Drnovškov uspeh
24. december 2006 ob 14:28 | Jani Sever |Zadnji skupni trenutki Strojanovih, na zemlji, kjer so jim porušili črno gradnjo?
Strojanovi so zapustili Dečjo vas pri Ambrusu. Vse skupaj naj bi do aprila naselili v objektu slovenske vojske Roje pri Šentvidu v Ljubljani.
Po včerajšnjem obisku predsednika republike pri Jelki Strojan, je očitno vse skupaj postalo precej neznosno, tako za rimskokatoliško cerkev (Drnovšek je na krajane Ambrusa apeliral z besedami, da niso pravi kristjani), kot za vlado (na cesti je bil blokiran predsednik republike).
Hkrati je situacija očitno delovala tudi na Jelko Strojan, ki je bila najbolj odločna zagovornica izbire, da Strojanovi ostanejo na svoji zemlji.
Slaba vest je torej potolažena. Strojanovi bodo za božič skupaj in na toplem.
Zadovoljni so tudi ljudje iz Ambrusa in okolice. Strojanovih so se - najbrž dokončno - znebili.
Vlada si bo lahko pripela medaljo za - vsaj začasno - rešitev problema.
Pravna država je samo malce poškodovana.
Jani Sever
24. december, 2006 ob 16:37
Skoraj vsi majo Unione v rokah? Kje so ga dobili? Pijejo iz žalosti? Pijejo od veselja? Kdo ve?!
25. december, 2006 ob 3:00
Kaj pa ti , Jani, imaš kaj slabo vest, da:
- narobe pišeš ime matere kriminalcev (ni Jelka, ampak je Elka);
- zavajaš, da je bil Drnovšek blokiran, saj so bili v resnici blokirani le njegovi kontejnerji; z Ambrušani se je na koncu dejansko dogovoril, da bo poskusil Strojane/Brajdiče prepričati v preselitev;
- narobe povzemaš prepir med njim in vaščani: nanje ni apeliral z besedami, da niso pravi kristjani, ampak jih je vprašal, kakšno je njihovo krščanstvo (odgovorili so mu, da boljše od njegovega)
Zdi se, da se vračaš k načinu pisanja za Mladino. Torej v poden.
25. december, 2006 ob 9:56
Jelko kličejo Elka, tako kot tebe, ki si anonimen (Ervin?), nekateri najbrž kličejo ervinator.
Predsednik je bil obkrožen z Ambrušani in ni mogel pripeljati kontejnerjev v Dečjo vas. Torej ni bil blokiran?
Vprašanje, kakšno je krščanstvo tistih, ki blokirajo predsednikove kontejnerje, razumem kot apel k “boljšemu” ali “bolj pravemu” krščanstvu. Vsaj kakor si ga predstavlja Drnovšek.
Jani Sever
25. december, 2006 ob 12:04
No, odgovor je že boljši od dikcije v besedilu.
Vidiš: če boš v prihodnje pri pisanju to upošteval, te bo z veseljem bral celo mnenjski nasprotnik.
Z lepimi željami!
25. december, 2006 ob 12:09
@Ervinator
ti raje ostani pri fotougankah in takih zadevah, ker tale tvoj komentar je vreden ravno enega osnovnošolčka.
Ma slabo vest in zato piše Jelka… to ti je smisel… namen obiska je bil, da jim pripelje zabojnike in so to vaščani preprečili torej je bil blokiran… in končno Drnovšek je rekel, “ni videt, da ste krščanski” in še “vaše krščanstvo ni vredno nič, ker ga ni”.
Zdaj pa povej kakšen je bil namen tvojega komentarja, ker dobronamerni popravek to očitno ni bil, da izražaš svojo nestrpnost in pač malo pljuvaš po drugih, da se počutiš bolje?
“Ime matere kriminalcev”… Zakaj je treba takega sovražnega govora? Za to, da so nekateri od njenih otrok nagnjeni h kriminalu je bolj kriva slovenska družba, diskriminacija in depriviligiranost romskih otrok od malih nog.
P.S. Z Ambruščani se ni Drnovšek nič dogovoril, ravno obratno, ker je rekel, da na silo ne bo tja vlaču kontejnerjev, in se z Ambruščani ni dalo nič dogovoriti, mu je edino preostalo, da jih prepriča, da grejo nekam kjer jim bo toplo in kjer bodo lahko spodobno preživeli zimo brez “kmečkih” uporov.
