Kaj je tole? Od tu lahko uporabite povezave na Spletnih skupnostih in shranite Greenpeace z Janšo na skupne zaznamke ali uporabite E-poštni vnos in pošljete povezavo prek e-pošte.

Social Web

E-pošta

E-mail It
junij 05, 2008

Greenpeace z Janšo

Objavljeno v: družba, politika

Greenepace je danes Janezu Janši, slovenskemu predsedniku vlade in trenutno predsedujočemu Evropskemu svetu, izročil peticijo z več kot 45.000 podpisi. Peticija poziva premiera Janšo, naj vzpodbudi vse države EU k zvišanju ambicij zakonodaje, ki naslavlja podnebne spremembe, še posebej osebne avtomobile. 45.163 podpornikov Greenpeace-a zahteva od predsedujoče EU, naj se postavi v bran podnebju in ne dovoli bilateralnih dogovorov za zaprtimi vrati med Francozi in Nemci v okviru zakonodaje, ki omejuje emisije CO2 iz avtomobilov. “EU zakonodaja se mora oblikovati s strani vseh 27 članic EU in ne samo s strani dveh najglasnejših,” pravi Nina Štros, predstavnica Greenpeace-a v Sloveniji.

Francija in Nemčija, dve največji proizvajalki avtomobilov v Evropi, sta imeli glede predlaganih EU standardov za zmanjšanje CO2 emisij iz novih osebnih vozil bilateralna pogajanja že vse od februarja. Njihovi pogovori se niso omejevali samo na delitev bremena med podjetji, temveč so se osredotočali na celoten sklop zahtev z namenom doseči kompromis, ki bi njihovim podjetjem olajšal doseganje zahtev omenjene Uredbe.

Greenpeace upa, da bo današnja predaja peticije prepričala premiera Janeza Janšo, da popelje EU k ojačitvi zakonov, ki so trenutno stvar razprave, v interesu zaščite podnebja, namesto da se zadovoljijo želje dveh držav članic in se zaradi tega oslabijo zahteve, ki jih vsebujejo ti zakoni. V navezavi na zakonodajo o avtomobilih, Greenpeace poziva slovensko predsedovanje, naj postavi jasne meje, kaj lahko sporazum med katerokoli proizvajalko avtomobilov vsebuje.

Predsedujoča mora dati jasno vedeti, da:

- ne sme priti do nobenega zavlačevanja. Zakonodaja o avtomobilih mora biti popolnoma implementirana od leta 2012 naprej, da bi dosegla dolgo dogovorjen cilj povprečno 120g CO2/km do tega datuma;

- formula, ki sloni na teži avtomobila in s katero se določajo cilji za proizvajalce, ne sme biti zacementirana za prihajajoča leta. Sprememba v bolj ustrezen in koristen parameter mora ostati mogoča;

- se kazni ne smejo znižati do točke, kjer bi bilo bolj ustrezno za proizvajalce, da plačajo kazni, kot da dosegajo zahteve zakonodaje.

Slovensko predsedovanje je nedavno predlagalo ojačitev zakonodaje z vključitvijo nadaljnjih ciljev za zmanjšanje CO2 za leto 2020. Glede na ta predlog bi morala industrija proizvajati avtomobile, ki ne bi izpuščali v povprečju nič več kot 95g CO2/km do leta 2020.

Slovenija bi sedaj morala aktivno iskati podporo svojemu predlogu in nadaljevati z razpravami, kako še ojačati predlagano besedilo. “Slovenija bi morala izkoristiti zadnje tedne svojega predsedovanja EU, da prepriča večino držav članic, da je nadaljnja znižanja v avtomobilskih emisijah potrebno določiti že sedaj. To bi lahko pomenil popoln uspeh za slovensko predsedovanje že pred predajo predsedovanja Franciji, ki bo sledilo v drugi polovici leta,” zaključuje Štrosova.

Denis Sarkić


Nazaj na: Greenpeace z Janšo