Monday 30. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Za strateško energijo

31. maj 2007 ob 9:53 | Vest |

Mednarodna civilna iniciativa severnega jadrana za strateško ureditev preskrbe z energijo je predstavli svojo izjavo za javnost:

Zaradi pretečega dejstva umestitve štirih plinskih treminalov v severni Jadran, apeliramo na vlade RHrvaške, RSlovenije in RItalije, da nemudoma pričnejo z dogovori in reševanjem energetske politike v smeri preučitve možnosti izgradnje skupnega terminala na primerni, off shore lokaciji v severnem Jadranu, kjer bo možno zagotoviti vse varnostne in okoljevarstvene pogoje. V ta namen naj države skupaj proučijo možnost uporabe zapuščenih ploščadi, južno od Pule. S tem bi bil vpliv terminala na okolje manj uničujoč, njegova umestitev v okolje dlje od obale pa bi bila v skladu z današnjimi usmeritvami pri izgradnji takšnih objektov, s čimer bi bila zagotovljena tudi večja varnost ljudi in premoženja. Posledično bi se znižali stroški skupne logistike in omogočili bi se pogoji nadaljnjega razvoja turizma, navtičnega turizma, kmetijstva in posledično dvig kvalitete življenja prizadetega prebivlastva na območju severnega Jadrana.

Terminali

Naše zahteve upoštevajo dejstva, da je oskrba z energenti nacionalni interes vsake države in ne oporekajo potrebi po dobavi potrebnega energenta. Obstoječe “razvojne” plane vidimo kot veliko nevarnost za Jadran, zato predlagamo, da se RHrvaška, RSlovenija in RItalija dogovorijo o skupni energetski strategiji, kako bi se pristopilo k realnejši rešitvi, ne pa k megalomanski gradnji v interesu kapitala (profita) multinacionalk. Do danes smo bili na tem področju le priče demokratičnega deficita, kot posledice avtističnosti političnih elit, ki s svojimi odločitvami na področju globalnih strategij “razvoja” ne upoštevajo osnovnih načel varovanja človekovih pravic in okolja.

Zavedamo se, da je Italijanska vlada tik pred podpisom in sprejetjem projekta gradnje kopenskega (in shore) terminala v Žavljah, v neposredni bližini slovenske meje. Hkrati vemo, da pri celotni proceduri sprejemanja ni bila spoštovana vrsta mednarodnih aktov in konvencij. Opozarjamo na kontradiktornost delovanja posameznih držav in s tem kršitev osnovnih usmeritev EU za ohranitev okolja.

Na podlagi obstoječih »načrtov« se poleg že dveh predvidenih terminalov v Tržaškem zalivu, načrtuje še izgradnja terminala v Kopru (Slovenija), ter izgradnja enega od dveh predvidenih v Plominu ali Omišlju (Hrvaška). Menimo, da se tu srečujeta dva popolnoma nasprotna koncepta prihodnosti Jadranskega morja. Po eni strani se vlagajo veliki napori (civilne družbe) za proglasitev severnega Jadrana za posebno občutljivo morsko področje (Particularly Sensitive Sea Area - PSSA), katerega biološko raznovrstnost je potrebno ohraniti za bodoče generacije, po drugi strani pa se ga namerava za vsako ceno, brez kakršnegakoli odnosa do okolja, zlorabiti za ustvarjanje profita multinacionalnih korporacij.

Danes se v javnosti poudarjajo predvsem pozitivne strani utekočinjenega plina kot energenta (katerim ne oporekamo), hkrati pa se v celoti zamolči in celo zavaja javnost glede vpliva LNG terminalov na okolje kot tudi varnostni aspekt. Pri tem se celo zlorablja sam pojem stroke in odreka pravico javnosti, da sodeluje pri soodločanju, čeprav je skladno z zakonodajo Skupnosti dana neodtujljiva pravica državljanom EU, da soodločajo o dogajanjih znotraj svojega življenjskega prostora.
V kolikor ne bo prišlo do usklajevanja planov o izgradnji LNG terminalov, bomo to razumeli kot nesposobnost naših vlad, kakor tudi indiferentnost le-teh do obrambe in ohranitve ne samo nacionalnih, temveč tudi transnacionalnih regionalnih interesov. Primorani se bomo obrniti na pristojne organe Evropske unije s ciljem, da se intervenira k preprečevanju neracionalnega izkoriščanja prostora in uničevanja okolja. Uporabili bomo tudi vsa legalna in legitimna sredstva s ciljem zaščite interesov državljanov vseh držav, ki živijo na obalah našega prekrasnega, a tako občutljivega Jadrana. Nikakor ne bomo dopustili, da na severnem Jadranu divjajo velike korporacije in se neokolonialistično zlorablja naš prostor.

Predstavniki:
RHrvaška: Vjeran Piršič »Udruga eko Kvarner«
RItalija: Giorgio Jercog »Comitato per la Salvaguardia del Golfo di Trieste«
RSlovenija: Bara Hieng – »CZI – Civilna Združenja Istre«

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 1 komentar
  1. Mirjana pravi:

    Kot je že verjetno znano, Illy, predsednik regije FJK, ki naj bi na regionalnem nivoju imel zadnjo besedo glede terminalov (lokalne oblasti so se izrekle proti), pred ministrom za okolje Pecorarom Scaniom, odmaknil terminala “pogojno”, saj ga dopolnjena dokumentacija obeh španskih investitorjev (Endesa in Gas Natural) ni prepričala. In prav je tako. Iz okrogle mize v Trsu, ki jo je organizirala stranka Italia dei Valori poslanca Di Pietra je nevtralna stroka zagotovila obeh investitorjev o neoporečnosti in neškodljivosti le teh domala raztrgala.
    Znano je odločno negativno stališče italijanskega ministra do obeh terminalov, zato je pričakovati pozitiven razplet, oziroma dokončno odločitev, da v tržaškem zalivu nobenega od dveh predvidenih terminalov ne bo.
    Kaj pa Slovenija?….Za en krat!??? DLN tega ne predvideva (Janša, Podobnik),…. bil bi dober posel (direktor Luke Časar)…potencialni investitorji na obisku pri naši vladi…o čem neki se bodo menili, če je vlada zagotovila, da niso predvideni, kar bi posledično pomenilo da jih ne bo?

Komentiraj