politika
Koželj o Ljubljanski tržnici
29. marec 2007 ob 10:30 | Denis Sarkić |Podžupan in profesor na Fakulteti za arhitekturo Janez Koželj je za Vest podrobneje razložil načrte za Ljubljansko tržnico v izčrpnem intervjuju.
Krajša različica:
“Jaz vidim problem (…) predvsem v mentaliteti (…) zavračanja vsakršnih sprememb, ki je v Ljubljani postala že taka (…) skor skupinska oblika duševne bolezni.”
Celoten intervju:
PS: V primeru, da imate slabšo povezavo z internetom pritisnite gumb “play” in takoj za tem še “pavza”. S tem se vam bo začel video nalagati - počakajte nekaj minut in video se vam bo naložil v celoti.
Denis Sarkić
29. marec, 2007 ob 13:15
Fajn tole, zanimivo. Je izpostavil slovenska (torej ne samo ljubljanska) kritikantska nagnjenja, ki so pravi raj za organizatorje takih in drugačnih “iniciativ”.
Sicer pa je že čas, da se nekaj naredi s tisto slepo fasado in katastrofalnim stanjem Petkovškovega nabrežja. Upam, da jim bo uspelo.
29. marec, 2007 ob 13:21
Denis hvala!
Koželj ve, kaj dela, se mu vidi. Vedno bolj verjamem, da je bil glas za Jankovića dober glas.
Mi s Petkovškovega si vsekakor želimo, da se ta, sicer lep, a opustošen konec Ljubljane obnovi. Prispevamo tudi mi, se razume.
Le nekaj upamo, da ne bomo ravno dobili prodajalcev paprike pred vrata:)
Komaj čakam čez tri leta. Vsekakor pa me zanima komentar dr. Koširjeve na ta prispevek. Naj bo tudi ona strokovna, predvsem pa konktretna, kot je bil to dr. Koželj.
29. marec, 2007 ob 13:59
Upam, da bodo končni zmagovalci vizionarji kot so Koželj in Janković, ne pa večni nergači na drugi strani.
Prav je, da se parlamentira in diskutira, ampak Lj je tolk zaspala v zadnjih 20ih letih, da človek ne more verjet. Svaka čast Zemljariču, da je pred 30 leti postavil CD, kako bi šele takrat v luft skakali tile razni Sušniki in Jazbinški in ostala klena opozicija proti spremembam v Ljubljani.
Upam, da jim res uspe naredit vsaj nekaj teh projektov in da spravijo v tek Ljubljano!
Imajo vso mojo podporo v tej viziji!!!
29. marec, 2007 ob 15:30
Super prispevek! končno nekje izvemo še malo več informacij kot to, da hočejo narediti garažo. Ampak žal nergači tega prispevka tako ne bodo verjetno niti videli, pa tudi če, zares slišali ne bodo. Oni že vejo - če je bilo 100 let dobro tako, naj torej ostane vse isto še naslednjih 100. Če se tržnica za par mesecev zapre, bo ljubljana zagotovo propadla. No ja…pa saj je vedno tako - ne glede na to kako dobre ideje imajo ljudje, vedno se najde nekaj takih, ki onemogočajo izvedbo.
Sicer pa velike pohvale za tole stran! Ker ni posebnih komentarjev za stran v celoti, naj vas pohvalim tu. Izredno pridni ste, fantje in dekleta ;) Upam, da vam volje in idej ne bo zmanjkalo ter da se boste še naprej trudili prikazati tudi kakšno drugo stran, drugi zorni kot in ne le to, kar lahko v skoraj identični obliki zasledimo v ostalih medijih…
29. marec, 2007 ob 19:32
Me ni prepričal. Največji problem obnove tržnice vidim v tem, da nihče noče povedat kdaj bi se zaklučila obnova. Pred leti so kopali majhen jarek za neke napeljave in seveda naleteli na okostja, prišli so arheologi z žličkami in stvar “secirali” dobrega pol leta. Stvar niti slučajno ni privabljala poglede turistov. Sploh si ne zamišljam koliko časa bi arheologi porabili za celotno tržnico, pod katero je bilo včasih pokopališče.