25. december, 2006 ob 12:43
Soma se ne strinjam s tabo, da je za romski kriminal “bolj” kriva slovenska družba. Res je, da je vlada z nekaterimi potezami pripomogla k večjemu prepadu med Romi in Slovenci, toda za obnašanje Romov so v prvi vrsti odgovorni in krivi oni sami. Romi (so seveda izjeme) namreč že od nekdaj živijo mimo zakonov in stvari rešujejo na svoj, za nas nesprejemljiv način.
Toda to seveda ne da nobene pravice ambruški drhali (zame je to drhal,rečte kar hočte), da vzame zakon v svoje roke, postavlja barikade, širi sovražni govor in se s tem spusti še nivo nižje od tistih članov družine Strojan, ki so povzročali kriminal.
Romi živijo za nas in neko pravno državo nedopustno, toda kako boš spremenil način življenja, ki ga živijo od kar so? Potrebno jih je civilizirati, seveda to ne bo čez noč, ampak gre to (zelo) počasi in postopoma. In z drugačnimi ukrepi kot jih izvaja trenutna vlada (npr. Zver v šolstvu). Prav tako pa se morajo tudi Romi prilagoditi (vsaj do neke točke) našemu načinu življenja, saj živijo v naši državi.
25. december, 2006 ob 13:42
dc44 poroča-vladi se je priljubljenost dvignila za deset odstotkov-zdaj ima dvotretinjsko večino in lahko spreminja tudi ustavo-kar se je že zgodilo, glej na primer odlok občine Ivančna gorica, ki prepoveduje Stroianovim, da bi bili kjerkoli na zemlju svobodnega ozemlja ivančnogoriškega. Oblasti so pametne- že zdavnaj so izračunale, da je drhal tista, ki jih lahko pripelje na oblast, oziroma pomeni jeziček na tehtnici- volitve so dobili s prekuhavanjem izbrisanih, z odkritimi nesramnosti na račun istospolnih in ne nazadnje z nastopi proti Romom pred parlamentom, kjer se je kot sposoben aktivist izkazal tudi aktualni premier. Utrjevanje oblasti s pogonom na drhal se nadaljuje. Pri čemer pa ni nič narobe- vsak ima pravico biti drhal, naj so mi še tako odvratni, tega jim nihče ne more vzeti. Kot meni ne more vzeti tega majcenega zadoščenja, da jih imenujem drhal. Opozarjam, da ne gre za psovko, ampak za družbeno kategorijo, dobro znano iz zgodovine.
Vse tiste pogumne dedce s spačenimi obrazi od sovraštva, ki so stali na križišču v Zagradcu - videl sem jih tudi v živo - pa je peljala na manjše odtakanje mati Jelka(Elka), s sijajnim humorjem ob pečenem prašičku. To je bila visoka šola vzvišene distance, ki jo je premogla nepismena ženska in v spogledu s tem, je tembolj bedna podoba podobnikov in podobnih. Gospodje, ki ste danes tako ponosni na glas ljudstva in na odstotke - v zakup boste morali vzeti tudi drhal, ki ste jo vzgojili in dokler jo boste krmili s podobnimi briketi kot dandanašnji, boste zmagovalci. Oziroma kolovodje.
25. december, 2006 ob 13:52
Načeloma se strinjam z večino kar si napisal. Ampak mislim, da je treba na romsko problematiko gledati širše. “Sodobni” Romi so potomci nomadskega ljudstva in so do neke mere “nomadi” še danes, ob formiranju narodov in nastanku prvih držav pa so kot mnoge druge skupine(ki pa so se v večini do danes res že asimilirale) predvsem zaradi svojega nomadskega načina življenja, tako izostali in so se naenkrat znašli v nekih tujih urejenih pravnih sistemih, ki seveda niso pristajali njihovemu načinu življenja in so se posledično tudi odtujili. Če malo pretiravam bi lahko to situacijo primerjal tudi z židi, le da židi niso problematični, saj so bili zgodovinsko bankirji in njihova vloga lepo paše v kapitalistično sodobnost, romska nomadskost pač ne.
In tukaj pridem do družbe. Če bi se Rome trudilo asimilirati, če bi se spodbujalo njihovo izobrazbo in če se jih ne bi diskriminiralo že od začetka, bi Romi imeli veliko večje možnosti za asimilacijo, tako pa iz vidika Romov, katerim je po večini edina Slovenska ružba, s katero se srečujejo agresivna, nastrojena, rasistična niti nimajo razloga, da bi se želeli v njo vklopiti, tako se jih samo nadaljno odtujuje.
