Internet - zamujena priložnost?

Avtor Brata Žižek | 23. maj, 2008 @ 9:46

Slovenija je nadpovprečno IKT opremljena dežela. Sodimo med najbolje opremljene po svetu. Tako po številu računalnikov, kot po uporabi mobilnih aparatov, dober dostop imamo do interneta, pa tudi večina nas je že na internetu (proti 60 %). Klasična slovenska mednarodna podjetja so po večini dobro opremljena za mednarodno tekmovanje v spletu, toda dela je še ogromno. A vseeeno smo Slovenci na internetu premalo prodorni in premalo odprti v svet.

Svet je velik

Slovensko poslovno čast na internetu v nekoliko večjem svetu rešuje le nekaj internetnih projektov. Internet je prostor, kjer je majhnost velika prednost. Lahko bi rekli, da smo dovolj majhni, da nam ne more biti vseeno, a dovolj veliki, da si upamo. Imamo kaj pokazati tudi na tujem. Regijsko vpliven je Interseek. Gorenje ima na primer odličen družabni medij Go! Design. Open Ad je slovenska prisotnost v londonskem in s tem svetovnem glamurju scene oglaševanja. Uspehi so. Težko pa govorimo o uspešnem prehodu v omreženo ekonomijo.

Doma bolje

Sicer imamo nekaj res dobrih domačih spletnih medijev. Od velikih medijev prednjači 24ur.com. Med blogerskimi mediji je absolutno prva Vest.si. Med podjetji vodi trgovina Ena.com. Med iskalniki je daleč najbolj priljubljen Najdi.si. Poslovno nadpovpovprečno učinkovit je portal Finance.si. O moči našega trga pa govorijo proporcionalne številke. Oglaševanje, najboljša v Evropi je Velika Britanija z 29 % celotnega oglaševalskega kolača, Slovenija je krepko za povprečjem Evropske unije s svojimi recimo 2 %. Spremembe se bodo tukaj zgodile. So pa močno prepočasne.

Kreativne industrije

Strateške usmeritve uspešnih držav morajo biti jasne in transparente za vse. Slovenija nima jasne vizije, kje so njene strateške prednosti povezane s poslovanjem na internetu. Dokončnega osredotočanja ni, pa čeprav vsak general, ki je napisal spomine piše, da je potrebno upoštevati Von Klausevitz nasvet o koncentraciji sil. In o pomenu timinga. Industrije prihodnosti se ustvarjajo danes. Slovenija pa je na področju inovativnih dejavnosti prepočasna. Obnaša se, kot bi bila velika kot slon. Pa ni, mora postati bolj kot kakšna puma, gibčna in hitra. Zato bi si Slovenija zlahka zadala za cilj usposobiti ljudi na takšen način,da bi v IKT sektorju istvarili recimo 50.000 dodatnih odličnih delovnih mest.

Dober tonus, veliki rezultati

To je smiselno. Prav za okolje omrežij je značilno, da je raznolikost prednost. Slovenija je majhna, ima pa vse kar imajo veliki. Ker je majhna, mora med seboj sodelovati veliko različnih profilov ljudi. To ustvari tonus sodelovanja, kjer so kreativni preskoki v prihodnost dodana vrednost takšnega početja.

Primož Žižek in Uroš Žižek

Komentatorja sta poznavalca in analitika poslovnega spleta v Sloveniji in soustanovitelja spletnega analitičnega podjetja [1] E-laborat.


Članek je bil objavljen na Vest: https://vest.muzej.si

URL naslov članka: https://vest.muzej.si/2008/05/23/internet-zamujena-priloznost/

URLs in this post:
[1] E-laborat: http://www.e-laborat.si/