Zakaj to pišem?? Ker bi v primeru obnove tržnice ostala brez službe oz. brez svojega posla. Firmo lahko samo še zaprem. Prav tako večina ostalih “lastnikov” stojnic. In teh ni malo.
Pa iz na tržnici parkiranih avtov dela celo štalo. Kako naj dostavijo prodajalci svojo robo-po zraku??
Da ne govorim o tem, da je kapitelj res povprečno vsaj 50% nezasedena parkirna hiša. Pa je neposredno ob tržnici.
Lahko se gospod profesor posmehuje ljubljanskemu “ponterosu”, samo od tega dela tržnice živi približno 150 ljudi (prodajalci+lastniki). In po moje ga ni turista, ki ne bi ob obisku zavil tudi na tekstilni del tržnice. Meni še noben ni zgledal prav zgrožen zaradi tega. Ravno obratno.
Jah mal me pač skrbi.
29. marec, 2007 ob 19:34
Aja Jonas sem pozabla.
Hvala za dober, izčrpen prispevek.
29. marec, 2007 ob 23:53
alenkap:
Jonas?!
Vidim, da nisi dobro poslušala, oziroma, si slišala tisto, kar si hotela ….
Robo se da pripeljati tudi v podzemno garažo in jo od tam v dvigalu prepeljati gor. Do takrat pa tako kot gre to zdaj. Izpušni plini + sadje in zelenjava … mmmmm …
In zakaj bi morala firmo zapreti? Aje lepo povedal stric IN pokazal, da imajo cel načrt, kako bodo po delih selili “to tja in tisto tja”?
Kapitelj = drag.
In “gospod profesor” se ne posmehuje “ponterosu”. Pravi, da bi ga drugam pospravil, ker na tržnici enostavno ne zgleda prav. Prav ima. Ti (soc) časi so mimo. Kar pa še NE pomeni, da bi ta del tržnice morali ukiniti. Pa če si RESNIČNO poslušala, potem veš, da se je skupaj s Senadom (Jonasom?) “posmehoval” tudi Made in China izdelkom, pa ne vidim, da bi te zato kej v luft vrglo. A?
Prav imaš pa kar se arheoloških izkopavanj tiče. Jaz vidim problem predvsem v tem.
Bi se bilo tudi za vprašat, kako bi silne avtomobilske kače prenesla Resljeva ulica, če bi bil vhod v garažo tam, kjer je stric pokazal.
Sicer pa sem imela pred ogledom ta daljšega intervjuja slabše mnenje o Koželju, kot ga imam zdaj. Predvsem zato, ker se mu vidi, da je entuziast. Da živi in diha to, kar dela, ne pa da je limona z zategnjenimi ustmi in “pametnim” pogledom, kot mnogi drugi.
(pri tem čestitam ekipci, da ste naredili kratko in dolgo verzijo, ker včasih RES pretiravate z dolžinami)
30. marec, 2007 ob 10:34
HST moje spoštovanje
So stvari, ki jih je profesor v tem intervjuju omenil in so res nujne za uredit na tržnici. Na primer sanitarije-NUJNO. Zastarele skladiščne prostore prav tako. Te prostori že obstajajo in bi bili le potrebni temeljite obnove.
Sicer nima smisla, da razpravljam tukaj z ljudmi, ki o razmerah na tržnici (predvsem gnila uprava) nimate pojma. Mogoče ob drugi priliki, ko bo predstavljena tudi ta plat.
Se strinjam, da je kapitelj drag. Ima pa parkirna hiša pri kliničnem centru iste ali še višje cene, pa so vsi na začetku obljubljali zelo nizke cene. Potem so pa kar naenkrat ugotovili, da so bili stroški investicije tako visoki, da jih morajo z nečim pokriti.
30. marec, 2007 ob 10:58
Se vec avtomobilov v centru…jupi…za strokovnjake. In to je glavni razlog, da sem proti. Tako ali tako slovenci niso pripravljeni placeveti parkiranja v garaznih hisah, ki jih je v centru LJ kar nekaj pa so veciinoma napolj prazne i tako bo tudi s to ce (ko) bo zgrajena.
