Kaj je tole? Od tu lahko uporabite povezave na Spletnih skupnostih in shranite Kritični skupni pogled na skupne zaznamke ali uporabite E-poštni vnos in pošljete povezavo prek e-pošte.

Social Web

E-pošta

E-mail It
julij 24, 2008

Kritični skupni pogled

Objavljeno v: politika

Ta mandat DZ je glede medsebojnega spoštovanja med poslanci, spoštovanja opozicije, korektnega odnosa med opozicijo in koalicijo, vloge vlade, pa tudi predsednika DZ najslabši doslej, je ocenil vodja poslanske skupine SD Miran Potrč. Aleš Gulič (LDS) pa je dejal, da je bil ta mandat zelo, zelo slab, slabši, kot so bili prejšnji mandati. Potrč, ki je poslanec že četrti mandat, je dejal, da je vsak mandat pričakoval, “da bodo razmere v DZ boljše, da bomo delali bolj demokratično, bolj ustvarjalno, bolj drug z drugim, ne pa drug proti drugemu”, vendar je bil vsak mandat bolj razočaran. Ta mandat pa je po njegovih besedah glede medsebojnega spoštovanja med poslanci, spoštovanja opozicije, korektnimi odnosi med opozicijo in koalicijo, vloge vlade, pa tudi predsednika DZ najslabši doslej. Glavni razlog za to so po Potrčevem mnenju metode dela, ki jih je vpeljala vladajoča koalicija. “To so bile metode, v katerih ni bilo podlag, da bi se kresala strokovna mnenja, da bi se vključevala stroka in civilna družba, da bi se spoštovala stališča zakonodajno-pravne službe DZ,” je dejal Potrč in dodal, da se je vse gradilo na “golem formalizmu”.

Uvodni Miran Potrč:

Temu je pritrdil tudi Gulič, ki je ocenil, da je bil ta mandat zelo, zelo slab, slabši, kot so bili prejšnji mandati. Pri tem gre po njegovem mnenju za to, “kako je DZ figuriral v javnosti”. Premalo je bilo direktnega stika s poslanci, je ocenil Gulič in dodal, da se je temu izognilo, če se je le dalo. Po njegovi oceni je veljala zgolj zapisana beseda, strogo formalistično, birokratsko in administrativno. Na ta način pa je Gulič občutil pomanjkanje najprej humanosti in potem tudi demokratičnosti.

Uvodni Aleš Gulič:

Potrč je poudaril, da mora predsednik DZ graditi medsebojne odnose, ki so lahko v smislu sodelovanja in enakopravnosti, lahko pa so v smislu izključevanja in podrejenosti. “In to je po naši oceni predsednik DZ delal,” je pojasnil Potrč. Ni res, da je DZ sprejemal vso zakonodajo v smislu sodelovanja in koristi za Slovenijo, je ocenil Potrč. Kot je dodal, je bila res sprejeta večina zakonov, ki jih je predlagala vlada, vendar so med njimi mnogi takšni, ki niso koristili razvoju Slovenije in demokracije, ampak so prej škodovali. Pri tem je Potrč med drugim omenil zakon o RTV in kazensko zakonodajo. Statistika, ki so jo pripravili v poslanski skupini SD in predsednik DZ, je po Potrčevih besedah za kakšno malenkost drugačna. Predsednik DZ France Cukjati pa je delal tudi primerjavo s prejšnjim mandatom, kar pa po Potrčevem mnenju ni popolnoma mogoče, saj so v prejšnjem mandatu sprejemali zakone, potrebne za vstop v EU.

Gulič in Potrč na naše vprašanje o ugledu DZ v tem mandatu:

Ob tem je opozoril, da so v tem mandatu sprejeli bistveno manj poslanskih zakonov, in sicer 18, v prejšnjem mandatu pa 37. Statistika sicer res kaže, da je vlada v tem mandatu vlagala manj dopolnil, vendar je po Potrčevih besedah Cukjati pri tem zamolčal, da po novem poslovniku DZ vlada ne sme vlagati dopolnil k svojim zakonom. Potrča veseli, da je DS v tem mandatu sprejel 19 odložilnih vetov na zakone, v prejšnjem pa osem, pri čemer so bili v tem mandatu štirje veti uspešni. “Po moji oceni ta vlada, ta DZ, ta koalicija, tudi predsednik DZ niso veliko pomagali k nadaljnjemu razvoju demokracije v Sloveniji, zato so tudi v DZ in v vladajoči koaliciji potrebne spremembe,” je dejal Potrč in dodal, da se bodo potrudili, da bi jih zagotovili.

Potrč in Gulič na naše vprašanje o sprejeti škodljivi zakonodaji:

Poslanca LDS je poročilo, ki ga je v torek predstavil Cukjati, na nek način presenetilo, ker se je tega posla lotil količinsko, o kakovosti pa ni posebnega govora. Spomnil je, kako so na hitro sprejemali zakone, po kakšnem tednu dni pa so ugotovili, da kakšna stvar ne funkcionira in so pripravili predlog zakona pod naslednjo črko abecede. Glede sprejemanja dopolnil pa je Gulič ocenil, da se je to delalo “zelo rokohitrsko”, pri pokrajinski zakonodaji celo v 20 sekundah. Podobno pri kazenski zakonodaji, je dodal. Gulič je opozoril tudi na večno zgovarjanje na opozicijo, ki je sicer v Cukjatijevem poročilu zelo blago, vendar pa piše, da je bila opozicija tista, ki je vnašala zmedo - že s tem, ko se je ena od političnih strank razkrojila, potem pa še druga. Ob tem je Gulič ocenil, da je Cukjati iz tega naredil precejšnjo zmedo. “Če bi odreagiral bolj strumno, kot sicer zna, najbrž ne bi prišlo do takšnih zakasnitev,” je dejal.

Potrč in Gulič na ostala vprašanja novinarjev:

Odnos do različnih komisij je bil po besedah poslanca LDS v tem mandatu različen, kar po njegovi oceni ni dobro. V tem mandatu pa je koalicija sama ustanavljala komisije “nekega zgodovinskega tipa”, kar je nekoliko neobičajno, je ocenil Gulič. Po njegovih besedah je bilo treba vložiti veliko truda v ohranjanje normalnih kolegialnih odnosov v DZ. Kot je dejal, je bil očitno namen, da bi se DZ razdelil na “naše in vaše ali pa na one druge”. Gulič je ocenil, da Cukjati ni bil vedno korekten. Poslanci se morajo po Guličevih besedah zavedati, da niso podaljšana roka vlade in da morajo veliko bolj kot v prejšnjih mandatih gledati vsaki vladi pod prste, tudi svoji.

Denis Sarkić


Nazaj na: Kritični skupni pogled