Kaj je tole? Od tu lahko uporabite povezave na Spletnih skupnostih in shranite Športni zajtrk na skupne zaznamke ali uporabite E-poštni vnos in pošljete povezavo prek e-pošte.

Social Web

E-pošta

E-mail It
avgust 30, 2007

Športni zajtrk

Objavljeno v: šport, politika

Direktor Fundacije za šport (FŠ) Gregor Jurak in predsednik sveta FŠ Tone Vogrinec sta na današnjem srečanju z novinarji ob zajtrku v Grand Hotelu Union po dolgem času šikaniranja in nekorektnega odnosa države odkrito in zelo ostro spregovorila o nekaterih nezakonitih in neprimernih potezah države na področju financiranja slovenskega športa. Ministrstvo za šolstvo in šport RS (MŠŠ) je 20. junija 2007 napovedalo nezakonit nadzor poslovanja v Fundaciji za šport – za ta nadzor je namreč pristojno le Računsko sodišče. Poleg tega je Vlada RS v Državni zbor RS posredovala predlog sprememb Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije (ZLPLS), ki naj bi zagotovile dolgoročno stabilen vir financiranja športa, v resnici pa gre le za hitro menjavo vodstva fundacij in večanje vpliva države na delitev športnega denarja. Na novinarki konferenci je sedel med novinarji tudi član strokovnega sveta za šport na MŠŠ Drago Balent, ki se je v nekem trenutku še sam vključil v razpravo. Bilo je kar vroče in na trenutke še kar smešno.

Vprašanja Vesti in vroči trenutki:

Celotna konferenca za sladokusce in športne uživače v domačih naslonjačih:

Denis Sarkić

Sporočilo Fundacije za šport za javnost:

»Fundacija za šport, ki bi se že morala pripravljati na izvedbo naslednjega razpisa za razdelitev sredstev športnim organizacijam, se je prisiljena otepati nepooblaščenega nadzora in hkrati zgrožena opazuje, kako neustrezen zakon napreduje proti sprejetju v Državnem zbor. S tem zakonom bo izgubljena priložnost, da se fundacijama resnično zagotovi stabilnejše dolgoročne vire financiranja in aktualna politika izpolni eno od svojih predvolilnih obljub o umika države iz gospodarstva ter izstopi iz Loterije Slovenije in dopusti fundacijama, da povečata lastniške deleže«, je povedal dr. Gregor Jurak, direktor Fundacije za šport.

Ministrstvo za šolstvo in šport (MŠŠ) je z dopisom dne 20. 6. 2007 napovedalo nadzor poslovanja v Fundaciji za šport. Pri tem se sklicujejo na 30. člen Zakona o ustanovah, 15. člen Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije in 16. člen Odloka o ustanovitvi FŠO. Vendar MŠŠ ni pristojno za finančni nadzor nad poslovanjem fundacije, ampak je to pristojnost Računskega sodišča. »Svet FŠO je zato na seji 3. 7. 2007 sprejel sklep, da fundacija sicer podpira vsakršen nadzor, ki bi pripomogel k preglednejšemu poslovanju Fundacije za šport, vendar mora biti postopek nadzora korekten in transparenten ter v skladu z veljavnimi predpisi, opravijo pa ga naj pristojne institucije,« poudarja predsednik sveta Fundacije za šport Tone Vogrinec. S tem sklepom je FŠO seznanila MŠŠ, slednje pa se spreneveda, kot da ne bi dobilo odgovora s FŠO, in kljub temu ponovno vztrajno napoveduje nezakonit nadzor. Tone Vogrinec v športni prispodobi opisuje težnjo generalnega direktorja Direktorata za šport: »To je tako, kot da tehnični delegat vzame v roko piščalko in začne soditi po igralcem neznanih pravilih!«; ter nadaljuje »Zanimivo pri vsem tem je, da nadzor MŠŠ sovpada s predvideno spremembo ZLPLS in zamenjavo vodstva Fundacije za šport. Vodja medresorske skupine, ki je pripravila predlog sprememb ZLPLS, je bil namreč prav Simon Starček, direktor Direktorata za šport pri MŠŠ, ki želi sedaj na fundaciji opraviti nadzor.«