Namesto ,da bi se delalo na celoviti resitvi prometa v centru, torej popolna zapora nic vec dovolilnic za “posvecene” (ce pac stanujes v centru se moras necemu odpovedat :)). Dostava do trgovin pa samo ob dolocenih urah (dneh),….
30. marec, 2007 ob 14:32
pp:
In popolna smrt centra zaradi tvojih predlogov, ampak to ni pomembno, važno je da vse tako ostane, kot je bilo, ne?
Glavni problem praznih parkirnih prostorov so previsoke cene. In zakaj so te previsoke? Ker je drugod preveč prostora namenjenega parkiranju (legalnemu ali ilegalnemu, to niti ni pomembno). Zakaj zamirajo mestna središča? Ker ni nikjer zastonj za parkirat, kot to omogočajo obrobni trgovski centri (primer BTC).
Brez zamere, ampak LPP celotnega pretoka ljudi ne more zdržat v trenutni konfiguraciji. Vsak, ki je kdaj delal v trgovinah, ti bo znal povedat, da so rešitve, ki jih omenjaš (dostava do trgovin ob določenih dneh) v najboljšem primeru iluzorne - dostave bi se dogajale vseeno, le ljudje bi parkirali dobesedno sredi ceste in blokirali že tako obremenjene ulice na tem koncu.
Če hočeš rešit problem mestnega centra, se moraš najprej vprašat “kam s toliko pločevine s čim manj stroški tako za ponudnika (MOL) kot za obiskovalca”. Dobrodošel v 21. stoletju, stoletju lenobe.
30. marec, 2007 ob 19:38
Spoštovani gospod profesor Koželj,
projekt, kot ga pojasnjujete, se načeloma ne zdi slab.
Omenjate faznost izvedbe, časovnice te faznosti - “time line” pa ne. Je to zaradi “žličkarjev” ali česa drugega?
Kako dolgo bo torej trajala gradnja, če upoštevamo izkop kot začetno točko?
Kako bo potekal mestni promet v času gradnje, po katerih cestah bodo dostopali gradbinci s kiperji in ostalo gradbeno mehanizacijo v vseh fazah gradnje?
Upam in želim, da bi objekt zasnoval arhitekt, ki ima razvit več kot le občutek za AB in steklene konstrukcije, izrazito hladne, sterilne in energetsko negativno vplivajo na ljudi.
Ne pozabite: naša tržnica ima dušo, pazimo, da je slab natečajni elaborat ne ubije.
31. marec, 2007 ob 7:48
Sem navdušena, pa čeravno pri 70 letih…….ostalim državljanom pa res svetujem naj ne bodo v vsem aprirori proti, ker to je odraz bolne duše.
31. marec, 2007 ob 11:20
sem eden tistih študentov arhitekture, ki so na protestu pred magistratom podpirali projekt izgradnje parkirne hiše in lahko povem, da ko sem prišel na prizorišče so naši nasprotniki prav nesramno napadli, najprej s tem da smo itak vsi podkupljeni in da zganjamo politiko, ko pa so videli da nam z argumenti neznajo parirati so nas fizično napadli (toliko o kulturnam nivoju),… da pa o tem da sem med protestniki zasledil kar nekaj pripadnikov ljubljanske desnice (se pravi predvsem politično motiviranioh posmeznikov) sploh ne zgubljam besed
1. april, 2007 ob 13:26
vsem gredo arheologi v nos, ko pa je potrebno iskati narodno identiteto so naše ugotovitve ter interpretacije vedno dobrodošle. tako ste lakomni, da vidite samo denar, namenjen za izkopavanja, vendar prave cene zgodovinskim dejstvom ne moremo postaviti. pri gradnji vzpenjače ni bilo nobene iniciative, četudi je takšno skropucalo samo sebi namen. tudi takrat so pri delih odkrili na arheološke ostanke, ki so jih inteligentni gradbinci zasuli s peskom. vse za ceno crkujoče vzpenjače..
3. april, 2007 ob 1:03
Bi rad pristavil samo eno.
Smo v DEMOKRACIJI. Glasovali smo za kogar smo pač glasovali. V temu primeru je zmagal JANKOVIČ, in zdaj ima 4 leta časa da naredi kar ima namen narediti.
