SDS o vinjetah in luki
Objavljeno v: družba, politika
Prednostne naloge ministrstva za promet za letos po ocenah poslanske skupine SDS v celoti sledijo vsebini resolucije o nacionalnih razvojnih projektih. “Na tem področju praktično ni sprememb,” pravi poslanec Peter Verlič, ki je prepričan, da so bili ključni premiki na tem področju narejeni v času prejšnje vlade.
Peter Verlič o vinjetah:
V poslanski skupini SDS so po Verličevih besedah presenečeni nad izjavo ministra za promet Patricka Vlačiča, da bo vlada z konec januarja predstavljenim delovnim programom na področju izgradnje cestne in železniške infrastrukture pospešila zamujeno. “Ključni premiki in odprava zaostankov sodijo v čas prejšnje vlade, ko se je občutno povečal delež proračunskih sredstev za projekte s tega področja,” je danes na novinarski konferenci dejal Verlič, v vladi Janeza Janše državni sekretar na prometnem ministrstvu.
Verlič ocenjuje, da so bili ključni zaostanki na področju železniške infrastrukture narejeni v času Drnovškove in Ropove vlade, medtem ko je v prejšnjem mandatu nastal koncept razvoja modernizacije in izgradnje visokozmogljivostnih prog do leta 2023. Verlič je spomnil tudi na junija lani definiran projekt železniške povezave Koper - Divača in Divača - Trst.
Vinjetni sistem naj se ohrani, saj uvedba vinjet ni povzročila zaustavitve financiranja projektov s strani Evropske komisije, pravijo v poslanski skupini SDS. Po Verličevem prepričanju gre v tem primeru bolj za zastraševanje javnosti, ki nima nobene realne podlage. Kot meni Verlič, je z vinjetnim sistemom cestninjenja prometni sistem države postal bolj vzdržen, ob ustreznem zniževanju stroškov na Darsu in dobro pripravljenih projektih pa je mogoče pridobiti več denarja za odplačevanje kreditov.
Poslanska skupina SDS zato ministru Vlačiču predlaga, da ohrani vinjetni sistem in v smislu večje pretočnosti prometa do glavne turistične sezone odstrani vse obstoječe cestninske postaje.
V poslanski skupini SDS načelno pozdravljajo idejo o Sloveniji kot logistični platformi, a poudarjajo, da ravnanja vlade kažejo, da se ta ideja razhaja od prvih potez ministrstva. Verlič tako zahtevo za izredno revizijo v Luki Koper označuje kot političen obračun, ki nima nobene veze s poslovanjem družbe. Zahteva za izredno revizijo je po njegovih ocenah neodgovorno ravnanje, ki bo oslabilo ugled Luke Koper, ki je zaradi kotacije na borzi izpostavljena zahtevam in preverjanju transparentnosti poslovanja.
Peter Verlič o Luki Koper:
Verlič je tudi prepričan, da je minister Vlačič z nedovoljenim pritiskom na člane nadzornega sveta poskušal politično zamenjati poslovodstvo Slovenskih železnic. Z izjavo, da poslovodstvo železnic ne uživa več njegovega zaupanja, je Vlačič po ocenah SDS posegel v pristojnosti nadzornega sveta, ki ima edini možnost razreševati in imenovati upravo.
Jaka Tomc
Sorodne novice:
* Prometne zadeve
* Kdaj krajše vinjete?
* Vinjetna diskriminacija
Nazaj na: SDS o vinjetah in luki
Social Web