Helikopterska korupcija
Objavljeno v: politika
Minister za zdravje Andrej Bručan, ki je odločil, da lahko AMZS poleg Slovenske vojske in Policije edina opravlja helikopterske prevoze za potrebe nujne medicinske pomoči, je ravnal koruptivno. Tako vsaj meni Komisija za preprečevanje korupcije.
Kaj se je zgodilo? Predsednik komisije za nadzor proračuna in drugih javnih financ Milan M. Cvikl (LDS) pojasnjuje, zakaj naj bi bila storitev štirikrat preplačana.
AMZS je predal posel Flycomu, podjetju, ki je specializirano za zračne preglede z infrardečo in ultravijolično kamero, lasersko skeniranje in analizo podatkov. In kaj je AMZS? Društvo in delniška družba?
Komisija za preprečevanje korupcije je svoje mnenje podrobno obrazložila. Na kratko pravi takole:
“… koristi, ki sta jih bodisi z ustnimi ali drugačnimi zagotovili predstavnikov države dobila AMZS ter zasebno podjetje za izvajanje helikopterskih storitev, kažejo izrazit namen in vztrajnost posameznih uradnih oseb, da jim to korist zagotovijo v nasprotju z veljavnimi predpisi Republike Slovenije.«
»Ministrstvo za zdravje izvajanja helikopterske nujne medicinske pomoči ni oddalo s koncesijo, ne na osnovi javnega naročila, niti ni oddalo naročila na osnovi sklenjene pogodbe, temveč se je pokazalo, da naj bi AMZS kot izvajalec opravljal to dejavnost v mesecu decembru 2006 na osnovi dogovora z ministrom za zdravje..«
»Komisija za preprečevanje korupcije ugotavlja, da ministrstvo za zdravje ni upoštevalo 53. člena Zakona o javnih financah (…), ki določa, da se lahko pogodba za nabavo storitev v breme proračunskih sredstev sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju. Pogodba z AMZS sicer ni bila sklenjena, vendar je iz javno dostopnih virov vseeno mogoče ugotoviti, da je pred začetkom letenja podjetja Flycom prišlo do določenih dogovorov med MZ in AMZS.«
»Ministrstvo za zdravje je tudi kršilo načelo transparentnosti, ki določa, da morajo biti postopki naročanja javni.«
Flycom je na koncu od posla odstopil. In s tem rešil vlado? A zgodba še ni končana. Urgentni zdravniki pravijo, da je reakcijski čas policijskih in vojaških helikopterjev odločno predolg. Namesto okoli petih več kot deset minut.
Rešitev tega problema se je, kot je videti, zaradi neprimernega vladnega postopka še dodatno oddaljila.
Txt in video/Jani Sever
Nazaj na: Helikopterska korupcija
Social Web