Ekskluzivno: trendi e trgovanja 2008
Objavljeno v: komentar
Delež slovenskih uporabnikov e-nakupovanja se je do leta 2005 gibal okoli 22 odstotkov, v letu 2006 se je povzpel na 26 %, leta 2007 pa na 38 %. Za primerjavo, leta 2006 je na spletu kupovala dobra desetina svetovnega prebivalstva (627 milijonov), v letu 2007 pa je na spletu kupovalo že 870 milijonov. Največja koncentracija spletnih kupcev je na Japonskem, kjer je spletni nakup opravilo že 97 % vseh internetnih uporabnikov. Posamezniki, ki so kupovali na internetu so večinoma kupovali knjige, časopise in elektronsko učno gradivo, obliko oz. športno opremo in dobrine za gospodinjstvo. Zanimivo pa je tudi, da je kar 60 % analiziranih spletnih kupcev dejalo, da obiskujejo vedno iste spletne trgovine.
Zaupanje na spletu
Zaupanje ustvarjamo na različne načine. Ena od strategij je dobra korporativna predstavitev podjetje oz. trgovine. Tako uporabnikom povemo kdo smo, komu konec koncev zaupajo svoje podatke, tudi številke kreditnih katertic, davčno številko itd.
Raziskava je pokazala, da slovenske spletne trgovine na tem področju še precej zaostajajo za tujimi.
Elementi spleta 2.0, interaktivni elementi, vključevanje uporabnikov v nakupni proces, revizije in ocenjevanje izdelkov, priporočanje izdelkov bodo teme razvoja in inovetivnih rešitev v bodočih kvartalih. Na spletu lahko sedaj na enostaven način preverimo ali je kakšen izdelek dober ali slab, ali se ga izplača kupiti ali ne, saj nam s pomočjo različnih orodij to povedo kupci, ki so taisti izdelek že kupili. To se dogaja tudi v off line življenju, v online svetu pa se to dogaja z nesluteno hitrostjo.
Najbolj razvite trgovine, ki smo jih merili so: Walmart, Amazon, Backcountry, Figleaves, med slovenskimi pa Mimovrste in Enaa, ki pa sta nekoliko zanemarili korporativne informacije ter Merkur in Mobitel, ki pa sta zanemarila napredne rešitve.
Slovenska spletna trgovina - še ne preveč internetneo plačevanje
Kartično poslovanje v Sloveniji se še ni prijelo. Za kar je krivo javno mnenje, ki ni naklonjeno podajanju številk različnih kartic na internetu. Vendar nismo vsega sami krivi, trgovine na spletu bi morale več poudarka dajati varnosti poslovanja, povedati, da je sodelovanje z njimi varno, predstaviti kdo stoji za trgovino, kakšne protokole uporabljajo itd.
Zato ugotavljamo velike razlike pri načinih plačil, ki so na voljo v tujini in pri nas. V tujini spletne trgovine v večini primerov dajo na voljo plačilo z različnimi karticami (Eurocard, Visa, America Express)… to v Sloveniji uporablja le polovico spletnih trgovin. Na drugem mestu v tujini so kreditne kartice podjetja, kakršne poznamo tudi mi v off-line življenju (Tuš kartica,Mercator Pika, Merkur kartica, Hervis kartica ipd). Vendar slovenske trgovine te možnosti plačila na internetu ne uporabljajo.
V Sloveniji še vedno prevladuje plačilo po povzetju, nato pa nakazilo na račun, plačilo s telefonskim aparatom, za večje nakupe je možen bančni kredit in pa plačilo preko spletnega bančništva.
Slovenske spletne trgovine se zaenkrat še ne odločajo za uporabo spletnih plačilnih sredstev, kot so Paypal, Googlecheckout, Ebillme in Billmelater, ki uporabnikom po svetu omogočajo varne on-line nakupe s kreditnimi karticami, ki pa se jih vedno bolj poslužujejo tuje spletne trgovine.
Primož Žižek in Uroš Žižek
Komentatorja sta priznana poznavalca in analitika poslovnega spleta v Sloveniji in soustanovitelja spletnega analitičnega podjetja E-laborat.
Nazaj na: Ekskluzivno: trendi e trgovanja 2008
Social Web