Kaj je tole? Od tu lahko uporabite povezave na Spletnih skupnostih in shranite Peš na volitve na skupne zaznamke ali uporabite E-poštni vnos in pošljete povezavo prek e-pošte.

Social Web

E-pošta

E-mail It
december 11, 2007

Peš na volitve

Objavljeno v: komentar

Ljubljana je prepovedala vožnjo v centru mesta. Peš cone naj bi bile za pešce. Poteza, ki na Trubarjevi - polni avtomobilov - še ne deluje. Ampak stvar je resna. Prebivalci strogega centra, tam kjer bo mestna oblast spoštovala svoje zakone, so jezni. Kako naj pridejo domov s kovčki? Kako naj gredo v kakšen supermarket? Bo padla vrednost njihovih stanovanj? A tako pač je. Parkiranih avtomobilov na Prešernovem trgu in njegovi okolici ne bo več in razen peščice prebivalcev so vsi zadovoljni. Peš cone so za pešce in ne za avtomobile. Tako je povsod. Bo to oživilo center glavnega mesta? To bo tako ali tako težko merljivo. Center je namreč vsak dan bolj poln. Vendar predvsem turistov.

Župan dela. To mu je treba priznati. Prej so Ljubljančani živeli v mestu, ki se skorajda ni spreminjalo. Razen v BTCju. Zdaj se je v enem letu Jankovićevega županovanja spremenilo marsikaj. Spremembe, ki se napovedujejo, pa bodo še precej večje. Tudi novo Tromostovje je videti super. Volfova je zdaj precej bolj ljubka in tudi Čopova in začetek Miklošičeve sta brez avtomobilov videti precej bolj prijazno. Čez čas bo na vrsto prišla še Trubarjeva in ko bo zgrajena garaža pod tržnico tudi tam menda ne bo več avtomobilov. Zanimivo bo videti samo, ali bodo garaže kdaj polne. Tista v Kapitju - nasproti tržnice - zdaj vedno bolj ali manj sameva.

Ampak Janković dela. Zdi se, da ne glede na posledice. In počasi si je začel nabirati sovražnike. Najprej so bili vrtičkarji. Zdaj so na vrsti prebivalci strogega centra. Sliši se, kot da Janković dobro ve s kom se splača bosti. Gre namreč za manjšine. Za vrtičkarje se tisti, ki jih nimajo, ne zmenijo. Malo jim gredo celo na živce. Prav lepi vrtički niso bili in bilo jih je veliko. Pa vendarle premalo, da bi njihovo ukinjanje spremenilo visoke odstotke podpore, ki jih beleži ljubljanski župan. Prebivalci starega mestnega jedra imajo za kaj takšnega še manj možnosti. Še manj jih je in na splošno so še manj simpatični. Kdo pa sploh so? Večinoma starejši, menda celo premožnejši, ljudje.

No, Janković se tu ne bo ustavil. Napovedal je, da bo januarja začel projekt urejanja parkirišč v ljubljanskih soseskah. Med bloki. Tam, kjer živi večina prebivalstva. Tam, kjer se parkira na zelenicah, pločnikih, vse povprek in kjer parkirišč - podobno kot v centru, niti približno ni dovolj. Župan tudi tam obljublja gradnjo garaž. Vendar ureditev razmer tudi tam vseh še zdaleč ne bo razveselila. Težava je enaka. Ne le, da lahko na pločniku ali ob Tromostovju prebivalci parkirajo bliže domu kot v garažah - še mnogo bolj pomembno je to, da garažiranje stane. Pločniki in Tromostovje so ali so bili zastonj. Kljub temu je razlika pomembna - prebivalci blokovskih naseljih niso manjšina.

Urejanje nekaj stane. Koliko bo stalo Zorana Jankovića, bomo šele videli. Za zdaj mu dobro kaže. Tudi zato, ker alternative pravzaprav ni videti. Opozicija mu ni dorasla. Je šibka - Janković lahko v mestnem svetu počne tako rekoč vse, kar hoče. Hkrati pa tudi nima kakšnih velikih idej. Zastopanje interesov sorazmerno majhnih interesnih skupin je lahko hvalevredno, vendar pomembnejših političnih točk ne prinaša. Ali lahko opozicija postane glasnik blokovskih naselij? V soseskah imajo Jankovića očitno za svojega. Kar je svojevrsten paradoks. Kljub temu, da velja za tajkuna, je hkrati še vedno ljudski človek. In kljub temu, da je župan reda in discipline, še vedno velja tudi za predstavnika politične levice.

Prav to je tisto, kar dela Jankovića, ob njegovem menedžerskem statusu, opaznega politika tudi na državni ravni. Pa še nekaj je, kar je morda najbolj pomembno. Janković predstavlja neko drugačno politiko. Ne “pahorjanske” - saj nikoli ne nastavi drugega lica, ampak političnim nasprotnikom jasno in ostro odgovarja z argumenti. In ne “janševske” - saj se pritiskom ne uklanja in reforme, tako kot je napovedal, brezkompromisno izvaja. Koliko sovražnikov si bo s tem nakopal, koliko simpatizerjev bo uspel obdržati in koliko neopredeljenih bo na ta način pridobil, bo seveda odvisno od rezultatov teh reform. Glede tega se mu mudi. Tri leta do volitev bodo minila hitro.

Ob mnogih pomislekih, na koncu vendarle velja, da si bolj urejenega mesta želijo tako rekoč vsi. In center? Tudi to območje bo brez avtomobilov gotovo prijaznejše. Za večino.

Jani Sever


Nazaj na: Peš na volitve