oktobra lani: odstrel moje malenkosti, Jelke Stergel. Tako so bili izpolnjeni formalni pogoji za prenehanje delovnega razmerja za določen čas, vezani na mandat direktorja. In odpihnjena je druga ženska. Tretja še stoji napoti. Potem bo vse v redu.
Potem bo sprejet program dela za leto 2007, izvedena bo promocija in sofinanciranje distribucije, razpisan bo denar za akcije (saj so moteči festivali že itak mimo) in morda bodo šli skozi celo novi Splošni pogoji poslovanja, po katerih, bi nemara Sklad lahko postal de facto producent in se bodo za peanuts odkupovali scenariji, ki jih bi vele državni producent uspel realizirati brez zaprtja finančne konstrukcije in seveda brez nepotrebnih strokovnih mnenj SPK. Saj res, koliko sej so imeli SPK od oktobra lani in kakšni so sklepi njenih sej?
Za nobeno ceno se ne sme zgoditi, da bi imela moč odločanja o razdeljevanju davkoplačevalskega denarja brez ustreznih, z zakonom predpisanih postopkov javnih natečajev in brez aktivnega sodelovanja strokovno programskih komisij tki enočlanska uprava. Razdeljevanje denarja mora postati še bolj transparentno in v skladu z naprej znanimi merili za izbiro prijavljenih projektov.

Neizpolnjevanje obveznosti uprave oziroma v.d. direktorja Filmskega sklada R Slovenije:

- neudeležba na mednarodnih predstavitvah FS (sejmih in festivalih) in nedejavnost v mednarodnih filmskih ustanovah, kot so EFAD, Eurimages, s čimer se krši člen Akta o ustanovitvi, da direktor filmskega sklada predstavlja FS v javnosti
- netransparentno vodenje sklada, odsotnost dajanja navodil oddelku za promocijo in trženje
- nevodenje sestankov oziroma kolegijev sklada, kar dokazuje neobstoj zapisnikov sej
- nedemokratično, nekonstruktivno in omejujoče delovanje uprave, ki se je manifestiralo z naslednjima sklepoma – prepovedima:
1.« vsem zaposlenim je prepovedano posredovati uradne dokumente, stališča in mnenja, ki sodijo v poslovanje Filmskega sklada …«
2. »prepoved pogajanj, komuniciranj in kontaktiranj s poslovnimi partnerji ali drugimi državnimi organi, organi lokalnih skupnosti ali drugimi osebami javnega in zasebnega prava……..ter tudi ne pričeti pogajanj za sklenitev poslov, s katerimi bi Filmski Sklad RS prevzel kakršno koli finančno obveznost…kršitev pomeni hujšo kršitev delovnih obveznosti »
- neposredovanje informacij o poteku dogovorov s producenti, neinformiranje o fazah razvoja dogovarjanj, neorganiziranost dela in ne-seznanitev s poslovnimi dokumenti, kar ima za posledico neurejenost tokov komunikacije med posameznimi oddelki oziroma med zaposlenimi
- kronična odsotnost v.d. direktorja v uradnih prostorih Filmskega sklada v času uradnih ur in uradnega delovnega časa v mesecih leta 2007: november, december, januar, februar, marec in april
- neodgovarjanje na elekronsko pošto, blokada komuniciranja po eletronski pošti

Toliko o zglednem poslovanju Sklada pod vodstvom Stankota Malčiča.
In vendar je bilo v Cannesu fino.
Za usklajenost pa čestitke gospodoma Igorju Prodniku in Stanku Malčiču.
Lep pozdrav,
Jelka Stergel”

In zdaj? Bodo na Ministrstvu za kulturo kaj storili? Kakšna je prihodnost slovenskega filma?

Katja Lenart

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 4 x komentirano
  1. stranh pravi:

    bojim se, da ti kekci ne mislijo nič naredit. Očitno je to v njihovem planu… ampak držim pesti!

  2. Dinozaver pravi:

    Državotvornih vsebin nam manjka, to je srž problema, ne pa uradniki. Narod hrope v vakuumu vrednot in pomanjkanju državotvorne motivacije, množice so pasivne, brezupni egotripi izrojene umetnosti pa pijejo krvavo mleko Domovine. Ali ni mar to sramota? En soliden film o junaškem boju domobrancev za svobodo bi kot studenec sredi pušče oživil trpeče ustne Domovine. En film. In nato še en in še en in ena TV serija in sonce bi prežarilo 50-letno temo. Bratje, kaj čakate? Sestre, čemu oklevate? Platna so prazna, duhovi prednikov pa nestrpni…

  3. niko pravi:

    Rabimo kvečjemu film Krst pri Savici, da jim bo kapnilo! :)

  4. odalv pravi:

    @Dinozaver: O kakšnem junaškem boju domobrancev za svobodo govoriš (ti junaki so bli hlapci Hitlerja in Musolinija…)… a govoriš o znanstveni fantastiki? Japajade, še to se manjka, da bomo spet gledal vojne filme iz druge svetovne vojne…

    Umetniški ustvarjalci držte se…

    …še vedno so Slovence reševali kulturniki.

Komentiraj