Vsi ki ste proti njemu, boste cez se pravi 3 in pol leta imeli spet priloznost galsovati proti njemu.
TAKO DELUJE DEMOKRACIJA…
fantje in dekleta moji zlati… ni vec starega dobrega socializma kjer smo imeli samoupravljanje. TEGA NI VEČ.
Naj jankovič naredi kar ima. ce bo slabo bo letel, ce bo dobro bo dobil se en mandat.
BMK kako se bo izvedlo in koliko casa bo trajalo. SAMO DA SE ZACNE PREMIKAT… KER LJUBLJANA JE PREKLETO ZASPANA VAS… in ne metropola. Še Maribor in Celje imata več vizije, oziroma sta imela do Koželjevega podzupanstva.
In ja sem ljubljančan, in živim s centrom.
In dedki in babice ki skos jamrajo, bodo jutri v krstah… mi tamladi bomo pa naslednjih 50 let trpel njihovo trmo, ups iniciativo.
3. april, 2007 ob 1:37
aha se tole bi dodal. da ne bo kdo zameril prevec.
Problem najvecji pri tej trznici, ni to da bi se projekt dotikal nove trznice. ampak čas. Čas pa zato ker je v meščanskem spominu ostal projekt NUK2 ki se še do danes ni zgradil… koliko let je ze zemljisce odkopano in se gradnja še ni začela?! skoraj 10… To je problem vsi se bojijo da se bo zgodilo isto. Da bodo prisli arheologi in bodo kopali naslednjih 10 let kot pri nuku.
Ma ste smotani… ali sploh veste koliko casa arheologi rabijo da spravijo stvari na svoje mesto?! MAXIMALNO POL LETA…. in NE NUK2 ne stoji zaradi arheologov. ampak zaradi POMANJKANJA DENARJA in NEREŠENIH DENACIONALIZACIJSKIH POSTOPKOV, oziroma LASTNIŠTVA zemljišča.
Zdaj koliko denarja ima obcina za trznice? nimam pojma. Vemo da je Janša denar pobral, zdej pomojem v glavnem zato da bi ponagajal ker ni zmagal Arhar, in ker je to edini način da spodkoplje Jankoviča, ki je bil demokratično izvoljen. (itak so v “meščanski iniciativi” samo SDSovci, sej so oni proti Jankoviču…)
Ok druga točka je pa lastništvo. In to je menda ljudje božji povsem transparentno in urejeno.
Torej če denar je, kar je edina neznanka v enačbi ljubljanske tržnice in odgovor nanjo ima županstvo, potem bo garaža praktično v roku enega leta. Kar poglejte kako hitro so zgradili tisto zraven koloseja v BTCju… takoj, kot bi mignil.
30. maj, 2007 ob 9:37
@ alenkapp -> g. Koželj je jasno omenil, da bi pri garažni hiši pod tržnico šlo za občinsko lastništvo, kar bi se poznalo tudi na drugačni cenovni politiki, kot jo imajo v privatnih garažnih hišah po LJ (Kapitelj, Šempeter (KC)…). Toliko o cenah. Pa tudi ukinjali ne bi nobene dejavnosti, le začasno bi jih preselili (za celih 100m ali samo čez Ljubljanico). Kaj je tukaj tako spornega, da se zadevo toliko zavira?
13. avgust, 2007 ob 21:20
Denis, fantastičen intervju.
Človek je lahko končno povedal stvari, kot je treba, saj kar bruha iz njega. Po mojem mu je za znoret v tej nazadnjaški zakrknjeni zaprti družbi.
Hvala bogu, da imamo končno župana, ki laho dejansko kaj naredi,..prvič se to čuti.
Vsa čast, da si Koželju mu dovolil govoriti, upam da mu uspe,..oz. da nam Ljubljanačanom uspe realizirati projekte.
13. avgust, 2007 ob 21:23
Za Jankovića že šparam glas, če ga bo rabil na naslednjih volitvah čez 3 leta.
Valda ne bo kaj zaj**** do takrat,….
14. januar, 2024 ob 9:55
SightCare supports overall eye health, enhances vision, and protects against oxidative stress. Take control of your eye health and enjoy the benefits of clear and vibrant eyesight with Sight Care. https://sightcarebuynow.us/