Predorske omejitve
Objavljeno v: politika
Kdor se v zadnjih dneh ob deževnem vremenu vozi skozi predor v Dekanih in na Kastelcu, če omenimo le dva, ki sta na primorski avtocesti, le nekaj kilometrov oddaljena od slovenske obale, se verjetno sprašuje zakaj je omejitev hitrosti v predoru 60 kilometrov na uro, le 10 kilometrov več kot je v naseljih. Odgovor smo poiskali na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS). »S 30. novembrom smo začeli s preventivnim omejevanjem hitrosti v predorih na primorski in štajerski avtocesti v primeru mokrega vozišča. Ukrep, ki je posledica ugotovitev zadnjega testiranja tornih sposobnosti betonskih voznih površin v predorih, bo zaobjel predore Dekani, Kastelec in Tabor na primorski avtocesti ter Pletovarje in Golo Rebro na štajerski avtocesti,« so sporočili iz Darsa, kjer pravijo, da le upoštevanje novih omejitev hitrosti namreč v primeru mokrih betonskih voznih površin omogoča varno odvijanje prometa na avtocestah. In kako nameravajo ugotovitve odpraviti? Za zagotovitev potrebnih tornih lastnosti vozišča za varno odvijanje prometa pri višjih hitrostih tudi v primeru mokrega vozišča bo DARS naročil hrapavljenje vozišč s pomočjo v svetu dobro poznanih metod. z uporabo vodnega topa oz. z uporabo udarnih kladiv, ki jih v zadnjih letih precej uporabljajo tudi v razvitih evropskih državah , kot je Avstrija, Italija, Švica itd.. A vprašanje je ali tudi v teh razvitih državah sanirajo vozišča v predorih avtocest, le dobri dve leti po izgradnji. »Glede na izkušnje iz tujine, lahko tovrstne ukrepe štejemo kot del rednega vzdrževanja predorov z betonskimi vozišči,« so sporočili iz Darsa. Na napovedane omejitve so se že prve dni odzvali predstavniki združenj avtoprevoznikov, kjer so prepričani, da bodo omejitve podražile prevoze po naših avtocestah, obenem pa povzročile več slabe volje med vozniki in posledično tudi več prometnih nesreč zaradi prehitevanja in izsiljevanja. A nas je zanimalo kaj o tem meni prometni minister Žerjav.
Črt Butul
Nazaj na: Predorske omejitve
Social Web