politika
Pohod na vlado
25. maj 2007 ob 8:50 | Maja Čakarić |Bil je lep dan za sprehod. Študenti avtonomne tribune so ga izkoristili za pohod. Ubrali so jo od Kongresnega trga, mimo Cankarjevega doma, do doma, kjer biva slovenska vlada. Družbi so se pridružili še policisti - na oko smo jih prešteli 14. Člani foruma so sicer povedali, kar jim je ležalo na srcu (o reformah šolstva, privatizaciji univerze, šolninah), vmes v skeču odstavili ministra Jureta Zupana, a vendar, kot kaže, zadnje besede še niso rekli.
Rok Govednik, avtonomna tribuna študentov: “Če bo tale osnutek predloga bil sprejet, bomo še kako zelo ostri.”
Video: Maja Čakarić
25. maj, 2007 ob 9:59
a so bili tokrat policisti kaj bolj prijazni? :P
25. maj, 2007 ob 11:06
Kako nostalgično, kot v času socializma. Veliko ploskanja in malo vsebine.
25. maj, 2007 ob 12:38
Očitno je minister Zupan zadel ob neke študentske in univerzitetne lobije. Jaz si drugače vseh teh protestov ne morem razlagati, saj nikoli, kadar se resnično gre za študente, kvaliteto študijo, njihovo pravno ureditev, nihče ne dvigne glasu.
Primer, ki je mene zelo zbodel, reagiral pa ni nihče. Študentje, ki bodo študirali po bolonjsko bodo študirali pet let za formalno enako izobrazbo kot tisti, ki študirajo po zdajšnjem sistemu. Ko se je to zgodilo, nisem na ulici nikogar videl protestirati, pa gre za eno ključnih vprašanj visokega šolstva.
25. maj, 2007 ob 13:31
Res zelo patetično. Se strinjam: “Veliko ploskanja in malo vsebine.” Super vprašanje - a je to najbolj pomembna zadeva danes? Heh, tip sploh ni mel odgovora… Pa da ne govorimo o neumnostih pri jokanju o neudeležbi. Minister je dal predlog v javno obravnavo in sedaj se kar protestira namesto “demokratičnega” dialoga.
25. maj, 2007 ob 14:49
@uros: sej je tudi do bolonjske reforme bilo 5 let študija, 4je letniki + absolvent
25. maj, 2007 ob 14:49
uroš: a si ti mogoče slep oziroma si bil slep v preteklosti? nisi videl nikogar na ulicah? ja kaj so pa bile dvojne demonstracije lani? sicer se je vseeno pokazalo, da je večina študentov pasivnih in jih ne zanimajo bistvene stvari. in tvoje omenjanje lobijev. ma daj. ali res mislite, da samoiniciativna organiziranost ni več možna. pa sej nismo vsi ovce (kot mogoče vi).
mitja: tudi tebi ni najbolj jasno a ne. predlog zakona še ni v javni obravnavi - osnutek je bil poslan je le tistim akterjem, ki naj bi jih to zanimalo in ki so ga vsi v celoti zavrnili. dejte se mal pozanimat o stvareh preden začnete karkoli pisat na pamet. al pa pejte pač ležat na kavč pred tv in ”imejte odrpto okno v svet”. in ker vas ni blo tam in vam ”vaše okno v svet” ni predstavilo celotne vsebine, ne veste, da je le te bilo veliko.
25. maj, 2007 ob 15:34
@mitja in drugi: Minister je dal predlog v javno obravnavo, pri tem pa je pomembno naslednje:
1. Minister Zupan nima ne sposobnosti ne znanja, da bi lahko še naprej opravljal svojo funkcijo. V javnih nastopih je pokazal, da ne premore socialnega čuta in da je njegovo sklepanje zgrešeno. Ni sposoben ponuditi odgovorov na vprašanja, njegove reforme pa ne izhajajo iz jasne vizije, temveč iz pomanjkanja le-te (mentaliteta: ne gre več naprej, torej reformirajmo, pa četudi ne vemo kako in zakaj!).
2. Pisci predloga so vsi angažirani na privatni univerzi v Novi Gorici. Kot beli dan je jasno, da predlog osnutka zastopa njihove individualne privatne interese.
3. Ob pisanju predloga se niso posvetovali z univerzami, visokošolskimi delavci, študenti in sindikati, kot je to običajno in nujno za konsenz.
4. Pisci osnutka so namenoma izbrali predizpitni čas, saj so vedeli, da bo osnutek povzročil razburjenje in so upali, da se v tem času študentje ne bodo mogli mobilizirati. Rok za pripombe in pritožbe je prav tako smešno kratek glede na pomembnost zakona in občutljivost področja, ki ga ureja.
5. Zakon je ne le slab, temveč tudi protiustaven. Posega v avtonomijo univerze in jo podreja politični moči. Namesto znanja želi kot edino vrednoto uveljaviti profitabilnost. Ponuja možnost za razbitje univerze in za uveljavitev (še bolj) korporativistične strukture,… Vsem podpornikom osnutka zakona in vsem kritikom avtonomne študentske tribune toplo priporočam, da si predlog osnutka zakona DEJANSKO PREBERETE!
Postopanje piscev dokumenta in naš odziv lahko za lažje razumevanje predstavim z metaforo: Zupan in ostali so želeli izdelati plovilo (v katerem se ne bodo vozili oni, ampak študentje!) za plovbo po razburkanem morju viskoega šolstva. Nikogar niso vprašali katero in kakšno naj bi bilo, nikogar niso vprašali za nasvet, mnenje ali pripombo. Izdelali so majhen lesen čolniček. Vsi, ki naj bi se z njim vozili so po razkritju načrtov opozorili, da bo čolniček nasedel ali pa bo sam razpadel ob tem, ko bo malo močneje zapihal veter ali ob njega butnil val. Minister in njegovi pribočniki so velikodušno ponudili možnost pripomb in predlogov za izboljšanje čolnička. Lahko bi ga malce polakirali, prebarvali, opremili z vesli, celo jambor bi mu bili pripravljeni narediti. Kako prijazno od vas gospod minister! Kako nadvse prijazno! Vendar z lesenim čolničkom ni mogoče pluti po razburkanem oceanu, polnem viharjev, pa če ima vesla in jambor, še celo če ima motor ne! Treba bi bilo že v začetku načrtovati in zgraditi ustrezno plovilo - ladjo.
In če komu še zdaj ni jasno: Študentje, pa tudi vsi ostali, ki jih zakon zadeva, smo vedno pripravljeni na dialog, vendar ne na tak način, da o vseh bistvenih izhodiščih in temeljnih zadevah odločijo trije ljudje, potem pa nas povabijo, naj tu in tam kaj malega pristavimo.
25. maj, 2007 ob 15:41
corr.: v “javno obravnavo”
25. maj, 2007 ob 18:00
Zelo simpatični so tile študentje. Vso podporo, demonstracije obvezne,….čas je da pade Zupan. Janša je res slab strateg, da si je takšne ljudi okoli sebe nabral (da ne pomislim na Petka, Pukšiča,…). Vsaka poteza, ki jo začne zgleda odlično, potem pa se vedno znova ustreli v nogo (npr. afera sova). Pa so rekli, da bo Urška dobro na njega vplivala (sorry Urška - ti nič kriva - JJ je pač moški).
14. junij, 2007 ob 21:15
Bravo študentje!!! Vsaj vi pokažite malce zdrave kritičnosti…
4. november, 2023 ob 11:49
10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü Nedir? Anlam ve Önemi Hakkında Bilgiler