Galebi letijo
Avtor Jani Sever | 18. maj, 2009 @ 10:16
V času krize je uspeh podjetja pomembna novica. Uspešnih ni ravno na pretek. A vendarle niso vsi uspehi enaki. Nekaterih se je vredno še posebej razveseliti. Takšnih, ki temeljijo na prodaji končnih izdelkov visoke dodane vrednosti.
Pred kratkim so v Financah predstavili nekaj gospodarskih niš, ki uspevajo v času krize. Bilo je žalostno branje. Vedeževanje in igre na srečo nista bili presenečenje. Čeprav ima HIT resne težave in torej uspešnost podjetij, ki se ukvarjajo s prirejanjem iger na srečo s krizo, ni tako enostavno povezana, kot se zdi na prvi pogled. No, med nišami se je vendarle znašla ena, ki je bila zanimiva, vendar ne presenetljiva. V času krize se je precej povečala potrošnja cenenih kozmetičnih izdelkov.
Ljudem je vedno bolj vseeno, s kakšnim šamponom si umijejo lase, cene šamponov pa so zelo različne. Podoben primer, kako kriza spreminja navade ljudi sem zasledil nedavno v novici, da je Unilever zašel v precej resne težave, ker se je občutno zmanjšalo povpraševanje po njihovih Knorr juhicah, ki so najpomembnejša blagovna znamka te korporacije. Ljudje so enostavno začeli kupovati cenejše juhice, ki jih proizvajajo lokalni podjetniki ali drugi konkurenti na globalnem trgu.
Uspeh Pipistrela iz Ajdovščine je drugačen. Kot je videti, mu ne gre dobro zaradi krize, ampak navkljub krizi. Ne glede na krizo. Sporočila za javnost so pogosto zanimiva. Včasih še posebej. Ivo Boscarol je tako poslal v javnost pismo, s katerim se je pohvalil, da so v maju izdelali tristoto letalo iz družine Sinus in petdeseto letalo iz družine Taurus. Pipistrel je v prvem četrtletju letošnjega leta dosegel kar 35% povečanje prodaje glede na enako obdobje lani.
“To nam je uspelo s pravilnim predvidevanjem trendov, odpiranjem novih na krize manj občutljivih trgov (arabske države, južna Amerika, daljni vzhod itd..) ter pravilnim nastopom na trgu,” pravi Boscarol. Do konca leta nameravajo to številko celo podvojiti, saj so pridobili več naročil, kot so predvidevali. Trenutno naredijo šest do sedem letal mesečno. Svoja zastopstva imajo v 35 državah. Lani pa so za razvoj namenili 1,2 mio EUR, kar je četrtina lanskega celotnega prometa podjetja.
Vse to najbrž ne bi bilo dovolj za pospešek, ki je prišel z Nasino nagrado. A brez vlaganj tega pospeška tudi gotovo nikoli ne bi bilo. Pipistrel je zmagal na NASA GAT Challenge 2008 z letalom Virus SW 100 ter prejel nagrado revije Popular Science za eno izmed 10 najboljših inovacij na svetu v letu 2009 s področja letalstva in vesoljske tehnike za letalo Taurus Electro. In če pri Nasi pravijo, da imaš v svoji kategoriji najboljše letalo na svetu, se to seveda pozna.
Jani Sever
Članek je bil objavljen na Vest: https://vest.muzej.si
URL naslov članka: https://vest.muzej.si/2009/05/18/galebi-letijo/
Klikni tukaj za tiskanje