MŠŠ je pripravilo novelo Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije s ciljem zagotavljanja trajnega in stabilnega vira financiranja humanitarnih, invalidskih in športnih organizacij. »Vendar je iz predloga novele jasno razvidno, da se spremembe ne dotikajo ključnih težav obeh fundacij, tudi ne zastavljenega cilja predlagateljev. Pravi cilj sprememb je hitra menjava vodstva fundacij in večanje vpliva države na športni denar – po novem bi namreč v.d. direktorja in pritožbeno komisijo imenovala Vlada RS, prej je to počel Državni zbor RS,« razlaga direktor Fundacije za šport dr. Gregor Jurak in dodaja, da je ključna težava obeh fundacij v trendu zmanjševanja koncesijskih dajatev od iger na srečo, kar pa država s trenutnimi potezami sploh ne rešuje.

MŠŠ v oceni stanja in razlogih za sprejem zakona navaja vrsto neresničnih in napačnih trditev, ki jih je na novinarski konferenci minuli teden povzela tudi poslanka vladne stranke SDS Alenka Jeraj. Kot vzrok za predlagane spremembe med drugim navajajo vse večje konflikte med nekaterimi predstavniki civilne družbe in člani sveta obeh fundacij glede proporcionalne zastopanosti posameznih organiziranih skupin in upravičencev v svetu fundacij. »Takšna trditev je za Fundacijo za šport izjemno pretiravanje. Edina organizacija, ki stalno izraža nestrinjanje z delitvijo sredstev fundacije, je Športna unija Slovenije. Povsem neumestna je tudi navedba, da v fundaciji ni predstavnikov ekipnih športov, juda, plavanja, gimnastike, veslanja itd. To je popolnoma res, saj fundacija nima zastopnikov posameznih športnih organizacij, ampak so člani predlagani s strani posameznih organizacij, večinoma iz OKS, imenuje pa jih DZ RS« razlaga dr. Gregor Jurak. Nadalje napačno navajajo povečanje števila pritožb za 15-krat v zadnjem letu. »Kljub vedenju poročevalci ne navedejo, da je fundacija za delitev sredstev v letu 2006 prvič izvajala javni razpis po določbah ZUP-a. Ker takšen postopek vsebuje tudi pravni pouk o možnosti pritožbe, je bilo pričakovati večje število pritožb, kot minula leta, vendar jih je bilo v letu 2006 le osem odstotkov od vseh prispelih vlog (1223). V zadnjem letu se je število pritožb v primerjavi s predhodnim letom zmanjšalo za 60 odstotkov in je bilo tako pritožb za tri odstotke od vseh prispelih vlog (1.214),« razlaga dr. Gregor Jurak. Napačne in nenatančne so tudi navedbe glede problemov v postopku delitve sredstev fundacije, ocene amaterskega dela direktorja, trditev, da sta pri snovanju novele sodelovali obe fundaciji itd.

»V predlogu novele zakona je še veliko drugih pomanjkljivosti. Predlagano gradivo ni usklajeno z veljavnimi direktivami EU. Zapleteno je naveden tudi postopek delitve sredstev. Namesto, da bi zakon izrecno določal, da gre za poseben postopek in ne ZUP, predlagatelj dodatno zapleta že precej zapleten pravni položaj postopka razporejanja sredstev z omembo ZUP-a v obrazložitvi člena o organih, ki bi naj odločali na drugi stopnji. ZUP se je v primeru razporejanja sredstev Fundacije za šport namreč izkazal za neracionalnega in nesmiselnega. Sporna je tudi rešitev imenovanje vršilca dolžnosti direktorja. Postavlja se vprašanje, zakaj je potrebno prekiniti mandat sedanjemu direktorju, da vlada svetu fundacije imenuje v.d. direktorja. In zakaj naj bi vlada imenovala organ, ki ga sicer imenuje svet fundacije. Fundacija namreč ni vladna agencija,« poudarja Tone Vogrinec.


Nazaj na: Športni zajtrk