Ustavimo plin!

Avtor Denis Sarkić | 26. junij, 2008 @ 23:26

Komisija za ocenjevanje vpliva na okolje pri italijanskem ministrstvu za okolje je izdala pozitivno mnenje o načrtu za izgradnjo kopenskega plinskega terminala v Žavljah pri Trstu, ki ga načrtuje španska družba Gas Natural. Celoten postopek, ki bi privedel do začetka gradnje terminala, bi lahko trajal sedem do osem mesecev. Za Vest je to novo dejstvo komentiral poslanec stranke Zares in nekdanji minister za okolje in prostor Pavle Gantar, ki je na zdajšnjega ministra Janeza Podobnika naslovil tudi [1] poslansko vprašanje. V njem ga sprašuje o možnostih, da bi italijanske oblasti dokončno potrdile načrt za izgradnjo kopenskega plinskega terminala v Žavljah (pod Socerbom) brez vključenosti Slovenije v postopek ugotavljanja čezmejnih vplivov na okolje.

Kot je pisal italijanski tržaški dnevnik Il Piccolo, ki navaja besede funkcionarja generalne direkcije za varstvo okolja pri italijanskem ministrstvu za okolje Bruna Agricole, je bila s pozitivnim mnenjem ministrstva premagana glavna ovira na poti do izgradnje terminala, celoten postopek sprejemanja ostalih ukrepov pa bi lahko trajal do osem mesecev. Najprej bo treba izdati t.i. integrirano okoljsko dovoljenje, nato bo treba ustanoviti servisno konferenco za dosego dogovora z deželo Furlanijo-Julijsko krajino (FJK), ta pa bo morala izdati dokončno dovoljenje za izgradnjo terminala. Na podlagi tega mnenja bo italijansko ministrstvo za proizvodne dejavnosti izdalo ustrezen odlok.

Načrt kopenskega terminala predvideva izgradnjo obrata z zmogljivostjo osmih milijard kubičnih metrov plina na leto, za katerega se predvideva investicija v višini 550 milijonov evrov. Načrt, piše Il Piccolo, uživa naklonjenost političnih in gospodarskih krogov začenši s tržaškim podtajnikom pri italijanskem ministrstvu za okolje Robertom Menio, deželnim odbornikom za okolje Vannijem Lenno in tržaškim županom Robertom Dipiazzo. Tržaška občinska uprava je namreč prepričana, da gre za odločitev, ki prinaša vrsto pomembnih izbir za Trst, obenem občinski odbor zahteva tudi nekatere protivrednosti.

Po poročanju Piccola izraža zadovoljstvo nad mnenjem ministrstva za okolje tudi tržaško združenje industrialcev. Po besedah direktorja združenja Paola Battilane je plinski terminal obrat, ki koristi območju tako z gospodarskega zornega kota zaradi nižjih stroškov kot z okoljskega vidika, saj se je družba Gas Natural obvezala, da bo izvedla sanacijo območja, na katerem namerava zgraditi plinski terminal in ki trenutno predstavlja eno najbolj onesnaženih območij na Tržaškem.

Namen italijanske vlade, da v kratkem prižge zeleno luč za gradnjo plinskih terminalov v državi, je v torek v italijanskem senatu napovedala ministrica za okolje Stefania Prestigiacomo, ki po poročanju Primorskega dnevnika ni pojasnila lokacij novih obratov. Na vrhu seznama okoljskega ministrstva sta bila morski in kopenski terminal, ki ju na območju Tržaškega zaliva želita graditi španski družbi Endesa in Gas Natural.

Prav že omenjeni kopenski terminal je že dalj časa imel več možnosti, da pride do njegove uresničitve, saj uživa podporo občine Trst in dežele FJK, medtem ko mu nasprotujeta krajevni občini Dolina in Milje, poleg njiju pa še Zeleni, naravovarstvene organizacije in odbor proti terminalu, ki opozarja na nepreglednost celotnega postopka, ki poteka v Rimu. Terminal, ki bi ga želela sredi zaliva graditi družba Endesa, pa ima malo možnosti za uresničitev, saj mu nasprotujejo domala vsi krajevni dejavniki, od deželne do občinskih uprav.

Denis Sarkić


Članek je bil objavljen na Vest: https://vest.muzej.si

URL naslov članka: https://vest.muzej.si/2008/06/26/ustavimo-plin/

URLs in this post:
[1] poslansko vprašanje: http://www.zares.si/gantar-o-plinskem-terminalu-v-zavljah/