No če zaključim, moje mišljenje je, da bi za razrešitev tega problema najprej morali roko ponuditi Slovenci, kljub argumentom, da so oni v naši državi in da se morajo oni prilagajat, je dejstvo, da se bodo Romi v prihodnosti ob isti nacionalistični in neracionalni politiki samo še odtujevali, problem pa se bo samo poglabljal. In zato pravim, da je za nastalo situacijo bolj odgovorna slovenska družba kot pa Romi sami, ker jim za socializacijo, asimilacijo, reči temu kakor hočeš, nikoli nismo dali poštene in realne možnosti.
25. december, 2006 ob 13:58
Mrki odlično povedano! Sicer pa je tud na mene na nek način naredila vtis (J)elka s svojim humorjem in pojavo. Čeprav je med Romi visoka nepismenost, ne pozabimo na njihovo poezijo in glasbo. Kljub vsemu so v tem boljši kot mariskateri narod (tudi od nas).
25. december, 2006 ob 14:20
Soma ob branju tvojega posta sem se spominl na članek v Mladini, kjer Marcel piše točno o tem kar se pogovarjava ter o zgodovini in nacistični eksterminaciji Romov
http://www.mladina.si/tednik/200647/clanek/slo–manjsine-marcel_stefancic_jr/
Preberi, če ga še nisi. Men je bil zelo všeč. Res je, naša družba ne daje nekih optimalnih pogojev za asimilacijo, tudi vlada (in roko na srce tudi prejšnje) ne naredi dovolj na tem področju. Ker če bi, do takih dogodkov, ki smo jim bili priča zadnje mesece ne bi prišlo. Še enkrat, te problematike se čez noč ne da odpraviti, upam tudi, da se vlada tega zavedajo in da bo potrebno nekoliko popustiti z obeh strani.
25. december, 2006 ob 14:30
@mrki
Bodo zmagovalci ja, dokler jih pač ne dohiti pravni sistem. V nedogled krmiti drhali ne moreš saj jih krmiš s tem, da njihovemu protipravnemu početju puščaš prosto pot namesto, da bi ukrepal, prej ko slej pa te takšno početje udari nazaj.
Seveda pa, če znajo še manevrirati med drhaljo in “ne-drhaljo”, do te mere, da pri, ne enih ne drugih, ne dosežejo kritične točke, jim zna to še kar nekaj časa uspevati… Zato nič popuščanja.
25. december, 2006 ob 15:04
@Suj
Ne prejšnja, kaj šele trenutna vlada nista niti približno optimalni, niti ni stranke, ki bi za moje pojme imela dovolj spodoben, konsistenten program in zasedbo, da bi bila vredna vladanja. Zato ne pričakujem nekih bistvenih izboljšanj v odnosu politike do Slovencev dokler se politična scena v Sloveniji krepko ne prevetri in dokler volivci sami ne začnejo zahtevati racionalne, smotrne, neagresivne politike. To kar se trenutno dogaja na slovenski politični sceni je 30% polaganje starih računov in kompleksov iz časa osamosvojitve in pred njo, 20% dela za dobro naroda in 50% za sebe.
Politik bi naj v prvi vrsti delal za narod in naj bi sebe in svoje predsodke za dobro naroda postavil na stran… naj bi (seveda je problem, če je nekdo ravno zaradi teh predsodkov zmagal na volitvah). To kar pa gledamo danes je kup “managerjev” brez občutka do sočloveka in odgovornosti do naroda ter njegove prihodnosti. To, da dopuščajo, da se zdaj v primeru Romov take pritlehne strasti vaščanov manifestirajo v taki obliki in obsegu brez resnega poziva h strpnosti in pomiritvi teh strasti in brez konkretne uporabe sredstev, ki jih ima država ravno za to na voljo ( če bi se začela na TV in drugih medijih javna razprava o tem kako je takšno dogajanje nesprejemljivo za sodobno družbo, kako je treba za rešitev ubrati mirno pot, ki ima tudi veliko večje možnosti za uspeh in bi hkrati nasilne “protestnike” že v prvo razgnala policija, bi tej drhali vzeli ves veter, ki jih je poganjal, tako pa se je začela neka masovna norija) pa kaže na to, da so odprta vsa vrata, da se vsaj v bližnji prihodnosti taki trendi še stopnjujejo, kar pa je zaskrbljujoče za prihodnost “Evropske” Slovenije.
25. december, 2006 ob 15:29
dc44 poroča-socdelovanje da, asimilacija ne. Asimilacija pomeni v poslednji konsekvenci gentsko poškodbo. Lepo je rekel neki Cigan (bil je še iz časov, ko besede cigan še niso kontaminirali tisti, ki so žalili):Zakaj so nas ustavili? Namreč za stalno naselili. Asimilacija pomeni izgubo jezika- romski otroci so hendikepirani od prvega dne, ko stopijo v šolo, učiti jih začnejo v tujem, jeziku, nimajo pravice do materinščine. (uradni jezik je eno, materinščina je drugo) Se pravi, imajo pravico do pouka v materinščini, slovenščina pa je prvi tuji jezik, jezik okolja.O tem je veliko pisal M. Zorko, najprej Sobotni, zdaj v Mladini. Na kratko- v Evropi je 15 milijonov Romov, to kliče po novem Izraelu. Ker je to nekoliko preveč utopično, bi bilo tako razmiščjanje vsaj podlaga za razmislek o simbolični romski državnosti znotraj že obstoječih držav. Skozi takšne na videz paradoksalne rešitve, proseva resnična poodba problema. Nekoč je bila njihova država “na potovanju” in od tod je nemara izhajala posebna “ciganska” narava, ki ima ravno zaradi popotnosti tudi filozofsko podstat ki je v modernih časih postala znana kot , “ni pomemben cilj, pot je važna”. Kaj šele njena močna različica, ki se ji reče: Pot je končana, potovanje se začenja. Samo v premislek, da ne bomo kar naprej mencali na tistem nesrečnem križišču v neki od Boga pozabljeni Suhi krajini. Zakaj se je to zgodilo prav tam, pa je seveda veliko širša in družbeno zgodovinska tema.
25. december, 2006 ob 15:31
Soma, tvoje pisanje je tipičen sovražni govor do vseh, ki se s tabo ne strinjajo. Kar sem jaz očital Severju, temelji na dejstvih. Tega, kar pa pišeš ti, sploh ne znaš podkrepiti drugače kot z nekimi splošnimi obsodbami. Kot prvo si narobe navedel Drnovškove besede. Če bi ti kaj bilo za resnico, bi te napotil k ogledu posnetka na www.rtvslo.si/kultura/modload.php?&c_mod=rnews&op=section&func=read&c_menu=2&c_id=36599 .
Kot drugo, Drnovšek se je z vaščani dejansko dogovoril. Povedali so mu, da zadeva že predolgo traja in preveč kriminala imajo Strojani/Brajdiči na grbi. Naj poskusi njih prepričati, da spoštujejo prejšnje dogovore. To je Drnovšek povedal tudi Elki. Ampak tega ultra-leo-nestrpni kritiki ne morete prebaviti - ne more prebaviti, da se zadeva dejansko konstruktivno rešuje.
Da je Elka mati kriminalcev je dejstvo. To je pomembno dejstvo zaradi tega, ker je razlog za vse te probleme dejansko v nedelovanju pravne države: sodišča so Strojane oproščala spolnih napadov na osebe, mlajše od 14 let, s podobno logiko, kot je tvoja, češ da je takšna njihov plemenski značaj in da so krivi vsi drugi. Takšna logika ne more služiti drugemu kot le opravičevanju neopravičljivega.
P.s.: Jelka ni vzdevek ali ljubko ime Elke, ampak zgolj napačen zapis njenega imena.
25. december, 2006 ob 15:45
Tako je. Vlada za moje pojme nimam pravega pristopa in odnosa do te problematike. Zato mislim, da bi morala popustiti na tak način, da bi pozabila na delo le v v svojo korist, se nekako streznila in se zavedla resnosti situacije. Romom bi omogočila boljše pogoje za asimilacijo in s tem, ko bi dejansko nekaj naredila za njih, bi tudi oni (upam) bili bolj motivirani za vključitev v družbo. Seveda je to v veliki meri odvisno od Romov samih,toda zavedati se morajo, da zakon je pač potrebno spoštovati. Tudi oni, oziroma predvsem oni se morajo prilagoditi do določene meje. Tukaj gre za tisto popuščanje z njihove strani.
Toda seveda, ostajamo (za enkrat) le še pri besedah. Dejanska slika je povsem drugačna. Dejansko bi morala vlada spremeniti svoje vrednote in načela, če bi se hotela tako reševat romsko problematiko. Ampak to potem ne bi bila več ta vlada…
Upam le, da nižje kot smo trenutno, vendarle ne bomo šli…
Še nekaj kar ne smemo pozabiti pa je, da smo (so) sami izvolili takšno vlado. Glas ljudstva.
25. december, 2006 ob 16:07
Še glede matere kriminalcev: Drnovšek je Elki direktno povedal, da si Strojani prav veliko ne morejo zmišljevati, saj imajo njeni sinovi veliko masla na glavi.
25. december, 2006 ob 16:52
DC44 poroča-
-ervinator
-vzeti na tešče-”sovražnega govora ni, so samo ljudje, ki govorijo sovražno”
-klasifikacija matere kriminalcev ne obstoja, so samo matere in so samo kriminalci- obstojajo pa matere, ki imajo otroke, ki so v kriminalu- to je velika razlika-
25. december, 2006 ob 17:12
Mrki, hvala za zanimiv poduk. Imaš morda kaj tudi za Somo? Ah, pa saj lahko začneš kar pri sebi. ;)
25. december, 2006 ob 17:51
dc44poroča-
-ervinator
-nimam nič za Samo, crni moj Ervine, kam pa bi prišel, ko bi imel za vsakega nekaj-enega za mamico, pa enega za očita, pa enega za sestrico, da bom velik zrasel! Pri sebi pa začnem tako, da tisto kar mislim objavim in čakam, kaj bodo rekli drugi. Kako pa bi drugače.
25. december, 2006 ob 17:52
-oh-Somo, seveda!
25. december, 2006 ob 18:16
Ervinator, kaj ko bi si ti raje nadel vzdevek, manipulator. Očitno naša ušesa slišijo drugače, saj imam posnetek in je jasno, da sem Drnovška citiral pravilno. Sploh pa nima smisla s tabo diskutirati, ko pa po svoji volji za potrebo argumentov izkrivljaš resnico kot ti paše. Kaj imaš od tega da lažeš, ne vem.
25. december, 2006 ob 18:32
Soma, posnetek Jermanovega prispevka lahko poslušaš preko arhiva RTVSLO, neposredno povezavo pa sem objavil v svojem dnevniku. Enjoy! :)
25. december, 2006 ob 23:04
@Ervin
Citiram sebe:
“ni videt, da ste krščanski” in še “vaše krščanstvo ni vredno nič, ker ga ni”
http://video.google.com/videoplay?docid=-1269966455195994858
Pa mi lepo prosim povej kje sem ga polomil…
Drugače pa sem zdaj še enkrat malo bolje prebral tvoj komentar, ker prej nisem imel dovolj časa… smeh. Zaradi takih ignorantov, ki so sposobni čisto nekritično izumljati argumente za dobro svojih hipotez, se take stvari sploh dogajajo. Samokritičnost zelo popestri življenje ga pa res da naredi mnogo bolj zakompliciranega saj moraš sam sebi odgovarjati za to kar verjameš in svoja prepričanja stalno postavljaš pod vprašaj, moraš kdaj poizkusit.
Mimogrede je Drnovšek (J)Elko poizkusil v selitev prepičati že po telefonu, ko je videl, da ne bo šlo, se je odločil za bivalnike. Tako, da s temi pozivi nimajo Ambruščani in njihov “konstruktivizem” nobene veze. No, če še vedno verjameš v svoj absolutni prav potem je pač škoda kakršnihkoli nadaljnih besed.
26. december, 2006 ob 1:12
Soma, tudi jaz sem še enkrat prebral tvoje odgovore. Lahko ti priznam, da imaš na nek način prav, vendar: razmišljaš skrajno radikalno, in takšnih prenapetežev se ponavadi raje ognem.
Glede namena mojega prispevka ti lahko zagotovim, da je dobronameren: gre za odkrivanje resnice, za pogled z različnih vidikov na dogodke.
Prav nič se nisem zlagal!
4. november, 2023 ob 11:51
Adana iskenderun kaç TL?
4. november, 2023 ob 11:51
Dan Brown: Efsanevi Yazarın Sıradışı Hikayesi